CD valt weg met melding 5815

dit weekend is het helemaal erg geworden. Het gebeurt nu bijna continu, we moeten nu bij ongeveer alles de terugkijktruc gebruiken. Fiber Crew regio Amersfoort.

Klinkt als een issue in de FC netwerken dat ontsnapt is uit Lelystad/Nijkerk hoek. Gisteren hadden we na 5-10 min klooien (incl resets van de ontvanger) eindelijk beeld en toen was het zelfs stabiel (voor het eerst sinds 2 weken).

Vandaag heeft Fiber Crew weer wat gesleuteld aan hun IGMP-instellingen. De vraag is of het nu weer werkt. Wij kunnen dat helaas niet zien.

Vandaag is alles b0rken, geen enkele zender werkt. (zelfs niet NPO 1)
Terug kijken werkt, begin gemist niet.

Hier ook geen enkele multicast meer.
De rest werkt wel.

Wil je een ticket maken door een mail te sturen naar helpdesk@freedomnet.nl? Graag naar deze discussie verwijzen, zodat we dat ticket makkelijk kunnen correleren aan deze problemen.

Met Edwin afgesproken om tot morgen 12.00 te monitoren en dan
te rapporteren n,a,v, de aanpassingen door FC.
's Middags leek alles in orde, maar tussen 19.30 en 19.55 3x beeld stil
maar snel weer in orde.
Om 19.55 viel alles weg en op de monitor van de FB was het iptv
signaal terug naar nul. Tot moment 22.00 is alle multicast verdwenen.
Dit gerelateerd aan [Ticket#92235734].

Ticket#92238831 , nog steeds geen live tv.

Yup, nog steeds helemaal stuk. Geduld hier in huis is ook wel op inmiddels.

Vanochtend leek alles normaal; nu geen enkel kanaal meer beschikbaar. UIteraard Amino herstart zonder resultaat.

Naar ik hab begrepen is IGMPv3 uitgezet in het FC netwerk… De RPi die ik gebruik heeft igmpproxy en die kan beide aan. In de kernel kan, maar wordt niet een voorkeur afgedwongen worden, maar die lijkt niet of veel later dan waar wij op wilde wachten terug te vallen naar v2 als v3 weigert.

IPTV geen signaal [Ticket#92237717]
Vanochtend het volgende:
Alles herstart
Glasvezelkastje
Router
Amino
Toen beeld en via IPTV (zichtbaar via online monitor op de Fritz5490)

Na omschakeling naar een eerder programma wordt er overgeschakeld naar IP (ipv IPTV; dat zal wel kloppen)
Terug naar een live programma lukt niet meer; IPTV wordt niet meer geactiveerd. Ik kan wel een programma starten en dan snel terug naar begin gemist; dan gaat het weer over IP.

IPTV is TV over IP :slight_smile:

Wat er precies gebeurd is dat “live TV” via IP-multicast wordt gedistribueerd en “uitgestelde TV” via IP-unicast moet.

Met multicast gaan één en het dezelfde datapakketje van één bron naar meerdere bestemmingen. De distributie vindt in het netwerk plaats.

Met unicast wordt dat pakketje n-keer verstuurd voor n-bestemmingen. Onhandig voor live TV want het vergt veel meer energie en bandbreedte dan multicast.

Het probleem met multicast is dat het slecht wordt begrepen door zowel fabrikanten (bugs) als operators. En is ons geval is multicast ook nog niet tot slecht te monitoren.

In elk geval heeft het rebooten en zo geen enkele zin. Dat kan de problemen zelfs deels verhullen. Het probleem zit hem in de distributie van het multicast-verkeer en daar wordt aan gewerkt.

IGMPv3 staat weer aan.

Bovendien is er een andere verandering terugdraait.

De vragen is dus, werkt het nu wel weer? Wij kunnen dat helaas heel slecht zien. Vandaar dat ik het moet vragen.

Bij mij in Soest weer beeld en overschakelen tussen zenders gaat nu sneller dan voorheen.
Hopelijk blijft het zo.

Joepie, in elk geval weer beeld en schakelen tussen zenders. Vanavond the proof of the pudding.

Hier snel even getest na reset van igmpproxy op de router.

BBC First (69) werkt even, slaat vast na 1-2 minuten, switch naar BBC 2 (68) en dan terug levert de eerste keer weer beeld. Na weer vastslaan is wisselen naar BBC2 (daar wel beeld) en terug niet de oplossing. Ik heb nog niet verder getest of een uitgebreide reset ronde gedaan. De lijn kan nu even niet gemist worden.

In het begin wilde het bij het zappen nog niet zo, maar inmiddels lijkt het allemaal goed te werken hier.

Vanmiddag tussen 15.00 en 17.00 stabiel en overschakelen ging sneller dan voorheen. Om 17.00 uur ging overschakelen trager en kwam na 10-15 seconden terug maar op FB monitor viel het iptv signaal weer terug naar nul.
Ook weer enkele malen de melding S815.
Als je niet schakelt blijft iptv signaal stabiel (tot nu toe). Voetbal fans: sterkte vanavond; veel vertrouwen in FC heb ik nog steeds niet.
Blijkbaar gaat bij FC om die tijd iedereen naar huis of zo (flauw geintje)

Net geprobeerd, na 5 min eindelijk beeld… voor een minuut of 2, daarna vast. Schakelen helpt niet. Dan maar weer terug kijken als bewegend behang.