In lelystad is multicast kansloos. We hebben de gehele avond ± een uur achter gelopen op de programmering doro terug te kijken. (al was de programmering van BBC first ook alleen maar herhalingen)
Gisteravond (in Soest) rond 22.00 enkele minuten haperend beeld, maar verder liep het goed. Probleem definitief opgelost ? Toch maar even afwachten.
Wij hebben de Amino lang uitgezet, en af en toe proberen we weer even en na een dag met haperingen zetten we hem weer uit.
Maar wat nu? Een week geleden de Amino weer aangezet, en nu al een hele week geen haperingen, niet eentje! Het kan dus wel, en het ligt dus zeker niet (alleen) aan het kastje, met de nieuwste software.
Wij hebben glasvezel via het door T-Mobile aangelegde glasvezel. Het heeft lang perfect met Internet toegang gewerkt en steeds gehaperd met de Amino, maar nu is het dus al een hele week goed. Fingers crossed.
Dit suggereert sterk dat haperingen ofwel door de servers of door het netwerk van de servers tot bij de gebruiker thuis komen, en niet (meer) door de Amino! Na anderhalf jaar geklooi is het een verademing om weer eens een hele week zonder storingen TV te kunnen kijken. En wat wij wilden opnemen en later bekijken is deze week ook allemaal gelukt! Zouden ze het dan toch nog ooit leren bij Canal Digitaal? Het is dus wellicht niet allemaal alleen maar hun schuld als het weer eens niet werkt…
Wow, goed dat het ergens werkt. Hier hebben we gisteren weer de gehele avond terug kunnen kijken via unicast, omdat multicast niet wilde.
192TV op Ch 312 doet het niet op de Amino en wel via de browser hier.
Edit: het werkt weer.
pcaps gevangen zodat de helpdeks kan kijken wat er fout gaat hier. Ik ben benieuwd wat er mis is.
Hier multicast sinds paar dagen in orde, maar gisteren gemerkt dat unicast op kanaal 33 (NPO2 extra) en op 150 (ONS) , 220/221/222 (NPO1/2/3 GOS) het niet meer doen. Mogelijk nog meer unicast maar ik kijk niet alles.
Gisteravond 1x haperend geluid en stilstaand beeld op 44 (ARTE) maar na enkele minuten weer ok. Verder gaat het goed.
Hier lijkt multicast geheel dood te zijn. Zelfde gedrag als toen IGMPv3 uit stond, echter zie ik nu wel IGMPv3 Membership queries van de gateway (100.66.0.1) binnen komen.
In Soest gisteren twee kleine hickups
Sinds vandaag aangesloten op freedom, via fiber crew (Almere). Ik heb nog geen seconde live tv uit de amino kunnen krijgen en net maar een ticket aangemaakt.
Ik kan gelukkig ook via de app kijken, maar het geluid via de app is bagger (en de stream lager kwaliteit).
Ik heb een (eigen) fritzbox achter de ONT hangen, rest draait prima.
In Soest vandaag ook de unicast weer zichtbaar; zie mijn recente melding.
Vandaag één keer haperend geluid/stilstaand beeld en enkele keren (3 tot nu toe) dat het beeld bevriest voor meestal 20 seconden. Na up/down zender sneller hersteld.
Verschilt de instelling/configuratie van Fiber Crew per regio ???
Fiber Crew heeft een probleem op een van hun core-switches vastgesteld. Vannacht hebben ze onderhoud gepleegd om dit probleem op te lossen. Natuurlijk zijn we benieuwd hoe het nu gaat.
Yeah, na dagen BBC2 kijken via de satelliet (was ook acceptabel behang volgens m’n vrouw) net even gecontroleerd en ja, beeld en snelle zender wissels. Vanavond eens kijken hoe lang het duurt en of begin gemist weer werkt.
Dat is in elk geval een goed bericht.
Problemen met begin gemist zitten eerder bij CD. Dat is ook unicast-verkeer. CD is overigens nieuw platform voor dat soort services aan het uitrollen.
Net thuis, paar nederlandse zenders geprobeerd maar hetzelfde als gisteren. Oftewel, live tv geen reactie maar even op pauze (en naar unicast…) is voorlopig een redelijke workaround.
Vandaag gaat wisselen van kanalen goed , maar na een ± 1 tot 3 minuten stopt het beeld , heen en weer zappen en ik kan weer een paar minuten kijken , probleem zit op alle kanalen die ik geprobeert heb.
Ik heb op uw eerste ticket gereageerd met een verzoek voor een packet capture.
Bij deze verzoek ik een ieder die dit wil en kan op packet traces te sturen die gemaakt zijn ten tijde van de TV-problemen.
Heb je geen beeld, maak een packet trace terwijl je van kanaal wisselt.
Stop het beeld, maak een packet trace tot het beeld stopt.
Een packet trace maken op een FRITZ!box gaat als volgt:
Stap 1: Log in bij de FRITZ!Box;
Stap 2: Klik linksonder in het menu op “Hulp en Info” (Help and Info) en vervolgens onder op “FRITZ!Box Support”;
Stap 3: Klik onder Packet Trace op ‘Packet Trace’;
Stap 4: Klik op Start achter 1. Internet connection. Sla het bestand op zonder de naam of bestandstype te wijzigen;
Stap 5: Nadat het probleem voorbij is gekomen ga je weer naar de “FRITZ!Box Support” pagina en klik je op de “Stop” knop.
Stap 6: Upload het gedownloade .eth bestand hier:
Merk op dat de traces ook vertrouwelijk internetverkeer kunnen bevatten. Bij analyse gooi ik alles weg wat niet met TV te maken heeft.
file is upgeload , NL1
Hier lijkt het probleem opgelost. Wel na 4 uur de auto standby die af ging, geen onderbrekingen. Wel ontdekt dat de auto stand-by tegenwoordig uit kan. Wel handig als je maar 1 zender als behang opzet.