CD valt weg met melding 5815

Geen CD app, we hebben een hele domme tv (van voor de HD ready markeringen, al trekt ie 1080i). Op Linux werd CD via de browser niet.

Dan wordt NLZiet ook wel een uitdaging denk ik.

Dat wordt dan een chromecast, maar we gaan niet investeren. Eerder TV opzeggen en zonder doen. We kijken 1u per dag naar iets nieuws, rest is behang, dat kan ook via dvd’s.

Gisteren alles weer gereset, ONT, router en ontvanger (paperclip hole) en het is een tikkeltje minder instabiel. Nu halen we ongeveel 3-5 min voordat de stream vast slaat. Op zowel zender 1 als 69.

Gisteren uren lang naar 64 en 65 gekeken.
1 keer een hikje gehad, die hoeft niet perse bij CD te zitten.

Een lijnmeeting via de helpdesk is ook nog een optie.

Gisteren een drietal keer dat de zender (niet één bepaalde zender) begon
te storen; beeld vast en geluid haperend. Na enige minuten kwam alles
terug. Verder geen actie ondernomen want ontvangst is stabiel te noemen.
Verstoring is wel uiterst irritant want je mist toch een poosje van het programma.

Het enige wat werkt is terug kijken via de gids, dat loopt zonder problemen, maar loopt ook via vlan6 ipv vlan4. Vaag.

VLAN 4 doet alleen multicast en DHCP. Het laatste alleen om een reverse path te hebben.

Al het andere verkeer (unicast) gaat via PPPoE/VLAN6.

Via Cambrium aangesloten klanten doen om historische redenen wel iets meer via VLAN 4. Maar dat is een aflopende zaak.

We zijn bezig met dit probleem. Tot dusver lijkt het geen probleem van de STB of Fritz!Box te zijn. Resetten en zo heeft geen zin. Een ticket aanmaken, desnoods met verwijzing naar deze discussie, heeft wel zin. Want dan hebben we meer concrete datapunten.

Ticket aanmaken ga ik zeker doen, gisteravond heb ik zelfs geen stream binnen weten te krijgen van BBC first. NPO1 en 2 wel, maar max 5 min per keer. (opgegeven na 15-20 min, FM radio aangezet)

Overigens zie ik als ik live TV probeer te kijken weldegelijk verkeer via vlan4 binnen komen. Opnieuw bekijken loopt via vlan6 (en werkt, snelheid ± 0.5 MB/s), live stream komt hier duidelijk via vlan4 binnen (± 1.5 MB/s). KPN fiber met Fibercrew belichter.

Ja VLAN 4 is voor multicast verkeer, lees live TV of lineaire TV voor de meeste kanalen. Zodra je daar vanaf stapt door uitgesteld te gaan kijken. Dan is dat individueel verkeer dus unicast verkeer en dat gaat via VLAN 6.

En unicast gaat goed en multicast op dit moment erg haperend zonder automatisch herstel. Herstel van de stream moet geforceerd worden door een kanaal switch. (Waarbij 10+ gisteravond totaal niet werkte)

Gaarne rapporteren via de helpdesk want dan kunnen we laten zien dat het geen individueel geval betreft.

Done, ticket nummer is binnen.

Probleem zou opgelost moeten zijn. Dit is niet door ons te monitoren dus gaarne bevestigen.

Het betrof klanten in Lelystad en Nijkerk via Fiber Crew.

1 like

Snelle check en het lijkt te zijn opgelost. BBC first is weer te selecteren en bij kanaal wisselen komen ze allemaal langs (die in het abonnement zitten in elk geval). Vanavond de ultime test, bank hangen met de live uitzendingen. (Gisteren de middag uitzending terug gekeken)

ik heb het idee dat dit probleem nog steeds speelt in Almere ,
na aantal seconden krijg ik een S518 popup melding op de animo box
en snel daarna komt de stream opeens op gang , tot ik weer van kanaal wijzig.

Het was even weg hier (Lelystad), maar sinds vrijdag weer af en toe aanwezig. Alsof de reparatie niet echt gehouden heeft.

Vorige week woensdag samen met Edwin van Freedom e.e.a. onderzocht.
Alle overige aansluitingen op de FB losgemaakt en tv direct op FB via utp op port 3.
Daarna via FB een packet trace gemaakt; probleem deed zich weer voor op
deze tv. De packet trace ligt nu bij Freedom voor onderzoek.
Afgelopen dagen iets stabieler maar niet zonder de bekende problemen.
Overige apparatuur (zigbee box en youless energie monitor)via netgear switch
op port 4. “Mijn” tv via FB repeater op LAN port.
Voor alle zekerheid een digitenne box besteld bij KPN om mijn vrouw de gelegenheid te geven ongestoord tv te kunnen kijken.
Afwachten wat de packet trace oplevert.

Gelukkig is mijn vrouw niet echt verslaafd aan live TV. ALs dat niet werkt, dan maar de terugkijken route voor het vorige programma. Dan komt het maar vertraagd langs. ALs multicast niet werkt, dan maar unicast. Bandbreedte genoeg.