Het was eind december 2023 toen ik dit draadje startte.
Nu 20 maart 2024 ben ik wat verder:
In december heb ik de dongel pro van smart-stuff aangeschaft en heb daar een beetje mee leren omgaan. Het gebruiken van json files in LibreOffice was even een dingetje, maar met deze converter kreeg ik bruikbare spreadsheets voor Calq.
Op dit moment heb ik een gebruikte thin client, een Dell Wyse met 8GB RAM en 128GB SSD aangeschaft, komt morgen of overmorgen binnen. Daar gaat Proxmox en Home Assistant op. Ga ik leren om de dongel via een api uit te lezen.
Libreoffice (net als Microsoft word) is ongeschik voor tekst file bewerking.
Gebruik liver notepad++ ( of op windows kan wordpad evt. dienst doen)
Dan is het veel minder een dingetje… zeker als er met ', " etc. gewerkt moet worden.
Top ding toevallig deze ook besteld voor mijn buurman zodat hij zonder HomeAssistant ook via zijn wifi direct inzage heeft op zijn verbruik.
Neem aan dat je inmiddels de volledige integratie met HA al gebouwd hebt is an sich niet zo moeilijk gezien de dongel Pro ook te voorzien is van ESPHome en dat naadloos integreert met HA.
Mooi dat je de dongel van Smart-Stuff nu ook kent.
En nee, ik ben nog niet verder gegaan met HA. Was het afgelopen jaar even met heel ander dingen bezig. Staat voor dit jaar op de planning. Ga binnenkort Shelly energiemeters voor de infraroodpanelen plaatsen en integreren in HA.