CD valt weg met melding 5815

Na een week vakantie beide TV’s ingeschakeld. Regelmatig valt het beeld compleet stil. Soms na terugschakelen en weer opschakelen naar gestopte zender komt het terug, Soms ook niet en dan komt de melding:
Afspeelfout - problemen met het afspelen van de stream (5815)
Het beeld staat stil op de zender vanwaar doorgeschakeld werd en geen geluid.
Na deze foutmelding komt de zender meestal weer bij maar het duurt 20-30 seconden.
TV 1 direct op de FB; de tweede via FB repeater 1750E via LAN.
Throughput van 1750 op 2.4 GHz 200Mb en op 5GHz 351 Mb. Beide TV verbindingen op 100Mb; Amino en Fritzbox draaien op de laatste versie.
FB/animo en box (glasvezel) power off/on gehad; Animo reset: geen effect.
Op FB online monitor zie je het IPTV signaal helemaal wegvallen.
Gisteren in 30 minuten 14x dit probleem gehad: uiterst irritant en niet meer uit te leggen aan de andere tv gebruiker.
Oplossing ???
groet
Freerk
2023-10-24T09:39:00Z

Als ik zoets zou hebben, zou ik het volgende doen.
De Fritzbox, Repeaters, Amino van de spanning af.
Ik ga er van uit dat je geen losse NTU hebt.
Wacht minimaal een kwartier, dan reset de verbinding helemaal.
Eerst de Fritzbox aan zetten en wachten tot hij opgestart is.
Doe dit ook stap voor stap, met de rest van de spullen.

Op welk glasvezelnetwerk zit je?

Ik heb dit ook, het gebeurde eerst af en toe, maar sinds een week of twee is het dagelijks ellende, en resets van de devices (amino, switch, fritz, en ntu) halen weinig tot niets uit. Ik zit via Fiber Crew over KPN (GPON).

Vandaag tot twee maal de Amino op de repeater via paper clip gereset en nu
al enkele uren stabiel. De andere Amino via utp op FB nog niet gereset;
even afwachten hoe het daar nu gaat. Zie ik vanavond wel.
Ik weet niet op er na mijn helpdesk melding actie is ondernomen
door Freedom of Fiber Crew; tot nu toe geen response.
groet
Freerk

Ip Fiber Crew met 1Gb.

Hier ook sinds deze week deze klachten, af en toe kan ik 4 min kijken, maar meestal slaat het beeld na ± 1-2 min vast op BBC first. Switchen naar een andere zender en weer terug reset de stream. Herstart van igmpproxy heeft het zelfde resultaat.

KPN lijn met fibercrew belichter.

Zo te lezen zie ik alle problemen hierboven bij operator FiberCrew. Hebben jullie FB aan een ONT of direct op de vezel met een SFP?

Hier een ONU (Zo noemt ZTE dat ding). Ik kan 'm een keer een reset geven. Er is onderhoud geweest, misschien dat FC nu wel 1508 MTU size ondersteund.

Na de dubbele reset (via paper clip) was tv stabiel; ook de 2e tv direct op de FB5490 waarop geen reset was gedaan, was nu stabiel.
Gisteravond 2x ‘bevroren beeld’ maar na up/down van de zender was het in orde.
Is er op de een of andere wijze toch een verband met de FB omdat beide tv’s
stabiel werden ?
Misschien is het de/een oplossing om met enige regelmaat een ‘paper clip reset’
te doen. Iemand ervaring met deze variant ?
Een verklaring voor dit alles heb ik niet - Freedom of CD ?

groet
Freerk

De reset met de paperclip laad alles nieuw in de Amino en hij gaat terug naar de standaard instellingen.
Heel soms, zit achter deze reset een bèta versie die nog niet publiek is.

Ik heb nu build 116014 in mijn Amino, zonder paperclip drukken.
Is de jouwe nieuwer?

Je moet dus niet een paperclip drukker worden.

Hier staat systeemversie 20.2.100_build6-etv-yt20-vas-opera4-agama met
als boot loader 20.1.83build6-bbl.
Nieuwer? Geen idee.
Geen paperclip drukker worden versus veel irritatie bij tv kijken. Dan maar paperclippen
mits dat blijft werken.

Aanvulling: systeemversie en boot loader van de andere Amino Aria700 is hetzelfde zonder dat ik deze ge-paperclipped heb.
Alle relevante info bij de systeeminformatie is hetzelfde.
Kortom: wie kan een verklaring ophoesten

.

Hier lijkt een volledige reset ook te werken, met 1 ontvanger in huis. Nu afwachten.

M’n vrouw is het overigens ook al zat. Ik mag gaan neuzen naar een streamer die BBC first en Natgeo heeft…

Hoor graag of probleem terugkomt. Was het probleem alleen met kanaal 1 t/m 10 of ook in hogere kanaalnummers.

Ook in de hogere kanaalnummers.

Deze veranderen bij updates.
screenshot tv systeeminformatie

Hier is het enige kanaal BBC First dat er gekeken wordt, kanaal 69. Ik heb het opgegeven, elke 1-3 min valt de stream weg nu. Begin gemist weigert ook. Tijd om uit te zoeken hoe we CD kunnen vervangen door NLZiet+ (zodat we BBC First kunnen kijken). Dan maar even geen TV.

Hier ook nog even getest, kanaal 69 werkt hier zonder storing.

Heb je ook getest met de CD App? Overigens werkt NLZiet top!