Freedom blokkeert onder protest websites

Ik had deze mogelijkheid waarschijnlijk vooraf ingecalculeerd. Ik had mijn personeel waarschijnlijk gewaarschuwd dat als ze met mij rijden dat ze ook met mij crashen. Het is niet makkelijk want ik zou er gewoon nooit aan begonnen zijn.

1 like

Dat is wat mij betreft wel een beetje onzin hoor. Vrijheid binnen de wettelijke kaders is wat mij betreft dubbelop. Die wettelijke kaders bepalen de vrijheid namelijk al. Is ook niet uniek dus.

Als je voor een vrij internet staat, sta je wat mij betreft dus voor een onvoorwaardelijk vrij internet. Anders is het inhoudsloos: mooie leus voor de marketing maar het mist de ziel.

NB: ik snap dat Freedom in deze de afweging maakt die gemaakt is. Maar wees dan ook een vent en geef toe dat je met ‘vrijheid’ bedoelt dat je de wetgevers volgt.

2 likes

Is er een mogelijkheid hier om één bepaalde persoon te muten?
Ik maak daarbij graag gebruik van mijn eigen recht op freedom om te kiezen wat ik wil lezen en wat niet.
Ik geloof niet, dat ik een naam hoef te noemen, maar het doet me heel erg denken aan al die anti-covid-maatregel activisten. (Niet voor rede vatbaar).

Ik zelf zou het bijzonder kwalijk vinden als Freedom voor mij de keuze gemaakt had om niet aan de EU regel te voldoen en op die manier iedereen de toegang tot internet, tv en mail te ontzeggen.
Er staat veel meer op het spel dan vasthouden aan één van je eigen principes en daarom dwars te gaan liggen.
Denk aan het eenzijdig verbreken van contracten met al je gebruikers, schadeclaims van bedrijven, die niet meer kunnen werken zonder de diensten van Freedom, etc.
Dat zou het einde beteken van Freedom en alles waar ze voor gevochten hebben.

Ah een soort “censuur functie”, nou dat is misschien wel wat :smiling_face_with_tear:

Welkom in de conversatie. Er zijn mensen met verschillende meningen die enerzijds een samenhorigheid delen en/maar kritisch zijn op/naar elkaar. Zie het als elkaar scherp houden (en zelfs elkaar op scherp zetten) en als het ware het morele kompas kalibreren.

Dingen worden best hard gesteld ook door mij naar elkaar en richting Freedom. Maar we hadden elkaar daarbij nog niet uitgemaakt voor dingen en neergezet als niet voor rede vatbaar. En zelf hoop ik dat we daar ook terughoudend in blijven.

1 like

Heren, laten we bij het onderwerp blijven.

1 like

Dus ik moet terughoudend zijn in het ventileren van mijn mening?

Dat spijt me.

Ik ben niet zo’n voorstander van de Cancel cultuur
 die tegenwoordig zo’n opgang heeft.
We hebben nu een maal een geschiedenis, we hebben meningen en er veranderd nog wel eens wat

Dat er fouten worden gemaakt of ongelukkige keuzes zijn is nog geen reden om een “mensen” gummetje te pakken en een stuk geschiedenis uit te gaan lopen wissen. Als iemand een claim heeft dan moet je die ook kunnen onderbouwen met herhaalbare experimenten. De “ik geloof 
” is geen herhaalbare onderbouwing.

En van dingen die in het verleden mis gegaan zijn weg poetsen betekent alleen maar dat dezelfde fouten gewoon opnieuw gemaakt kunnen worden.

Dus laten we hier liever open met respect voor iedereen over schrijven/typen/

Vrijheid is met name jezelf zover beperken dat je een ander er geen overlast mee geeft.

2 likes

Je kunt personen negeren in het menu “voorkeuren”.

Ik ben het in grote lijnen met je eens. Mijn standpunten zijn nu wel duidelijk. Ik had liever een actievere houding gezien. Maar als de meerderheid zijn eigen lijntje belangrijker vindt dan het algemeen belang so-be-it. Ik heb geen kinderen dus na mij de zondvloed. Freedom is niet vanzelfsprekend mensen.

1 like

Eens met je betoog.
Het is niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen, ook niet onbewust, en het dwaalt op deze manier ook teveel af van de oorzaak voor dit ticket.
Ik zal vaker tot 100 moeten tellen.

2 likes

Als ik 10 :two_hearts: jes kon geven voor deze reactie zou ik het doen, want het is groots hier zo op terug te komen.

Dat is absoluut waar en voor de één is dat het belang van de eigen internetverbinding (de vrees voor de nog onbekende reikwijdte van de OM handhaving) en daarbij mogelijk in gevaar komen van de continuïteit van Freedom. En misschien is nu belangrijk en zal Freedom in de toekomst daarom wel op oorlogssterkte kunnen komen en meer kunnen/durven/doen.

