Geschikte FTTH router met libreCMC/OpenWRT?

Ok, heb die punten expliciet gemaakt! Ik hoop dat er inderdaad een reactie komt en wellicht meer discussie rondom FTTH routers in OpenWRT.

Ja, je gaat juist op zoek naar een kastje met OpenWRT om je bestaande kastjes zoveel mogelijk te vervangen.

Qua vermijden van blobs zou er alleen wel in een SFP nog eentje kunnen zitten geloof ik. Ik weet daar het fijne niet van.

In de media converter zit ook een heel klein blobje waarschijnlijk

Zojuist hier eindelijk de TP-Link MC220L er tussen uit gehaald, SFP direct in de Omnia en alles werkt!! Dit is wel met Turris OS, versie 5.2.7. De DrayTek SFP werkt dus ook in de Omnia! @anon97139585 heel veel dank!!

1 like

Zij geven aan dat zij al aangegeven hebben achter die patches te staan. Ik heb toen wel aangegeven dat meer expliciete actie vanuit Turris op dit moment wel goed lijkt, maar daar kwam geen concrete reactie meer op.

Wat ik zie is dat ze veel plannen hebben, maar eigenlijk weinig mensen/tijd. Toen ik op dit forum leerde over Turris, leefde er ook totaal niets op IRC. Een enkeling zat in #turris op Freenode, maar er was nooit discussie. Uiteindelijk zelf begonnen met kletsen en een aantal begonnen mee te doen. Inmiddels zitten ook twee ontwikkelaars op IRC en ik hoopte dat dat er meer zouden kunnen worden (of dat hun Mattermost open zou kunnen), maar ze gaven aan al moeite te hebben om het forum bij te houden. Het is wel goed om te zien dat het kanaal daar nu wel leeft (ook met echt meer gebruikers).
Het zou denk ik helpen als er meer technische mensen in die omgeving bijdragen. Ik zou ook zeggen dat het mooier zou zijn om alle Turris OS features gewoon in standaard OpenWRT te hebben, zodat de focus beperkt kan blijven, maar ik kan technisch niet oordelen hoe haalbaar dat is.

Op dit moment wordt er trouwens ook aan de Omnia 2 gewerkt.

1 like

Alleen deze foto:

Het zal nog even duren, ik begrijp dat de verwachtingen nu ergens in ver volgend jaar liggen. Je kan veel upgraden aan de Omnia, dus als je een bepaalde feature echt graag wil, dan kan je het beste de huidige generatie kopen en dan bijvoorbeeld een mPCIe kaartje toevoegen.

2 likes