Fritzbox SFP (GPON) clonen voor gebruik eigen SFP module van FS

Hoi ik wil graag een publiek IP op mijn UDM-Pro-SE van ubiquiti en heb de fritzbox5530 te huur. Omdat ik niet graag mijn eigen serienummer wil laten aanpassen (mochten er storingen zijn kan ik de fritz weer terugplaatsen) wil ik deze graag clonen naar mijn eigen SFP van FS.com Hierbij moet ik wat dingen aanpassen zoals serienummer enz. Wie weet wat ik allemaal aan moet passen in dit rijtje ?

set_serial_number AVMG727F9XXX (staat onderkant fritz)

uci set network.host.macaddr=64:5E:10:F3:XX:XX (word dit Mac van de fritz ?)

uci commit network.host.macaddr=64:5E:10:F3:XX:XX (zelfde ?)

sfp_i2c -i 0 -s “AVM”

sfp_i2c -i 1 -s “HG8010Hv6” (deze vermoed ik is de OLT van freedom?)

sfp_i2c -i 2 -s “0001” (geen idee)

sfp_i2c -i 3 -s “41564D47727F9XXX” (AVM en serienummer fritz ?)

sfp_i2c -i 7 -s “AVMG” (avm)

Dit aangezien de SFP van de fritzbox wat ik zo gelezen heb op de forums niet op mijn UDM-Pro gaat werken.

Bedankt voor de input

1 like

Hee is je dit nog gelukt? Volgens mij is alleen die set_serial_number , uci commit en reboot nodig.
Ik ben wel benieuwd of het gelukt is met je AVMG serienummer want ik zie en lees ook dingen over hexadecimale serienummers maar als ik dat probeer dan kapt hij de laatste 4 cijfers af.

Op dit forum leggen @voorstad en even verder @arien uit
hoe je moet omzetten:

kijk maar bij Installatiepakket glasvezel - 142 van voorstad - VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE - Freedom Community

Let wel op:
zorg dat het apparaat waarvan je de ID kloont niet tegelijk met de kopie ergens actief zijn, dat wordt een storingsfeest.