Verzenden email geeft sinds vanavond een foutmelding vanuit de sovereign mailserver:
25-9-2024 22:01
554 5.7.1 : End-of-data rejected: DKIM Incorrect
Tests die ik heb gedaan:
email verzenden vanuit mijn client (outlook classic) met account 1 en domein 1
email verzenden vanuit mijn client (outlook classic) met account 2 en domein 2
Idem vanuit webmail.freedom.nl
controle van mijn domein instellingen op internet.nl (100%)
controle DKIM met dmarcadvisor
Ik meen me dat van eerder te herinneren en dat het toch een server side ding was.
Is er ook een @helpdesk helpdesk actief in deze community?
kan nu geen mail versturen.
(wat dan weer ‘jammer’ is, is dat een email vanuit account @freedom wel aan komt.)
Moet ik een key refreshen van sovereign??
Is er iets veranderd in het instellen vand e email records? Ik zie niet meer in de portal dat je de dkim key kan downloaden om in een eigen txt record te plaatsen, maar CNAME records voor soverign1, 2 en 3 ._domainkey ??
net
25 september 2024 om 22:34
4
Voor testen van de mail auth gebruik ik altijd deze tool. Geeft een mooie rapportage van wat er precies gebeurt: https://www.appmaildev.com/en/dkim
De mails worden inderdaad ondertekend met nieuwe sleutels. In je DNS:
name
type
content
soverin1._domainkey
CNAME
soverin1._domainkey.sover.in
soverin2._domainkey
CNAME
soverin2._domainkey.sover.in
soverin3._domainkey
CNAME
soverin3._domainkey.sover.in
Wel de oude TXT record laten staan, want die wordt ook nog steeds gebruikt.
Top, dank je . Met de nieuwe keys werkt het idd weer.
Hoe had ik kunnen weten dat dat was veranderd? Heb ik iets gemist? (Kan best hoor)
net
26 september 2024 om 08:54
6
Het is niet aangekondigd. Ik kwam er ook een tijdje geleden per toeval achter.
PeterB
26 september 2024 om 09:04
7
Bij mij ook. Gaf veel problemen met verzenden met emails naar gmail adresen van anderen toen dat niet goed stond.
Vind dat Freedom moet aangeven hoe het moet staan als je zelf je DNS kan instellen.