CD valt weg met melding 5815

hier in Almere hele avond prima, zappen werkt , multicast blijft gewoon komen , kortom hier is vandaag geen probleem.

Ik hoop dat FC een beetje door heeft wat er mis was de laatste dagen want ene dag is beter dan andere dag.

Na het onderhoud van vanochtend snel even gekeken en ja hoor, TV is weer terug.

Nu is TV hier niet cruciaal, maar als je er voor betaald dient het wel betrouwbaar te werken. Hier zou eerder het TV abonnement eruit gemikt worden dan dat we terug naar KPN gaan. Mijn vrouw heeft 17j zonder tv gedaan voor we elkaar lerde kennen en ik had het eigenlijk alleen als behang. Dat kan de FM radio ook prima, natuur DVD op de TV, het nieuwe land (mooie blueray),…

Maar irritant is het wel, je verandert niets in je netwerk en het is redelijk random of je TV hebt of niet. Ik mag hopen dat FC een goed change proces heeft, want het was stabiel tot een maand geleden.

Lang geleden had Chello een imago van instabiel internet. Nooit problemen gehad, totdat men, om van dat imago af te komen, 2 dagen vergoede voor elke dag na de eerste dag storing dat internet eruit lag. (Al had ik toen liever een maand werkend internet dan 1 maand niet werkend en 1 maand gratis) FC krijgt zo een niet al te best imago. (En ik ben benieuwd hoe de CD ontvanger update gaat werken zo)

Zal nog een keer de status vermelden hier in Soest. Vanmorgen op NPO1 wel beeld maar geen geluid. Alle overige zenders soms wel, soms na een minuut en vaak heel snel weer stilstaand beeld. Op alle fouten volgde beruchte S815 die soms spontaan na een minuut verdween waarna snel daarna het beeld weer bevroor. Geteste zenders van 1 t/m 713 en overal gedonder.
Op de website van Fiber Crew veel halleluja over de nieuwe projecten en uitbreidingen, maar ze kunnen beter uitbreiden met bekwaam personeel.
Een “goed” werkende situatie in regio x en een puinhoop in regio y ???
De volstrekte willekeur van een goed tv beeld binnen de diverse regio’s is onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.
Ik hoop dat Freedom mij snel kan omzetten naar KPN als belichter.
Community: sterkte en wijsheid !!

Voortdurend haperingen zoals Freerk beschrijft. Na schakelen Ned1->2 en terug weer beeld, maar opnieuw voortdurend lange en korte haperingen.
Kan FC niet terug naar een stabiele situatie die we eerder hadden?

Wat ik mij afvraag… is er voor de abonnee/gebruiker wel die keuze… ? Vooropgesteld dat het mogelijk is.

Of is/wordt het dan meer/minder betalen omdat iemand in de centrale op een ander poortje is geprikt ?
Gaat iemand dan een nieuw abbonnment(speriode) aan of is dat van geen invloed ?

Goede vraag. Ik heb bij freedom aangegeven dat ik over wil naar KPN voor het licht.
In feite is dat hetzelfde als ik pakweg 2 jaar geleden heb aangegeven over te willen naar Fiber Crew.
Helaas nog geen reactie van freedom op mijn verzoek.

Ander punt: ik neem aan dat bij freedom bekend is/kan zijn welke client is geabonneerd op Fiber Crew aan de hand van de rekening bijvoorbeeld.
Informeer bij elke client hoe de performance is; zet dat netjes in een spreadsheet en koppel daaraan de regio. Op die manier moet het toch mogelijk zijn een beeld te krijgen van de problemen per regio bij fiber crew. In de regio waar het wel goed gaat (als die bestaan?) moet toch i.o.m fiber crew de instellingen/configuratie/hardware te traceren zijn om tot een oplossing te komen.
Misschien simpel geredeneerd, maar daar ben ik wel een liefhebber van.
@arien kun je hierop reageren want momenteel is het ronduit bagger.
Voor mijn vrouw de CD app op een tablet gezet zodat er toch iets te zien kan zijn.

