Geen live tv en radio

Bij mij is de installatie van het kastje probleemloos verlopen, echter heb ik geen live radio en tv. Onder in beeld krijg ik een menubalk waarin ik kan switchen van programma’s.
Uitzending gemist werkt wel, maar live tv doet niets

Bij mij precies hetzelfde, de menubalk toont wel alle programma’s in de onderbalk maar geen beeld en geluid. Kan op dit moment alleen tv kijken via de Canal Digitaal app. Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Heb je een splitter of router tussen tv en modem zitten? Zo ja probeer eens een rechtstreekse verbinding.
Had een vergelijkbaar probleem.

Hans

Heb nu een aparte router voor tv signaal (heb twee ontvangers) en een aparte router voor computers. Beide routers hebben een eigen verbinding naar het modem.

Het liojkt mij niet dat het aan de verbinding ligt. Ik heb 2 ontvangers via een hub op mijn router aangesloten. Feit dat ik beeld heb op beide ontvangers en wel via “uitzending gemist” tv beeld heb duidt erop dat er geen verbindingsprobleem is.

Kan het te maken hebben met het nieuwe zenderoverzicht van Canal Digitaal? De radiozenders staan op pagina 3

Zelfde bij mij, live kijken via het nieuwe kastje werkt niet

Probleem zat in de hub. Deze was niet geschikt voor IGMP. Na vervanging weer beeld en geluid

Hub of switch… een hub is passief, een soort van kroonsteen.
Een switch is actief, en heeft IGMP snooping nodig om selectief multicast naar de juiste poorten te kunnen sturen. (of multicast moet naar alle poorten, dat vereist dan weer meer geheugen en een snellere CPU… en veroorzaakt onnodige overlast op interfaces die geen of andere multicast gevraagd hadden).

Ik heb gewoon een rechtstreekse verbinding met de Fritz.box. maar live tv werkt niet. Na een reboot van de router werkt het even, maar daarna weer niet.
Heel irritant!

Als een video stream binnen 5 minuten stopt dan is er iets mis met IGMP.
Het wordt gefiltered of niet goed afgehandeld in een switch (IGMP snooping).

IGMP is het protocol waarmee een abonnement op een multicast stream wordt geopend en vervolgens in stand gehouden.
(Een upstream server stopt met multicast als die niet regelmatig aangemoedigd wordt om door te gaan).
Met IGMP abonneert een eindpunt zich bij de router, en de router zich bij de upstream router etc. helemaal tot aan de bron.
Als er geen luisteraars zijn in een bepaalde richting dan zal de zender stoppen met zenden, tot een luisteraar zich meldt.

Maar er zit helemaal geen switch tussen…het kastje zit direct op de Fritz router, dus wat kan ik er dan verder nog aan doen?
De rest werkt allemaal goed, dus de kabel verbinding is dan ok neem ik aan.
Is het nieuwe kastje dan defect ?

Ik heb geen Fritzbox dus daar kan ik je niet mee helpen. Je probleem zit vermoedelijk in een multicast instelling.

Ik had ook probleem met live kijken. Zaten 2 switches na elkaar. Opgelost door 1 er tussen uit te halen.

1 like

Wat wordt hier nu aan gedaan ?
Want ik kan nog steeds geen live tv kijken.
Met het oude kastje werken het wel, met het nieuwe niet.
Kastje is direct aangesloten op de Fritz router.
Graag een oplossing.

Beslist niet als dooddoener bedoeld, maar heb je al geprobeerd om via de fysieke button de Amino een ‘harde reset’ te geven zodat deze weer volgens de oorspronkelijke fabrieksinstelling wordt geactiveerd?

Nee dat niet, wel via het Installatie menu terug gezet naar Factory Default. Is dat wat anders?

Het belangrijkste verschil is dat het herstellen tot fabrieksinstellingen een harde reset bewerkstelligt van het hele systeem (software/data) en dat de fysieke harde reset (fysiek, via pinhole) hetzelfde doet plus het fysiek onderbreken/tijdelijk afsluiten van hardwarecomponenten op het moederbord, waarbij een initialisering van de belangrijkste hardware componenten opnieuw plaatsvindt en alle ‘resten’ in de hardware worden verwijderd: alsof het apparaat net van de band is gelopen bij de fabriek.

Ik heb net de hardware reset uitgevoerd op het tv kastje. Alle SW werd opnieuw geladen zo te zien en daarna heb ik hem opnieuw geconfigureerd.
Maar helaas geen verbetering…
Daarna de Fritz router herstart, toen werkte het.
Maar toen ik naar een ander TV zender overschakelde weer hetzelfde. Dus nog steeds geen live tv helaas :sob:
Begin spijt te krijgen van de overstap, over mijn huisgenoten nog maar niet te spreken…

@nl80813

Dat is vervelend om te horen en ik snap sinds vanmorgen je frustratie iets beter. Door zelf te experimenteren ben ik ook in een situatie gekomen waarin de ontvanger en TV niet goed (samen)werkten.

De handelingen om de TV-ontvanger en TV (weer) goed te laten functioneren zijn opgenomen in een overzicht. Mogelijk dat deze stappen jou ook kunnen helpen om het geheel goed op de rit te krijgen.