Freeintertv.com

Ik maak met mijn smart TV al jaren gebruik van freeintertv.com, dit hield afgelopen dinsdag plotseling op.
Ik krijg de volgende foutmelding, als ik besluit om via geavanceerd toch naar de website te gaan kom ik terecht bij Freedom.nl. Er lijkt iets mis te zijn met de routing.

Dit is een Russische site.
Een alternatieve vangpagina zou duidelijker zijn.(451 rfc7725)
Met als tekst “451 недоступна по юридическим причинам”
Verwijzen naar de ACM zou weer een privacy schending zijn.

Dank je wel!

Nu snap ik het maar helaas lost het mijn probleem niet op.

You Can't Always Get What You Want.

Mick Jagger

Het ‘probleem’ dat je gebruik wilt maken van een gesanctioneerde site ?
Verder iets met 1.1.1.1.

Hmmm, eerst een certificaatfout en als je die negeert naar de freedom.nl homepage. Dat is voor buitenstaanders best verwarrend. Inmiddels een mailtje gehad van een familielid dat naar de site van een stel vredelievende muzikanten wilde op een subdomein van spb punt ru.

Dat Freedom moet blokkeren is hier afdoende besproken, maar deze implementatie lijkt me niet echt handig.

Certificaat fouten zijn niet te voorkomen, dat heb ik met de interne firewall ook.
Dat het verwarrend is, klopt.

Ik heb het ook een keer geprobeerd nu, en krijg een melding “Foei! u wilde naar EU gesanctioneerd domein.” Ik heb geen idee wat freeintertv.com is of waarom hij gesanctioneerd is, maar in elk geval word je niet meer doorgestuurd naar de Freedom site.

Dat had tenminste “naar een EU gesanctioneerd domein” moeten zijn, maar het is als uitleg nog steeds erg summier.

Als het op HTML aan komt dan gaat de creativiteit van ondergetekende techneut niet veel verder dan een belerend tekstje.

Het betrof een technische test. Vermoedelijk komt er een pagina met meer uitleg. Vooralsnog is het weer even de gewone website.

Excuus… u heeft helemaal gelijk.

Dat moet wel de Russische beïnvloeding zijn geweest; want de Russische taal kent geen lidwoorden :wink:

Dat freeintertv.com gesanctioneerd is lijkt mij duidelijk omdat er partijen zijn
(geweest) die vinden dat doorgifte van dat kanaal, destructief is voor haar en daarmee onze EU samen(be)leving. Dit los of iemand zich in welke mate of in hoedanigheid daarmee verbonden voelt.

Dat iets mogelijk niet matcht of past met een individuele keuze, of zelfs provider, is dan een totaal ander verhaal.
Het zou daarbij goed zijn dat Freedom dat soort blokkades universeel doet uitkomen op een neutrale informatie-pagina met verwijzing naar EU beleid waarbij wmb “een Foei” (ongeacht haar opinie of zg. grappig gezegde) totaal niet op zijn plaats is.
En als Freedom toch haar opiniëring wil doen, geef dan de gebruiker daarin dan een keuze dat desgewenst elders na te lezen.

Dan maar wat troost-TV van een lief soort Russen uit de tijd dat we nog leuke dingen met drones deden:

De test pagina was een voorbereiding een informatie-pagina .

Inderdaad. Mijn excuses.

KPN doet deze, ter idee vorming, gewoon de lookup omleiden naar een daartoe ingericht adres http://legalblokkade.kpn.com/.
Mogelijk ook voor andere providers een samenwerkende gedachte ipv er (n)iets (anders) van te vinden.

Of KPN als ook provider dan weer iets moet verkondigen over al of niet stoppen van de oorlog, is dan weer een nuance. Beter er gewoon niets van zeggen.