Email versturen vanuit SMTP Freedom lukt niet (End Of Message fout )?

Herkent iemand dat sinds vanavond er geen mail meer kan worden verstuurd via smtp.freedom.nl ?
//–//
Sinds vanavond blijk ik geen mail meer mail te kunnen versturen vanuit mijn Thunderbird mailclient vanuit domeinen van -en bij Freedom (uitgaand via smtpserver 185.233.34.42 dwz smtp.freedom.nl).

Ik krijg de (ws type 5.7.1. ?) volgende foutboodschap van de smtp server:

Imap ontvangst gaat verder goed en ik kan dezelfde mail prima versturen via mijn andere smtp (incl TLS) providers.

Aanvulling: meer mensen ervaren dit probleem en is ook aanwezig met versturen via webmail foutcode 554:571. Wie sluit verder aan zodat de gewaardeerde aandacht krijgt.

Ik kan ook geen mail versturen sinds vanavond.

1 like

Zelfde fout hier met Thunderbird, er zullen wel meer mensen aansluiten nu denk ik :upside_down_face:

Ah, we hebben tegelijk gepost.
sounds like something is broken.

1 like

Hoi Forum.

Ik heb vanavond een probleem met het versturen van email. ineens. Misschien dat Freedom/soverin ineens hurrup de Exim zeroday aan het fixen is maar daarover vindt ik niets terug op de storing blogs/rss feeds ed.

Als ik een email verstuur vanaf mijn normale client (outlook laatste versie, win 11) krijg ik die terug van de systeembeheerder met de melding 554 5.7.1 : End-of-data rejected: Access denied voor alle geadresseerden.

Getest:
met 2 verschillende email accounts op twee verschillende domeinen én twee verschillende win11 laptops.
Zelfde fout in de outlook client als in de Freedom webmail client (daar krijg je zelfs een popup dat het niet goed gaat)
Aan wie ik verstuur maakt ook geen bal uit (O365, gmail, apple).

Google komt met de 554 5.7.1 niet echt terug met het Access Denied result, eerder enkel SPAM of SPF failure dingen.
Internet.nl nog ff domeinen gecheckt, nog steeds 100% oke.

Dus. Iemand anders ook hier last van? wordt er hard gewerkt bij de platform beheerders? Thx!

Hebbben meer mensen, ik was je voor op

1 like

yup. thx. kan ik iig stoppen met zoeken :wink:

1 like

Ik kan inderdaad ook geen email meer versturen, met dezelfde foutmelding. Zowel met SMTP client als met webmail, en zowel @freedom.nl email adres als mijn primaire adres dat ook door freedom/Soverin gehost wordt. Mail ontvangen gaat gelukkig nog wel goed.

1 like

FYI: Ticket#92232773 melding gemaakt naar Freedom helpdesk.

1 like

Zelfde probleem hier. En ook een ticket aangemaakt.

1 like

Sinds gisterenavond geen mogelijkheid om mail te verzenden. Nu nog steeds niet opgelost. Alles komt terug met mededeling “onbestelbaar”. Ticket aangemaakt

Idem bij mij

Bart Hendriks

Zelfde probleem hier sinds gisteren (10.10) rond 22.00 uur.
Webmail geeft zelfde probleem.
Ticket gemaakt (#92232769).
Vanochtend (11.10) rond 08.15 uur nog geen fix.

Ook hier nog steeds versturen email niet mogelijk, woensdag 11-10 om 8:25. Op de pagina storingen staat niets over probleem met email. Helpdesk begint zeker niet zo vroeg.

Hoe maak je een ticket aan? Ik kan het niet vinden op de website Freedom. Alleen een email adres van de helpdesk. En je kan nu dus geen email sturen naar de helpdesk.

Hier ook vanuit Thunderbird/Linux

Zelfde probleem, zowel met mijn eigen gekoppelde domein als freedom.nl. Geprobeerd in K9-mail (Android), Kmail (Linux) en de RoundCube-ui op https://webmail.freedom.nl/

Ticket aangemaakt #92232850

Probeer je een bedrijf te runnen… dat een externe smtp-server van een - in mijn ogen serieuze - provider zo lang niet werkt heb ik de afgelopen 17 jaar nog nooit meegemaakt. Moet blijkbaar op zoek naar een backup oplossing, of gewoon een alternatief. Probeer ze maar eens via de telefoon te bereiken, kostte me laatst bij elkaar meerdere uren verspreid over meerdere dagen. Voor de duidelijkheid, we zijn enorm fan van freedom internet, en willen graag blijven, maar er zijn grenzen… Bedoel, alleen al: waarom geen mededeling op de Storingen pagina?

to=belangrijkeklant@omzet.nl, relay=none, delay=577, delays=577/0.04/0/0.04, dsn=4.4.1, status=deferred (delivery temporarily suspended: connect to smtp.freedom.nl[185.233.34.42]:25: Connection refused)

1 like

Zelfde probleem. Storingen kunnen voorkomen, hoewel dit wel lang duurt. Waar ik wel serieus moeite mee heb is dat de storings pagina nog steeds geen melding hiervan maakt. We moeten allemaal zelf ervaren dat de mail het niet doet. Ik vind dat geen professionele en open bedrijfsvoering.

2 likes

Volgens mij werkt het weer!