Gebruikt Freedom (hosting) groene stroom?

Hier is een overzicht van hosting providers die groene stroom gebruiken: The Green Web Directory - Green Web Foundation

In Nederland zijn dat er 150, maar Freedom staat er niet tussen. Mijn vraag is dus, gebruikt Freedom groene stroom? Zo ja, kunnen jullie dit dan doorgeven via Get verified - Green Web Foundation? Zo nee, waarom niet en vanaf wanneer willen jullie dit wel gaan doen?

Freedom doet zelf geen hosting. Soverin levert hosting aan Freedom.

Verder stopt Freedom met hosting via Soverin begin volgend jaar. Diegenen die dat willen kunnen voor een maandelijks bedrag, bij Soverin nog hosten.

Is er overigens ook een register waar in te vinden is welke hosting bedrijven alleen kernenergie gebruiken.

< knip >
Laten we hier geen discussie beginnen over het wel of niet voorstander zijn van groene stroom.

Volgens Partners Freedom | Freedom wordt voor de hosting gebruik gemaakt van de diensten van Procolix. Soverin verzorgt de e-mail en heeft (nog) een mogelijkheid voor een simpele webpagina bij je e-mailaccount. De hosting dienst die aangeboden wordt door Freedom is een andere dienst. Procolix staat overigens ook niet op de lijst.

Ik heb de vraag uitstaan bij Procolix. Als ik meer weet, zal ik het hier laten weten.

2 likes