Dat weet ik op het moment niet. De GPON-instellingen moeten worden gedaan door de belichter. Dat kunnen wij van Freedom niet doen. Je kunt het wellicht proberen?
Wat kan ik proberen? Dien ik iets aan te passen aan de configuratie in de fritz 5530? Zo ja, dan ga ik daar graag mee spelen. Maar ik hoor dan graag welke settings ik aan moet passen…
Ik dacht dat ik het wel ok vond, maar wordt inmiddels helemaal gek bij tv kijken, bij elk programma wat ik kijk moet ik wachten totdat “begin gemist” mogelijk is en dan dus de unicast-stream opzoeken. Gewoon zappen o.i.d. is er niet bij…
Men is nog aan het uitzoeken of en hoe de 5530 op Fiber Crew’s netwerk werkt.
Nog steeds geen nieuws? Ik wordt inmiddels wel compleet gestoord van het tv-kijken via uitsluitend multicast (wachten tot programma minuut loopt zodat ik via begin gemist uiteindelijk kan kijken. Zucht)
Inmiddels is AON (oude cambrium) geloof ik ook beschikbaar hier, is wisselen voor mij een beter optie voor mij? De AON SFP-module schuif ik er zo in!
AON verdwijnt met de tijd.
Heb je een ticket mbt de multicast problemen? Zo niet dan graag aanmaken. Want dan kan ik er mee aan de slag.
Wat FiberCrew rechtstreeks op 5530 betreft. Daar is een alfa-versie van die bij mijn test wel en bij een andere test niet werkte. Maar dat lost de meeste multicast-problemen niet op.
Ticket 92261875…succes!
Lange tijd geen S815 probleem, maar de laatste weken steeds vaker stilstaand beeld en verstoring geluid. Meestal na 21.00 uur.
Vandaag echter de kanalen 2-8-13 allemaal weg met melding S815.
Hopelijk begint het gedonder weer niet.
Maak vooral een ticket aan ( helpdesk@freedomnet.nl ). Dan kunnen Fiber Crew voorzien van meer data en eventueel een workaround aanbieden.
Ticket aangemaakt: Ticket#92263152.
Zender 8 inmiddels werkend (filmbox), maar 2 (npo2) en 13 rtl z nieuws) nog steeds
nix. Overige zenders werken.
Vandaag 15-4 nog geen werkend zender 2 en 13. Acties zoals uit het begin van deze melding (modem off/on - reset amino) hebben geen effect. Status ?
De online monitor van de Fritzbox valt bij zender 2 en 13 van 30 naar 16 Mb
(halvering dus). Nog steeds melding S815 na korte tijd op deze zenders.
Tips ?
Na lange tijd probleemloos kijken hier nu geen multicast meer in elk geval op kanaal 2. Rest niet getest
Hier = Soest, Fiber Crew
In elk geval NPO 2 en RTL-Z komen niet altijd door op ONTs van ZTE. Fiber Crew staat hier voor een raadsel. Voor aansluitingen met een Huawei ONT lijken de meeste problemen opgelost. Maak vooral een ticket aan via helpdesk@freedomnet.nl. Want dan kunnen we de aansluitgegevens aan Fiber Crew doorgeven.
Ik zou zeggen omruilen die kastjes totdat het probleem is opgelost…
Overigens ticket aangemaakt
Ja, voor dit probleem wel. Maar erg kostbaar en ingewikkeld. Bovendien krijg je er weer andere problemen voor in de plaats.
Toch vreemd: heb al jaren (ook in Soest!) via fiber crew een zte; ging afgelopen maanden voor 95% goed. Nooit deze specifieke S815 gehad op deze zenders.
.Probleem ook af en toe en heel kort op bbc2 (68) en 101 gehad, maar 2 en 13 nu al >week nix. Je zou zeggen dat er bij fiber crew iets veranderd moet zijn.
Overigens al ticket en packet trace aangeleverd.
Verder wel bereid om als test te dienen voor een huawei ont.
Vandaag ook 208 (bbc news now) met S815. Het probleem wisselt van tijd tot tijd van zender, maar 2 en 13 blijven op s815. Heeft het nut om dit te melden ?