Voor de ander zijn het de principes, het imago/belofte van Freedom (en wat Freedom/vrijheid voor elk afzonderlijk inhoud). Maar vooral wat het betekend voor de toekomst o.a de eigen verbinding is daar voor deze personen ondergeschikt aan. Want zelfs als achteraf het e.e.a. rechtswege teruggedraaid gaat worden is het precedent dat je ISP’s (tijdelijk) censuur kan opleggen en is het verlies al geleden.

Op basis hiervan kunnen we opmaken dat het voornemen er wel was maar vooral de onbekende dreiging/reikwijdte/bangmakerij van het OM de doorslag heeft gegeven. Het is niet ondenkbaar dat op dit moment bij het OM nog niet eens in beeld is hoe die handhaving er uit ziet.

Als we een zelf (verkeers)boete krijgen dan is die (eigenlijk) opgelegd vanuit het OM. Dan staat daar min of meer letterlijk in dat je vooral niet in bezwaar moet gaan want dan kan die boete veel hoger worden. Dreigende woorden maar uiteindelijk beslist de rechter maar er gaat er zeker dreiging van uit.

Een jurist zal geadviseerd/gesteld hebben dat het beter is om (nu) gehoor te geven en dat is uiteraard wat je van een jurist zou verwachten. En dat het het risico verminderd voor Freedom Internet B.V. is ook helder maar of het in het maatschappelijk belang/discussie is en die van de vrijheid zal moeten blijken. In alle gevallen heel veel succes met de stappen het zal een heel gedoe worden.

De toon vanuit Freedom Internet B.V. lijkt ondertussen een beetje zijn veranderd in iets strijdvaardigers. Eerst werd er gesproken over “intentie tot” en “gaan we ons beraden of” en daar sloeg ik nogal op aan. Ik blijf meelezen maar zal niet meer schrijven. Heel veel dank allemaal voor jullie inzichten, overgebrachte zienswijze gepassioneerde maar beschaafde redevoering.

3 likes

Ik voel geen enkele behoefte om die Putin-reclame sites te bezoeken, maar hoe dit nu gaat is principieel verwerpelijk. Als Freedom een rechtszaak of iets dergelijks zou willen en kunnen starten, dan zou ik daar best financieel aan willen bijdragen.

5 likes

Dat is idd wel dat dubbele gevoel. Ik weet vrijwel zeker dat de nu geblokkeerde sites door vrijwel niemand hier ooit bezocht is en dus ook vrijwel niemand er ook maar iets aan mist.

Neemt niet weg dat blokkering absoluut niet goed te praten is.

En ik ben er absoluut van overtuigd dat iig vanuit Freedom hier het laatste woord nog niet over gezegd is.

Misschien een idee, indien nodig, crowdfunding voor de rechtzaak om dit besluit aan te vechten?

1 like

Hmmm
 ik zou het wel prettig vinden dat ik sommige mensen op onderwerp kan/mag negeren omdat ik ze niet wil zien en lezen op dat topic. Technisch niet heel moeilijk om een mute-knop in te kunnen stellen, waar iedereen - behalve narcisten en doordrijvers - blij van worden.
Dat dit volgens anderen ongewenst is, is wmb kortzichtigheid omdat - zoals we hier zien - dit voor anderen nu eenmaal gevoeliger ligt.

Zo ook met blokkeren van websites, niet mis mee dat iemand ZELF berichten kan negeren, dat wordt anders als iemand anders dat voor JOU gaat bepalen, laat staan historie gaat verwijderen. Thuis heb ik bv een heel lijstje - voor ons - discutabele sites, die ik blokkeer. Werkt prima net als dat ik sommige telefoonnummers kan blokkeren, dat behoorlijk in de kosten scheelt.

Voorkeuren → Meldingen → Gebruikers

“Alle berichten, meldingen en PB’s van deze gebruikers onderdrukken.”

En ja dat is je goed recht.(voorlopig tenminste :wink: )

Is dit hier al gedeeld?

2 likes

Aaaaargh mijn ogen!!! “, moet dat eigenlijk
”
Welkom tot de algemene verdomming/infantilisering van mensen vanuit het huidige medialandschap.

Sorry, moest er toch uit en nu mijn ogen spoelen
aaaaah veel beter.

Voor jezelf een filter instellen
 is natuurlijk ok.
Dat doe je mentaal sowieso al.

ik heb zelf thuis 2 VLANs voor algemeen & WiFi gebruik: een met filter en een open.
Op het VLAN met filter wordt uitgaand verkeer naar FB, googleapis etc. zowel op DNS als IP verkeer (voor zover bekend) geblokkeerd.
Voor mobieltjes en tablets etc. zijn er twee Wireguard tunnels die vergelijkbaar zijn met de VLANs.
Dus ook mobieltjes waar dan ook zijn te beschermen.

Hier staat het iedereen vrij om het en of het andere AP + pad te kiezen.

1 like

Elders gevonden linkje naar een meer kwalitatieve analyse van RT

5 likes