CNAME doorlinken van subdomein werkt niet

Tsja, dan heb je denk ik niet met de juiste partijen samengewerkt en/of je verwachtingen zijn niet realistisch. Heel eerlijk? Als ik zo zou denken (en heel de tijd gefrustreerd ben) over een partij zoals jij over Freedom….ik was al lang weggeweest.

Ik ben juist erg blij met Freedom en draag ze een warm hart toe, ook de reden dat ik zo af en toe hier op de community in eigen tijd probeer anderen Freedom klanten te helpen waar ik kan. Bij voorkeur ervaar ik daarin positiviteit, dat houdt het voor iedereen ook leuk en gezellig. Betekent natuurlijk niet dat er geen kritische noten gekraakt mogen worden hè, want ik heb ook echt wel wat zaken bij Freedom die ik bij voorkeur anders zou zien. Dat constateer ik dan en geef ik eens aan, misschien nog eens een tweede keer maar dan stopt het wel. Je kan nou eenmaal niet altijd alles krijgen zoals je het zelf wilt. “Nee” is ook een antwoord, hebben mijn ouders me ooit geleerd. Maar af en toe zie ik berichten staan dat ik denk “hebben we die grijs gespeelde plaat weer”. Vind ik oprecht jammer. Maar ja….we dwalen af. :slight_smile:

1 like

Je kan het maar niet laten om de verantwoording dat iets niet meer mogelijk blijkt, komt doordat een gebruiker - door Freedom daartoe verleid en nu dan gedwongen - maar jouw zg. betere keuze moe(s)t maken. Dat mijn toon jou niet bevalt om het “gezellig te houden” is dan een beleefde keuze.

Ik stel onverminderd vast dat - wat schijnbaar makkelijk lijkt - om FF de webfunctie elders vanuit Freedom elders neer te leggen, technisch een stuk ingewikkelder ligt om laat staan, simpel te realiseren.

Oké, hier kan ik niet tegenop.

Nee, ik wil het niet laten uitkomen op een andere domeinnaam bij een andere hoster, maar op een URL met een andere domeinnaam bij een andere hoster; Dus inclusief een directory naam, i.c. “andere-domeinnaam-bij-een-andere-hoster/peter4ukr”

Ja, subdomeinen kunnen daar, maar dan moet je voor het SSL certificaat wel € 6,- per maand gaan betalen, anders werk het SSL certificaat dat bij de mini hosting inzit alleen op het hoofddomein.
Dat is me te duur voor het doel.
Dus het moet op subsirectories en anders maar niet.

1 like

Dan zal je tweede domein koppelen (er vanuitgaande dat dat kan) tegen hetzelfde probleem aanlopen natuurlijk als je die op sub.domein.nl wil koppelen aan nieuwdomein.nl/map. Of je moet daar geen SSL op hoeven, maar dat lijkt me niet aan te raden. Tsja, dan loop je nu wel tegen een beperking aan van dit pakket. Wel apart hoor, een Let’s Encrypt wildcard SSL (geschikt voor subdomeinen en hoofddomein) kost namelijk precies even veel als een certificaat voor alleen de hoofddomeinnaam, namelijk € 0,00. Waar die € 6,00 per maand dan voor is?

Samengevat: Freedom heeft geen mogelijkheid om subdomeinen te redirecten (dat is niks nieuws), en je hoster wil extra knaken zien voor een geschikt SSL certificaat dat ze aanbieden en ze niks extra’s kost. Wil je dit oplossen zoals je in gedachten hebt, dan zal toch een van de leveranciers gewijzigd moeten worden of je moet de extra kosten toch voor lief nemen. Of er van af zitten natuurlijk. Tsja….daar hebben we die bekende eendenfuik weer. :wink:

Dit heeft niets met een fuik te maken.
De conclusie is wel dat ik subdomein doorlinken naar URl elders kan vergeten.
Prima, het is niet anders. De keus die ik gemaakt heb is dan goed genoeg voor het doel dat ik heb. En ik heb niet trots aangegeven dat het bij Freedom zat. Dat is dan weer positief voor Freedom, hoef ik niet te vertellen dat ik daar ontevreden over ben en hoef ik niet aan de grote klok te hangen dat Freedom niet veel doet met zijn corporate charger en te afhankelijk is van externe partijen.

1 like