CD valt weg met melding 5815

Ook een packet trace gemaakt voor IPTV, maar die is 0 Kb hetgeen wel klopt want er is nergens beeld.

Hier ook; packet trace leeg; geen IPTV signaal. Terugkijken gaat prima.
Soest, 20:30

Hoe kan ik diagnostische traces maken als er niet eens een signaal beschikbaar is?

Zondagochtend; geen IPTV signaal. Terugkijken gaat vrij goed, al moest ik de laatste twee minuten gisteren van NL<–> IE missen daardoor (plotseling afgekapt)

Ik kan wel weer een trace maken, maar het is hier of perfect werken of helemaal niets live (multicast) en allen terug kijken (unicast). Van die laatste situatie is er al een trace. Zodra ik merk dat lage zenders wel werken en hoge zenders niet zal ik een extra trace maken.

Nu is het weer geen multicast.

Ter info, ik gebruik geen FritzBox maar een Mikrotik router en heb ook last (gehad) van stilstaand beeld na 4 tot 5 minuten. Ik kan eventueel een packet trace leveren, zou je daar belang bij hebben?

Dank voor de packet-traces of - net zo waardevol - te rapporteren dat er helemaal niets te zien is.

Op dit moment ben ik vooral benieuwd over de situatie in Almere en Hilversum. Voor zover ik kan zien zijn er nog nooit klachten uit Hilversum gekomen. Maar om een van mijn hypotheses te toetsen ben ik vooral benieuwd naar Almere.

Ik denk dat Soest, Amersfoort, Nijkerk en Lelystad momenteel wel problemen ondervinden.

In Almere , zaterdag en nu geen multicast

In Soest al sinds donderdag geen multicast

Dank allemaal.

Ik vrees dat men pas morgen verder gaat zoeken :frowning: Mocht er toch iets te melden zijn dan laat ik het weten.

Hm, dat duidt op onvolledige of te beperkte beheer-/QoS afspraken. Daar ben ik niet zo blij mee. Iets dermate ernstigs als het volledig (nou ja) ontbreken van het TV-signaal is bij een totaalprovider een bijzonder serieuze kwestie (zou dat moeten zijn).

Het goede imago van Freedom lijdt hier toch ook onder, maar dat weten
ze ongetwijfeld zelf donders goed.
Hoe zit het met change management bij FC en een eventuele rollback ?

Sinds de herstart van mijn Amino heb ik foutmelding S815 ook.
Het hele netwerk is uit geweest in verband met het wisselen van de Fritzbox.

Het komt voor bij b.v. bij het oproepen van het journaal zondag NPO1 13:00 in uitzending gemist.
Er komt eerst een voorbereiden mededeling en daarna komt de foutmelding.
Ik heb het ook gehad met de uitzendingen van Op1 op donderdag en vrijdag.
Via de browser lukt het wel om te kijken.

Ik heb ook wel gehad dat even spanningsloos maken van de Amino dat het kijken mogelijk maakte.
Met de uitzending van vandaag, is me dat niet gelukt.

Het probleem heb ik alleen nog maar bij de NPO gezien.
Het aantal zenders dat ik zo bekijk is ook beperkt.

De foutmelding is niet te vinden op help pagina’s
Graag deze toevoegen? @arien

https://helpdesk.freedom.nl/ik-krijg-een-foutmelding-wat-moet-ik-doen

Hmm… zit je ook op Fiber Crew @Erik ?

Nee, in zit op Cambrium.

Cambrium verzorgd, net als KPN, de multicast stream zelf. Dat loopt dus helemaal buiten ons om. Dat je het ook zag bij Uitzending Gemist maakt dat de unicast stream niet goed binnenkwam. Als het structureel is dan is ook hier is een packet trace handig. Daar moet je dan wel een ticket voor openen.

Ik kan zelf niets op de website zetten, dus dat moet ik vragen. Maar S815 betekend dat de player de video niet kan starten. Bij opstarten van video duurt het laden dan langer dan 15 sec. En tijdens het kijken is er langer dan 60 sec geen content ontvangen.

In Soest nog steeds geen enkele multicast. Is er nog behoefte aan packet traces?
Een of meer van deze opties ?
|Internet connection
|Interface 0 (‘internet’)
|Interface 1 (‘iptv’)
|Routing interface
Na de laatste trace is er hier niets veranderd

We hebben iedereen op OTT (alles unicast) gezet. Dus je zou nu live TV (niet via multicast) moeten kunnen zien. De beeldkwaliteit is wat minder, en het heeft ook geen radio en geen teletekst.

Dus als TV nu nog niet werkt dan moeten we daar nog in duiken.

Ik wilde al melden dat TV werkt, maar dit verklaart een hoop. Ik zie ook geen verkeer meer op vlan4.

Het werkt weer … goed gedaan.