Gids WebTV CanalDigitaal

Allereerst, één ding tegelijk, laten we eerst de “gewone TV” van CD goed krijgen. Als er dan tijd over is heb ik nog wel wat voor de WebTV.

Dat gezegd hebbende, de gids. Die is onbruikbaar. Ook hier geldt: een goede TV gids is horizontaal. Ik plaats een screenshot van CanalDigitaal en een van Ziggo. Ik denk dat ik er weinig aan hoef toe te voegen:

2 likes

Zelf houd ik wel van plaatjes (…). Een concessie mogelijk door op de Ziggo lay-out een soort van ‘mouse-over’ toe te voegen die dan een tumbnail/preview laat zien?

Dan kan ik ‘Nieuwsuur’ en ‘Dit was het Nieuws’ tenminste fatsoenlijk uit elkaar houden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Inderdaad is niks aan toe te voegen, die van ziggo is veel overzichtelijker.

Heeft het overzicht van Ziggo bijvoorbeeld een bepaald tijdvak dat je kan instellen? Dat wanneer ik dat selecteer alles binnen het frame 20:00 - 22:00 uur kan worden weergegeven (bij voorkeur ook nog op Film/Actualiteit/Serie) en dat als ik dan op ‘Morgen’ klik (of :next_track_button: op de afstandsbediening) hetzelfde frame+voorkeur verschijnt?

CD toont nu 6 zenders in kolommen. Ziggo heeft 13 zenders in rijen. Als je in rijen werkt ben je veel flexibeler als het op het weergeven van “tijd” aan komt. Wees kieskeurig wat je weergeeft. Minder is meer. Plaatje van programma kan, mits niet te groot.

Als je bij Ziggo klikt op het programma, dan krijg je de balk onderin: begintijd, eindtijd, lengte, plaatje, samenvatting. (Zie tweede plaatje). Bij CD ziet klikken op een item in de gids er zo uit (derde plaatje). Is er iemand ooit geïnteresseerd geweest in de regisseur van Married With Children? (Sorry Gerry!)

Als ik mijn browser full screen maak (3440×1440) dan ziet het er zo uit:

image

image

image

Edit: rechtsklik op de afbeelding → view image voor het volledige formaat!

De gids van Ziggo Go is niet in te stellen op een tijdslot.

Het navigeren is wel top: scrollwiel (vertikaal scrollen): omhoog/omlaag in de zenders. Shift-scrollwiel (horizontaal scrollen): vooruit/achteruit in de tijd.

Ik heb bij XS4ALL/KPN al eens toegang gevraagd tot the API van de WebTV interface. Dan bouw ik zelf m’n eigen WebTV. :blush: Daar gingen ze helaas niet in mee. Ook de oproep om het dan opensource te maken zodat je kunt bijdragen via Github bijvoorbeeld was geen goed idee. (Althans, dat neem ik aan, omdat ik er nooit meer iets van gehoord heb). Het enige dat ik kon doen om het beter te krijgen was ontslag te nemen bij m’n werkgever en solliciteren bij KPN. Dat ging me net iets te ver :wink:

1 like

Ieder initiatief dat via Github/lab beschikbaar wordt gemaakt krijgt een dikke plus! In dit geval is er toch iets dat me zegt dat dit licentietechnisch en qua verdienmodel een no-go wordt.

Vanuit Freedom en haar kernwaarden geredeneerd, samen met de sterke achterban zou dit juist wél een heel erg goede route zijn en kan CD daar ook nog eens de vruchten van plukken…

1 like

Kan CD gewoon blijven doen wat ze doen als ze dat graag willen. Kan Freedom snel op de media box een super goede open source app ter beschikkeng hebben! Ik weet niet hoe dat met licenties en zo zal moeten maar imo een geweldig goed idee…

En voordat hun klanten de firmware van de Amino updaten hen via een keuzemenu laten kiezen voor de ‘Classic’ eigen versie of de ‘Power-User’ versie: de naar inzichten van het collectief ‘hardcore’ gebruikers ingerichte versie met de voor/door hen gewenste functionaliteiten zijn geïmplementeerd voor de ultieme gebruikersvriendelijke kijk- en zoekervaring.

Een goede investering die Canal Digitaal in dit geval kan doen is het aantrekken van een aantal programmeurs/web-/usability designers die de vertaalskag kunnen maken van onze wensen naar de nieuwe versie die niet alleen de 9+ ervaring geeft aan Freedom klanten, maar ook nog eens de aandacht weet te trekken van de klanten van andere ISP’s. Win-Win-Kat-in-het-Bakkie.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Samenwerking met Canal Digitaal

Veel van wat hier wordt genoemd kan ik beamen. Wat voor mij vooral geldt: Ik heb veel moeite met de gids, ingewikkeld qua bediening/navigatie en onleesbare letters. Functies voor België en BBC zijn volstrekt onvoldoende. Op mijn laptop oogt de app wel rustiger. Functie van de lijst onduidelijk en niet vlekkeloos vwb weergave. De technische oplossingen die worden genoemd zijn voor mij echt te ingewikkeld. Dus ik hoop dat het mogelijk is om een en ander te stroomlijnen en de gids centraal te stellen, wat mij betreft liever zonder al die keuze-opties die voor mij worden aangeboden.

1 like