Gebruikersgroep Omwisselingsactie naar Amino 710

@aggy: Het is me opgevallen dat je de afstands-bediening goed moet richten op de stb. Ik heb zelf ook een paar keer gedacht dat de tv niet reageerde op mijn toetsen, maar ik zat een beetje scheef met de AB. Misschien heb je hier iets aan

De overstap is op kleine hapering met Firmware in het begin vlekkeloos verlopen. Goed geregeld Team Freedom.

Beste mensen, dank voor jullie meedenken.
Het was Bastiaan Freedom die het wist.
" Wat ik verwacht is, dat je iets hebt aangesloten op de mini-jack uitgang op de ontvanger. Op de MZ-102 zat er nog een audio-uitgang op welke je via eenzelfde soort uitgang kon aansluiten, maar deze zit niet op de nieuwe televisieontvanger. *
*Haal dan deze kabel eruit en hierna zou de afstandsbediening moeten werken en kan je de televisieontvanger verder instellen."
Zo simpel, maar als je dat niet weet … en niet hebt gezien…

Bij mij verliep het installeren van het kastje probleemloos.
Het koppelen met de tv eindigde met een continu branden van het tv-knopje op de afstandbediening. Verder werkten de overige knoppen niet behalve de navigatieknoppen rond ee OK-knop.

Het is ook opgelost door de batterij even uit de afstandbediening te halen en weer terug te plaatsen.
Ik heb nog nooit gehoord dat de afstandbediening opnieuw moest worden gestart. Nooit te oud om te leren.

1 like

De router (fritz 4040 bij mij) tussen modem (Fritz 7590 in mijn geval) en Amino Aria 7 resetten kan ook helpen.
In mijn geval haperde het beeld en geluid nadat installatie als zonnetje was verlopen.
Na herstart router loopt alles weer als een zonnetje.

Omwisselingsactie is inmiddels wel achter de rug :smiley:
Topic kan dus wel dicht.