Dank! Dat soort data helpt.
In Soest e afgelopen dagen 1x (rond 21.40 uur) haperend geluid en stilstaand beeld dat na enkele minuten spontaan wordt hersteld. Verder geen problemen.
Ik ben benieuwd hoe het nu werkt,
Dat hebben we hier (in Eindhoven) dus ook gehad, heel vaak bij de VRT, soms ook bij Omroep Brabant of BBC First… steeds bijna tegen het einde van een VRT programma viel het beeld stil en dat kwam na een paar minuten weer goed (dan stuurt de Amino iets op het netwerk waardoor de stream terug start). In plaats van te wachten kan je dan even naar een ander kanaal zappen en weer terug. Deze problemen hebben hier anderhalf jaar geduurd!!! Op den duur hebben we maar een Chromecast genomen, en onze tweede Amino weer ingeleverd. Maar zo’n twee weken geleden was het probleem eindelijk ineens opgelost. Ik heb geen idee wat er bij Canal Digitaal of het netwerk is veranderd, maar de haperingen zijn weg en blijven nu dus al ongeveer twee weken weg. Het kan dus opgelost worden, maar het kan even duren…
En nee, bij ons in huis hebben wij helemaal niets veranderd. Er is iets in de netwerk-infrastructuur of bij CD veranderd. Nu maar hopen dat het hier zo blijft!
Ik heb de trace gestart, NPO1 gekozen en gewacht tot de error S815 en gestopt. Ik ben benieuwd…
De “hulp en info” zie ik niet op mijn 5490. Niet aanwezig?
Ja wel hoor. Maar ik vermoed dat het wat obscuur onderaan bij ‘inhoud’ zit als ‘support’. Maar pin me daar niet op vast. Ik ben geen helpdesken, ik weet dat soort dingen niet precies.
Je kunt proberen rechtstreeks naar de support pagina te gaan via deze URL:
https://fritz.box/support.lua
of:
https://192.168.178.1/support.lua
Rechtstreeks naar de support pg lukt. (https://172.16.10.1/support.lua)
Nu te laat, eerst slapen.
toeval of heeft het onderhoud nut gehad? Net voor de gein even gekeken en het leek te werken (NPO1,2,3).
Wat nu weer ? Dagenlang was het goed en nu ineens op alle multicast krijg ik S815!
Wat doet FB nu: onderhoud ?
Dit komt niet betrouwbaar over.
lijkt op de hik, bij mij opgelost en jij hebt een nieuw probleem ![]()
Correctie op mijn mail: Fb = FC (Fiber Crew). Reset gedaan en heeft 0,0
effect. Gaarne uitleg wat er nu allemaal wordt gedaan.
Klinkt haast als een routering issue (kan dat bij multicast? Ben niet thuis in die materie). Werkt het in 1 gebied niet, dan in een ander wel…
Multicast is te routeren. Op zich is dat niet anders als unicast. Alleen wil je dat vaak alleen doen als er ook daadwerkelijk interesse is voor een bepaalde multicast-group (lees multicast-adres). Om die interesse als het ware terug te routeren en daarmee de route tabellen te vullen bestaat er PIM [1].
Maar dat doet Fiber Crew niet hoor
Die werken op laag-2, daar wordt de interesse via IGMP [2] bekeken. Al naar gelang de IGMP-berichten worden frames met multicast-verkeer door geswitcht.
[1] Protocol Independent Multicast - Wikipedia
[2] Internet Group Management Protocol - Wikipedia
Voor mij is de maat wel vol met Fiber Crew als belichter. Ik overweeg over te
stappen (eigenlijk terug te gaan) naar KPN als belichter. Dit ondanks de aanzienlijke meerkosten.
Momenteel dus geen enkel werkend tv kanaal na dagen van een goed werkend
TV signaal. Moet ik nu weer een ticket aanmaken; volgens mij zijn er inmiddels voldoende meldingen.
Is KPN als belichter betrouwbaar ? Hoe snel is dit te realiseren?
Om de knuppel helemaal in het hoenderhok te gooien: laat Fiber Crew maar een financiële compensatie geven voor deze slechte prestaties.
Gaarne antwoord van Freedom.
Net de helpdesk gebeld en op hun verzoek ticket aangemaakt: [Ticket#92240989].
In deze mail hetzelfde gezegd en gevraagd als in de community mail.
het ging een paar dagen vrij goed, maar vandaag weer hele dag fout S815 op alle multicast zenders. Mijn Support ticket ook geupdatet met deze info.
Hier (Lelystad) ook geen TV meer. 2 dagen geen issues, nu weer dood.
Paar dagen niet thuis geweest, maar nu alleen beeld via “gemist”. Live TV helemaal NIETS
Knoop doorgehakt: ik wil terug naar KPN als belichter met 500Mb
i.p.v. 1 Gb. Helpdesk gevraagd e.e.a. op te starten.
Ik heb het helemaal gehad met Fiber Crew; nu alleen nog een compensatie
van hen gezien de wanprestaties
Vandaag alles van multicast tv en radio: nix