Ervaringen met Turris Omnia en welke SFP-module?

Hoi,

Ik ben aan het zoeken naar ervaringen met de Turris Omnia en welke SFP-module geschikt is voor een AON aansluitingen (KPN WBA). En wat zijn de ervaringen met het Turris OS of beter flashen naar OpenWrt?

Aanleiding:
Het is niet mijn vak en ik heb er geen ervaring mee maar ik had hier nog een oude Linksys EA6700 liggen. Hier kun je niet zoveel mee doen behalve flashen naar FreshTomato. Na wat proberen, zoeken en googlen is dat best aardig verlopen. Ik had nog een oude NTU liggen en daarmee de Linksys aangesloten op de glasvezel. Na een klein beetje rommelen had ik al snel verbinding. Ik moet zeggen het systeem draait prima!. Het was bedoeld om te testen maar ik heb hem nog niet weggehaald (nu een paar dagen). Echter heb ik toch liever de glasvezel direct in de router. Daarin is volgens mij niet zoveel keus. De Turris Omnia lijkt een prima keuze, wellicht een beetje prijzig, het is vooral een beetje voor de lering en de vermaak (wij hebben overigens geen multicast TV meer). Ik zag trouwens in het communityleden verslag de Turris Omina ook voorbij komen met de korte opmerking: “ondertussen in huis”. Heeft Freedom hier plannen mee? Ik neem aan dat dat niet op korte termijn is…

Groeten, Arjan

Werkt nog altijd prima bij mij. Zie dit topic voor meer informatie over de te gebruiken SFP: Geschikte FTTH router met libreCMC/OpenWRT?

Ja, dank. Ik had dat topic al aandachtig gelezen. Inmiddels draait hier alweer eventjes een Turris Omnia met een TP-Link TL-SM321B SFP-module.

Groeten, Arjan

2 likes