Fritzbox 5590 doet ineens niets meer

Bij ander postnl punt wel gelukt. Die voerde adres handmatig in.

Moest je/hoeveel porto betalen… ?

13,00 euro verzendkosten

Helaas de Fritzbox is zoek. Nooit aangekomen in Berlijn. Bericht van Postnl dat adres niet bestaat en daarna niets meer gehoord. Ook niet teruggestuurd naar mij.

Lijkt buitensporig als toeval, helaas wel vaker te gebeuren met RMA’s en men dan in de kleine letters leest dat opsturen voor risico is van de consument die het voor de waarde had moeten aantekenen.

Heb/wil je het adres delen van de RMA ?
Ik zou bij PostNL sws een (tracktrace) melding/onderzoek laten starten.

ik heb het verzendlabel gebruikt dat Fritz gestuurd had met het RMA nummer. Adres was Fritz service Stromstrasse 7 10555 Berlin. Als je googled komt ook dit adres eruit van Fritz in Berlijn. Maar volgens postnl bestaat dit adres niet.

Ik zou bij PostNl dit verder - bij hun partner in Duitsland - laten onderzoeken.
Er is voor de zending betaald. Eventueel ook voorleggen bij Fritz Support zelf die dat ms vaker bij hun h/land hebben gehad.

Soms dat door sorteerwijzigingen van machines (Basisregistratie), pakketjes ineens van een band im blaues hinein verdwijnen.

@Wil1
Stromstraße 7, 12526 Berlin bestaat ook.
En dat is in Berlin-Bohnsdorf
Heeft postnl het wel goed gedaan met de postcode?

Fritz AVM heeft zelf het verzendlabel gestuurd. En daar staat Stromstrasse 7 10555 Berlin

Staat op de tracking ook 10555?

Ja staat ook op de tracking. Bericht van Fritz dat de postcode D-10555 moet zijn. Waarom staat dat dan niet op het verzendlabel dat ze gestuurd hebben?

Op het verkeerde adres zie ik wel een heel vaag briefje hangen.(google maps)

Vanuit het buitenland, officieel ja. Als je vanuit Duitsland naar 1234 AB hier stuurt moet er heel officieel NL-1234 AB op staan. Dat is ooit zo bedacht maar er wordt volgens mij in de praktijk bij sortering niets mee gedaan.

PostNL heeft haar systemen niet op orde. Ooit waren ze koploper, maar ik maak de raarste dingen mee de laatste paar jaar.

Inmiddels duidelijk wat de oorzaak is. PostNL medewerker heeft het adres handmatig ingevoerd. In plaats van de naam van Fritz boven het adres staat mijn naam daar. Duitse post is heel streng. Ze controleren bij het bezorgen of de naam en adres klopt. Zo niet komt de melding adres niet correct en paket gat retour verzender.Dat kan wel paar weken duren. Wel vreemd omdat mijn opgeplakte adreslabel wel correct was. Ze kijken dus naar de barcode.

Speelt in meer landen, in Frankrijk moet (achternaam)naam van geadresseerde ook op brievenbus staan anders gaat brief/kaart/etc. retour afzender indien deze bekend is, anders richting eeuwige archief is helaas mijn ervaring.

Ook hier heeft mijn lokale postagentschap codes liggen om te scannen. Is wel eens bijna mis gegaan, toen ik een Bol zending retour deed. Die moest naar de derde die verkocht op het platform en niet naar het centrale magazijn. Ook antwoordnummers zijn een geklier omdat ze expanderen naar een ander adres. Je hebt dan 2 postcodes, wat uitwerkt op de tracking. Die hebben wel als voordeel, dat juridisch de ontvanger de klant is.

In jouw geval, heb je ook recht op een gratis herstel van de post.
Ook kans, dat ze dat intern doen als het weer in Nederland is.

Als je een eigen label hebt, komt er vaak een 2e bij geprint door PostNL.
En sommige bezorgdiensten hebben helemaal geen label met tekst.
Alleen een code, die het etiket van de dag genereert.
Voor iedere poging een nieuw etiket.

In Duitsland hebben postzegels ook al lang een unieke code.

Kontakt gehad met Hermes de bezorger in Berlijn. De juiste naam en adres doorgegeven. fritz service Stromstrasse 7 10555 Berlin. Nu komt weer het bericht afleveradres niet gevonden.

Ik zou even bellen met Fritz 085-2084173

Ik heb contact gehad met Fritz Nederland en het adres Stromstrasse 7 in Berlijn is het juiste adres waar je modems voor reparatie moet sturen. Alleen de bezorger kan dit adres dus niet vinden. Volgens Track en Trace gaan ze het vandaag weer proberen. Fritz in Berlijn zegt dat ze nooit problemen hebben en dat alle pakketten op dit adres bezorgd worden. Bezorger is Hermes die het pakket van PostNL hebben overgenomen in Duitsland.

Dat is dan jammer. Het is achter de slagboom.