Freedom niet beschikbaar als provider voor VOIP

In ben een nieuwe klant bij Freedom, gisteren alles geïnstalleerd en internet, tv, wifi werkt. Als laatste stap wilde in mijn vaste nummer toevoegen. Volgens de manual van Freedom ga je dan naar Telefonie > Eigen Telefoonnummer en dan kies je als provider ‘Freedom’. De dropdown geeft echter ‘Freedom’ niet als mogelijke aanbieder, wel XS4ALL, Solcon etc. Wat moet ik doen om toch ‘Freedom’ te kunnen kiezen hier?

Beste @voorneveld ,

als je een FritzBox modem hebt, laat die dan eerst een update ophalen. (wordt 7.20 of hoger)
in mijn voormalige FB7590 kon ik toen bij telefonie voor zowel Freedom als Voys kiezen.
Werkt dat daar ook ?

(zie item https://community.freedom.nl/t/freedom-settings-in-bestaande-fritzbox-krijgen-hoe-dan/1571 )

1 like

Welkom! Leuk dat je op het Forum bent.
Het Freedom profiel zit pas in de firmware vanaf 07.20.
@Drs_W geeft al mogelijk een antwoord. Maar mocht dat het niet zijn. En heb je een Fritz!Box 5490 met 7.12. Dan moet je het handmatig instellen.
Gebruik hiervoor deze instructie: https://freedom.nl/helpdesk/bellen/telefoonnummer-instellen#lager

Dank beide. Ik heb een FRITZ!Box 7590. Heb zojuist de upgrade uitgevoerd en ging van 07.13 naar 07.20. Het menu bij de telefonie (dus niet de algemene internetinstellingen) geeft nog steeds geen optie voor Freedom. Het aparte is dat ik hiervoor bij XS4ALL zat (tot 2 dagen geleden) ik daar in het modem (ook een 7590) wel al Freedom als provider voor VOIP zag staan., Ik heb nog wel een backup van die installatie gemaakt, maar om die nu weer terug te zetten over mijn zojuist vers geïnstalleerde Freedom FRITZ doe ik liever niet. Ik ga nu maar even kijken of ik de tip voor de 7.12 handmatige instelling kan gebruiken

Hallo allemaal. Het werkt nu. Na eerst de keuze ‘andere provider’ optie gebruikt te hebben wat mislukte kwam op een bepaald moment alsnog ‘Freedom’ als optie naar voren. Daarmee geprobeerd en dat ging alsof fout omdat ik username en wachtwoord van de VOIP Portal gebruikte. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik in plaats daarvan het ‘account ID’ en wachtwoord (dat je pas te zien krijgt als je de optie rechtsonder ‘wachtwoord weergeven’ aantikt. Met deze gegevens ingevuld in FRITZ werkte het dus. Dank voor jullie hulp!

5 likes

Bij mij is helaas het probleem niet opgelost, ik heb echt alles geprobeerd. Alle stappen gevolgd, op de Fritzbox de laatste update uitgevoerd. Meerdere keren opnieuw mijn telefoonnummer aangemaakt…vandaag al uren bezig.
Kan het zijn dat ik na meerder pogingen geblokkeerd ben?
WF

Dat maakt het heel lastig.
Als het niet lukt met de instructie, moeten we verder voor je nakijken wat er fout gaat.
Zou je contact op kunnen nemen met de helpdesk? Dan helpen we je om het in te stellen of het probleem op te lossen.

Misschien dezelfde vergissing als ik maakte?
Bellen met de HelpDesk gaf de oplossing:

Ga naar https://VoIP.Freedom.NL en log daar in
Klik links op >Beheer
Klik onder StandaardFuncties op >VoIP-account
Nu zie je jouw aanmelding, klik rechtsonder op Wachtwoorden-Weergeven

Na de selectie >Toepassen zie je aan het einde van jouw regel het Gegenereerde wachtwoord dat je in jouw Modem moet ingeven met als Account-ID het getal dat daarvoor staat ( begint met 6 )
Dan werkt het ineens wel …

En anders: Helpdesk bellen, want veel knappe koppen kunnen méér dan één.

5 likes

Yes! Drs W. Dat werkt, heel erg bedankt!
De helpdesk niet bereikbaar wegens onderbemanning! Hartelijke groet Wies

Ook mij is het - na lang zoeken - gelukt mijn telefoonnummer te registreren (met versie 7.25). Door het onderwerp van deze topic kwam ik er te laat achter dat hier het juiste antwoord al stond.
Het probleem zat eigenlijk vooral in de onjuiste/onvolledige instructies die werden meegestuurd, die zijn wel aan een update toe.
Groet, Willem

Kwam er ook niet uit met instellen van de VOIP in mijn Fritzbox 7490. Dankzij deze discussie is e.e.a. toch gelukt.

Dank Drs_W en voorneveld!

Groet,

bussie

1 like

Excuses, ik zie dit nu pas, waar kan ik aangeven dat het als opgelost beschouwd kan worden?

Als JIJ het item begint, dan zie jij tijdens het bekijken,
links-onder het item een vakje (met een zwak vinkje) en de tekst Oplossing

Als de plaatser dit vakje aanvinkt (dus aangeeft dat de oplossing is gevonden), dan sluit het item voor bewerken 24 uur nadat de laatste wijziging is gemaakt (door jou of een ander)

Het item blijft wel leesbaar op deze community staan.

1 like

Dank Drs_W, het lukt mij echter niet dit op opgelost te zetten op het forum, het vakje komt gewoon niet naar voren. Ik heb nog een andere vraag openstaan die ik gisteren aanmaakte, daar zie ik wel het vakje ‘opgelost’ als optie. Wellicht is de vraag te oud en kan ik hem daarom niet meer bewerken?

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.