De Volksbank blokkeert alle ICMP dus ook alle ICMPv6.
Ik heb ze op RFC4890 [1] gewezen. IPv6 werkt namelijk echt niet goed zonder tenminste een ICMPv6 type 1 t/m 4. Zie sectie 4.3.1. van de eerder genoemde RFC.
De beheerders van De Volksbank gaan er naar kijken. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze dat ook echt doen. Want dat was met een eerder probleem ook zo. Maar bij zo’n bank gaan ze natuurlijk niet over één nacht ijs, zeker niet als het met ‘security’ te maken heeft.
Ik heb een andere thread aangemaakt, omdat ik hardnekkige problemen ondervindt met Sonos. Het gaat dan vooral over instabiele werking:
https://community.freedom.nl/t/problemen-sonos/1682/3
Echter, ook maar eens de luisteradviezen gecheckt; Sloveense radiozenders.
Herken jij de problemen in mijn thread? (nummers overslaan met spotify, app die veel moeite heeft met verbinding krijgen)
Ik heb hetzelfde issue met deze prefix (45.138.228.0/22) zit in het 45.138.230.x stukje. als ik zij Ziggo Totaal Sport een stream start geeft deze aan “u maakt gebruik van een proxy”.
De app/webiste is van de week geupdate nu krijg ik; “Deze video kan niet worden afgespeeld.(Foutmelding: 246000)”
zijn er al meer gevallen bekend van Ziggo Totaal Sport? work-a-round voor mobiel is even op 4G zetten, stream selecteren en dan door naar WiFi, maar bv vanaf een laptop is dat niet mogelijk…
Beste Peter, bij mijn weten heb ik nog niet eerder klachten over “Ziggo Totaal Sport” gezien.
Het is wel zo dat die media-streams vaak weer van derden komen, en die derde partij kan zelf Geo-locatie doen. Dat maakt het ook in de praktijk een taai probleem om op te lossen.
Maak in elk geval een ticket aan bij de helpdesk. Dan komt het in het bakje van probleem gevallen. Dan gaan we kijken wat we kunnen doen. Het kan wel even duren voordat we succes hebben.
haha, ja dat is wel creatief, dat doet het inderdaad ook
natuurlijk niet de beste oplossing, maar mobiel en laptop zijn hiermee met een workaround te gebruiken.
Chromecast lijkt ook te werken nu, dus blijkbaar wordt daar niet opnieuw iets gecontroleerd.
De 4G swap (op mobiel) of 4G hot-spot op laptop en daarna weer naar WiFi werkte allebei. dit versturen naar Chromecast werkte helaas toch niet. dat even ter rectificatie.
Dank voor alle hulp @arien .
probleem zat hem uiteindelijk erin dat MaxMind mijn IP als proxy had aangemerkt. Mijn advies als je ook zoiets hebt.
Meldt meteen bij ZiggoSport (helaas hebben ze geen mail/telefoonnummer) dat je een proxy issue hebt en vraag of ze de MaxMind DB willen controleren.
Indien daar een probleem zit, laat dat updaten (denk via support van Freedom beste weg is, als het natuurlijk om Freedom IP gaat )
en dan meteen weer aan de bel trekken bij ZiggoSport of ze dan ook je IP uit de cache willen wissen zodat de proxy score opnieuw opgehaald wordt bij MaxMind. (dat waren ze bij mij namelijk in eeste instantie vergeten )
s-hertogenbosch.nl zou nu helemaal opgelost moeten zijn door de netwerkbeheerder van het netwerk waarop deze site aangesloten is. Kun jij er nu gewoon bij?
Ik laat bij MXTOOLBOX dagelijks een Mail Blacklist monitor draaien voor mijn server. Voorheen op mijn XS4ALL IPadres kreeg ik geen enkele melding, maar het Freedom IPadres dat ik heb gekregen staat op 3 blacklists, te weten vote.drbl.gremlin.ru, work.drbl.gremlin.ru, dnsbl.spfbl.net.
Voor ik mogelijk nodeloze of vruchteloze inspanningen ga doen wil ik graag weten of deze blacklists alarmerend zijn of dat ze nauwelijks gebruikt worden. Voor die .ru lijstjes ga ik uit van dat laatste, maar die dnsbl.spfbl.net, kan iemand daar iets over zeggen?
Het is een braziliaans georienteerde P2P spam firewall: https://spfbl.net/
Je kan gedelist worden als je een geldige emailsetup hebt…
dus mail domain naam => ipadres => maildomain naam (ipv4 & ipv6).
En de domain naam moet een level 2 domain naam zijn… dus:
xxxxx.nl is ok xxx.yyy.nl is niet ok.
Je kan er delising aanvragen als je DNS + rDNS van ip adres aan de voorwaarden voldoen.
postmaster@domainname (vanuit het IP adres gegenereerd) krijgt dan een mailtje met delist key.