CD valt weg met melding 5815

Het heeft altijd nut om dit te melden.
Bij ons (in Eindhoven) heeft het anderhalf jaar geduurd om de TV foutloos werkend te krijgen (en dat lag nooit aan iets dat wij fout hadden gedaan maar altijd aan de Amino of de doorgifte van het signaal vanaf CD tot bij ons thuis).
Het kan dus wél goed gaan maar het is helemaal niet vanzelfsprekend.

@Arien, kunnen we als gebruikers nog iets doen om het probleem boven water te krijgen? Herstart hele keten, Testen met andere ONT, Screenshots van de load (valt helemaal weg na overschakelen van NPO1 naar NPO2) enzo…

Ja, dat heeft zin. Al kan het ook in het/een ticket :slight_smile:

Fiber Crew is er druk mee bezig. Men heeft een aantal probes geplaatst om te zien of ze dit probleem daarmee in kaart kunnen brengen.

Ik denk niet veel. Multicast is een slecht begrepen netwerktechniek. Ook door veel fabrikanten van netwerkapparatuur.

N.a.v. telefoongesprek vanmiddag met Ariën: bij mij momenteel geen enkel tv signaal .Maak nog wel een ticket aan.

Storing tv aangemeld als aanvulling op [Ticket#92263152]; enig werkende
zender is 22 (Canal+ ACTION) .
Op fritsbox geen enkel IPTV; op kanaal 22 alleen internet - unicast ?

Genoeg van Fiber Crew. Ik stap over op belichter KPN met 500Mb.
Het vertrouwen in Fiber Crew is weg. Op vrijdagmiddag in plaats van 2 niet werkende tv zender naar helemaal geen enkele tv zender.
Ongetwijfeld zoekend naar de oorzaak aanpassing(en) gedaan met dit resultaat zonder een fall back.

Ik blijf nog even. Vanmiddag in een gesprek met Arien ook de mogelijkheid besproken tijdelijk over te gaan op unicast. Dan heb je in elk geval geen multicastproblemen meer. Kennelijk is dat kunstje bij FC nog niet helemaal in goede handen.
Ik heb dus nog even niks, maar kan altijd nog zelf via begin gemist uit de voeten.

Na even zoeken met ‘begin gemist’ wel beeld: gewenste zender voor - 1x indrukken op dubbele driehoek links wijzend - dan 1x enkele driehoek rechts wijzend indrukken op bovenste rij afstandsbediening en (hoera ?) beeld.
Het is tenminste iets. Op online monitor van fritzbox internet (geel).
Verder ga ik niet bij Freedom weg (over deze club ben ik heel tevreden) maar ik ga van fiber crew als belichter over op KPN. Kost iets meer maar volgens Ariën is dit
betrouwbaarder.

Ik snap het. Ben ook heel tevreden over Freedom, maar die LiveTV… Voor mij ligt de keuze anders; CD of helemaal geen liveTV op deze manier. Ik heb al NPOplus en overweeg CD en NPOplus op te zeggen voor NLZiet.

Toen Freedom nog aan het uitzoeken was waarom CD met de Amino niet (goed) wilde werken heb ik een Chromecast aangeschaft. Wanneer je via de Chromecast kijkt heb je altijd unicast. Het werkte perfect (en we gebruiken dat in de slaapkamer nog altijd).

Gaarne over naar unicast; mogelijk minder scherp beeld maar deze ellende moet snel stoppen.

Maandag morgen tv weer werkend; alleen geen radio dus over op unicast ?
Waarom kan dit vrijdag niet want hele weekeinde volop ergernis door die tv problemen. En ergernis is niet goed voor een mens.

Unicast, op je eigen verzoek denk ik. Hier nog geen beeld, alleen via begin gemist. Ik sta nog op multicast :slight_smile:

Ook in Soest… met fibercrew 1 Gb belichting vorig jaar Canal+ TV problemen gehad, maar dat bleek self induced achteraf. Nu echter ook weer sinds voor het konings weekend geen live streaming meer. Geen koninklijke familie “kunnen kieken” werd niet gewaardeerd… Met de fameuze S815 foutcode. POR reset gedaan, amino factory reset, ONT reboot. :sob::sob::cry:… ticket ingediend.

Inmiddels (maandagavond) niets meer. Alleen de gids nog :frowning: Aanvulling op ticket gestuurd.
Dit is echt goed balen als zelfs je workaround niet meer werkt.

Overigens is de storingsmelding S999

Arien, zet mij maar over op Unicast (als dat tenmnste nog helpt). Dit is me te erg…

Contact gehad met Freedom. Volgens hun heeft Fibercrew door teveel klachten afgelopen nacht 29-30 april een update teruggedraaid. En idd Canal+ Amino box multi- en unicast zowel beneden als boven kanaal 14 werken weer bij mij in Soest op een 1Gb belichting.

“Canal+ :soap: to be continued…:hugs:

Fiber Crew heeft in elk geval gevonden waar de problematiek zit. Dat is in de apparatuur. Men is bezig probes te plaatsen om problemen zelf te kunnen signaleren; zodat ze deze snel(ler) op kunnen lossen.

Uiteraard gaat Fiber Crew zich beraden hoe multicast structureel betrouwbaar doorgeven kan worden met de gegeven spullenboel.