Consumentengids juli/aug 2022

Jammer van de TV

4 likes

2de en 3de plaats :+1::+1:

Met een 8 voor TV was dat een 8.5 respectievelijk 8.6 voor testoordeel geweest. Heel ruim boven KPN.
Jammer, dat kost klanten, maar goed :slight_smile:

Voor de TV verwacht ik geen verbetering meer bij Canal Digitaal. In oktober krijgen wij glasvezel. Gaan we toch overwegen om over te gaan naar andere provider vanwege de TV, waar in ons gezin zo over wordt geklaagd dat het vaak niet goed werkt.

@Wil1
Heb je hier al eens naar gekeken, dat lijkt vooralsnog een oplossing te zijn.

Ik heb geen haperend beeld. Probleem is dat begin gemist of iets terug kijken niet werkt. Wij kijken vaak na het eten het journaal en 1vandaag terug. Heel vaak lukt dat niet. En bij terug kijken of een opgenomen programma geen ondertiteling. Dat is voor mijn vrouw die slechthorend is een groot probleem.

Terugkijken heb ik nooit problemen mee, dus dat zou opgelost kunnen zijn mei 100 mb aansluiting. Maar dat ondertiteling voor jullie een probleem is kan ik me heel goed voorstellen.

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Specificaties Amino Aria 710 haperend beeld oplossing?

Dit minimale verschil zegt niets.

hm. Bij DSL zijn de verwachtingen vermoedelijk lager, tov. Glasvezel dat zal dan ook in de score meer tot uitdrukking komen.

Ik denk dat een alternatief voor die Aminobox echt een prioriteit moet worden. Wellicht kunnen we dan de waarderingscijfers voor televisie ook wat opkrikken

Of er moet nu vaart komen in het verbeteren van de software in de Amino

Of een higher end versie uit die reeks: Amino Devices – STBs, Client Devices, Media Players, Recording Devices
Hun high end oplossingen:
Amino – Datasheets & User Guides
Amino – Datasheets & User Guides

Of de app op de Smart tv’s gebruiken en daar primair naar verwijzen? Of de app op de smartphone/tablet en aangeven hoe je dat kunt delen naar de tv?
Als de kwaliteit en performance wel goed is en alles werkt zoals verwacht.
Dan die hele Amino weg laten. Kan er weer € 0,50 p/maand van het abonnement af :wink:

Om te voorkomen dat dit topic al te veel bij het originele onderwerp afdwaalt, dit misschien beter voortzetten in dit topic:

1 like

Ik ga het helemaal niet proberen, een app in mijn oude tv.
En tabletten heb ik niet.

Wat de smartphone betreft, die kon vroeger delen met de tv.
Nu heb ik een te nieuwe telefoon en kan dat niet meer.
Die verwacht ook een nieuwe tv.

Het zijn ook rare ideeën.
Mij aanpassen, omdat het gewone kastje knudde is.

@Anton
Even weer on topic.
Die slechte score bij de CB komt omdat er niet voldoende gewerkt wordt aan verbeteringen.
Blokjes en slechte ontvangst heb ik niet meer.
Erger me wel heel erg, als b.v. uitzending gemist niet werkt omdat het net na de uitzending is.
Of dat ik het kastje aan doe, hij een uitzending van gisteren aan het herhalen is.
Dat laatste heb ik al met de helpdesk over gehad en ook al een nieuw kastje gehad.
Het niet werkende teletekst knopje staat al maanden op de verbeter lijst.
We horen helemaal niets, waarom dit niet verholpen is.

Verbaasde me ook, dat sommige er heel laat achter komen, dat je de fritzbox poort naar de tv op 100 moet zetten. Dat wist ik nog van de xs4all tijd. Ik gebruik ook nooit poort 1 en 4 voor de tv op de 5490.
Ooit van AVM die tip gehad, bij de 7490.

2 likes

Waarom geen Lan1 of 4 gebruiken voor TV?

LAN4 kan ook op gastnetwerk geschakeld worden.
Werd me afgeraden door AVM

Wanneer je een Fritzbox aan een lijn met een t-mobile abonnement hangt, zijn LAN1 en LAN2 voor internet en LAN3 en LAN4 voor T-mobile STBs. Niks VLANs of IGMP snooping. Op LAN3 en LAN4 worden geen switches geduld. Alleen een rechtstreekse kabel van de fritzbox poort naar de STB wordt ondersteund. Op LAN1 en LAN2 heb je gewoon internet en kan je met switches het aantal poorten uitbreiden. Het werkt wel, met dien verstande dat je telkens nadat de Fritzbox geherstart is, moet wachten tot de Frtitzbox daarmee klaar is, en dan de STB moet herstarten. Een van mijn dochters heeft een 7530 met T-mobile DSL en dat werkt als een zonnetje.