Ik dacht na de test vanmorgen weer BBC first te kunnen kijken, helaas, zojuist getest, nu is NPO1 en 2 werkend, BBC 2 en first niet. Schotel maar weer hier.

Fritzbox/ZTE box stop/start en Amini “paperclip reset” gedaan.
Had voor pakweg 10 minuten het idee dat het geholpen had, maar inmiddels weer overal ongeveer40-50 seconden beeld en geluid en daarna valt het weer helemaal weg om na 20/30 seconden weer spontaan terug te komen…etc…etc…
De throughput op de FB vliegt alle kanten op van nul tot 12Mb; bij stop naar nul.

Wie doet er nu eigenlijk iets…Freedom ?? …Fiber Crew ?
Laat ons iets weten !!!

Het wordt nog erger: de tv app valt nu ook weg met de melding
afspeelfout - probleem met het afspelen van de stream (W809).
Na enig rommelen weer in orde.
Wat een zootje … tv’s maar uitgezet.

Op abonneewijzingen kan ik niet ingaan. Ik weet daar niet genoeg van. U krijgt echt wel een reactie van de mensen die zich met dat soort zaken bezig houden.

Voor wat betreft de technische problemen. Uiteraard kijken we eerst naar ons eigen stukje netwerk. Uiteraard zoeken we naar verbanden tussen locaties van klagers (lees tickets). Uiteraard zoeken we naar verbanden met veranderingen. Dan sluiten we heleboel zaken uit en doen suggesties naar Fiber Crew. Die stoppen er ook veel tijd in.

De storingen zijn grillig en niet goed te verklaren. Dat wijst op een bug of iets onbegrepens.

Zoals eerder opgemerkt, packet traces gedurende dit soort problemen helpen ons te zien wat er op netwerk niveau bij u thuis gebeurd. Dat zou helpen om te zien.

U kunt helpen door deze op te sturen naar eerder genoemde link. Tot nu toe hebben we er maar twee gekregen.

Arien: ik geloof onmiddellijk dat jullie alles doen om het probleem op te lossen. Ben misschien wat (te) fel geweest in mijn reacties. maar ik probeer mee te denken.
Was in mijn vorige functie (9 jaar geleden) een plus (??).
Net een packet trace gemaakt en ge-download. Ge-switched tussen een aantal zenders maar overal S815. Hopelijk heb je er iets aan.

Ook een packet trace gemaakt voor IPTV, maar die is 0 Kb hetgeen wel klopt want er is nergens beeld.

Hier ook; packet trace leeg; geen IPTV signaal. Terugkijken gaat prima.
Soest, 20:30

Hoe kan ik diagnostische traces maken als er niet eens een signaal beschikbaar is?

Zondagochtend; geen IPTV signaal. Terugkijken gaat vrij goed, al moest ik de laatste twee minuten gisteren van NL<–> IE missen daardoor (plotseling afgekapt)

Ik kan wel weer een trace maken, maar het is hier of perfect werken of helemaal niets live (multicast) en allen terug kijken (unicast). Van die laatste situatie is er al een trace. Zodra ik merk dat lage zenders wel werken en hoge zenders niet zal ik een extra trace maken.

Nu is het weer geen multicast.

Ter info, ik gebruik geen FritzBox maar een Mikrotik router en heb ook last (gehad) van stilstaand beeld na 4 tot 5 minuten. Ik kan eventueel een packet trace leveren, zou je daar belang bij hebben?

Dank voor de packet-traces of - net zo waardevol - te rapporteren dat er helemaal niets te zien is.

Op dit moment ben ik vooral benieuwd over de situatie in Almere en Hilversum. Voor zover ik kan zien zijn er nog nooit klachten uit Hilversum gekomen. Maar om een van mijn hypotheses te toetsen ben ik vooral benieuwd naar Almere.

Ik denk dat Soest, Amersfoort, Nijkerk en Lelystad momenteel wel problemen ondervinden.

In Almere , zaterdag en nu geen multicast