Gebruikersgroep Omwisselingsactie naar Amino 710

Ook bij mij de melding “Unable to get upgrade firmware”. Ik begrijp dat het signaal door Freedom geactiveerd moet worden. Is aan te geven hoe lang dit duurt.

Omruilen is soepel gegaan handleidng is goed uit te voeren. Onze complimenten daarvoor. :+1:
Enkele kleine puntjes kwamen niet geheel overeen maar het resultaat was wel ok.
Ik weet niet of de Animo Aria 7 hetzelfde apparaat is als de 710 die ik telkens voorbij zie komen.

Bij het configureren van de TV op de afstandbediening een JVC dingetje die we nu niet kunnen oplossen.
Na het configureren hebben wij geen Teletext meer. Dit heeft te maken dat het type LCD TV dat ik heb op de HDMI geen Teletext herkend, die moet voor HDMI aangesloten situatie vanuit de STB komen. De voordelen zijn dusdanig dat wij ook zonder TT op de TV dit wel beter vinden dan bij het vorige kastje. TT bekijk ik wel op de APP in de telefoon.

Edit: Kort indrukken van de teletekst knop is de oplossing, Met dank aan Erik

Erick, je meldt niet welke fout je krijgt. Als het de melding “Unable to get upgrade firmware” is, dan is dat een bekend probleem. Stuur dan even een persoonlijke PM naar Twan met het MAC adres van jouw Amino kastje.

Merk op, dat om een persoonlijk bericht te kunnen sturen, je eerst zelf een bepaald aantal berichten en topics gelezen moet hebben. Zie deze informatie.

Update: De storing is bekend en er wordt naar een oplossing gezocht. Het is niet meer nodig een PM met MAC adres te sturen.

Hi Rutger, nee ik krijg niet de melding mbt firmware. Ik krijg de melding “duw de chiphouder … en herstart de decoder” Maar ik krig hem niet uit deze loop, ondanks dat ik hem herstart!

HansK, wil jij ook de andere Freedom klanten meehelpen hun tv-ontvangers aan te sluiten. Samen hebben we het zo gepiept.

Hi Erick, het probleem is gevonden. Aan de oplossing wordt gewerkt. Jij hoeft nu niets te doen. Als het goed is kun je vanaf dinsdagmiddag 16.00 uur de tv-ontvanger opstarten.

Ik twee tuners gehad, ik heb de ander gebruikt en deze deed het in één keer. Ik zal de andere vanmiddag nogmaals aansluiten en even checken of hij het doet.
Overigens een verademing die nieuwe tuner, sneller en een veel betere interface. Chapeau!

Geen probleem. Kijk hier regelmatig de komende tijd.

Groet

Pfff, ik weet zelfs niet hoe dit forum werkt…testbericht dus.

kastje aangesloten, geeft melding unable to get firmware pease contat technical support

wat nu? ik ben echt niet handig met apparaten, ik snap er niks van.

Grot,Janda

de spelfouten moeten jullie maar overheen lezen, pure stress

groet,Janda

Wordt aan gewerkt. Lees ook even wat andere topics hier door.
Nog even geduld dus.

Prima, geduld heb ik wel, ik kijk tenslotte al maanden op laptop naar NPOstart omdat ik op oude kastje niet eens een heel programma kon volgen want viel steeds uit. Ik heb geduld genoeg.

Groet,Janda

1 like

Okee, is gelukt…maar wel zoals bij de oude kastje, valt de zenderlijst regelmatig leeg…dan heb je dus geen beeld en geluid. Ik hopte juist dat deze omwisseling dit ou oplossen

Hoi, Heb je een switch/router tussen het modem en de TV staan? Zo ja dan kan het zijn dat het type router niet zo geschikt is. De meeste routers verdelen het signaal over alle poorten (aansluitpunten), waardoor de snelheid voor een goed tv beeld op de betreffende poort te laag wordt. Je kunt de tv (kastje) of rechtstreeks aansluiten op je modem of een andere router aanschaffen. Die moet dan over “IGMP snooping” beschikken: dan wordt het tv signaal alleen naar de poort gestuurd waar de tv op is aangesloten. Kost 30-40 euro, bijv. Netgear GS105E. Koop wel het juiste type!

Hans

ik weet niet eens wat een switch/router is…ik heb de apparaten die ik van freedom kocht(geen huur genomen)

groet,Janda

Ok. switch/router is een extra kastje om meer computers en andere apparaten op het netwerk aan te sluiten. Die laptop gaat via WiFI? Kastje rechtstreeks met een kabel op het modem aangesloten?
Gezien het feit dat ook het oude kastje problemen gaf vraag ik me af of er geen netwerkprobleem is.

Laptop gaat via wifi ja, kastje gaat via een fritzboxding naar router…niet met kabel,dan ligt er een kabel vanaf meterkast door mijn huiskamer.
Zo was het bij xs4all al, jaren zo gekeken zonder problemen…en zo is het door monteur via freedom ook aangesloten.

Het is me helaas niet precies duidelijk uit je beschrijving hoe e.e.a. nu fysiek is aangesloten (fritzbox is het modem, dat het signaal van de kabel vertaalt naar iets wat de computers e.d. begrijpen). Wat je bedoelt met router is uit al het voorgaande me niet helemaal duidelijk.

Maar als dit probleem al bestond voor het nieuwe kastje wat je net hebt ontvangen en het geheel is aangelegd door een monteur via Freedom dan denk ik dat het het handigste is als je contact opneemt met de helpdesk. Je zou het probleem bij het eerste “kastje” (STB of set top box heet dat ding officieel) al niet moeten hebben gehad.

Het opstarten van de nieuwe tv-ontvanger, blijft bij mij hangen op selecteer Taal.
De afstandsbediening geeft wel een rood licht als ik op oke klik, maar er gebeurt niks.
Heeft iemand enig idee, hoe ik dit kan oplossen?

Hi Janda, zit er tussen jouw FRITZ!Box en de tv-ontvanger alleen 1 (ononderbroken) internetkabel? Of zit er nog een ander kastje tussen? Of praat de de tv-ontvanger via wifi met de fritz!box?