Harddisk lost alles op (?)

Ik weet niet waar die USB poort voor dient, maar ik denk dat daar een harddisk in geprikt kan worden. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Bij het vorige kastje was dat in ieder geval mogelijk. Misschien moet de software er voor aangepast worden. Ik denk dan dat je bij een opname zou kunnen opgeven of je lokaal of in de cloud wil opnemen.

Als je opneemt op een disk heb je zelf alle controle voor wat betreft opnemen van alles wat ontvangen kan worden. Ook kunnen dan alle zenders snel gespoeld worden.

Er zitten nog best wat probleempjes, zoals opnemen terwijl je een andere zender aan het kijken bent. (Vooral ivm het aantal benodigde licenties) Ook overlappende programma’s kunnen niet lokaal. Maar daar blijft de cloud beschikbaar voor.

Maar een idee waarmee we zelf weer de regie over opnames krijgen.

Volgens de gebruiksaanwijzing (die ongetwijfeld bij CD vandaan komt) is de usb poort niet bruikbaar

Gebruiksaanwijzing

Verder zoekend op internet, lijkt het erop dat de usb poort apart geaktiveerd moet worden. Maar ook blijkt dat er helemaal geen tv kastjes meer zijn waar je mee op kan nemen.
En in gedachten houdend dat het volgens de nederlandse/Europese wetgeving niet toegestaan is films en muziek te kopieeren of op te nemen, zou het wel eens een no-go kunnen worden.

Hoi,

Op Set-Top Boxes zit vaak een USB-poort om USB-powered devices van stroom te voorzien zoals een ChromeCast. Bij sommige STB’s kan er ook data doorheen, bijvoorbeeld om afstandsbedieningen te koppelen of om het kastje te bedienen via de TV. Hier zijn standaarden (protocollen) voor bedacht maar nooit echt goed uitgewerkt waardoor deze USB-poorten in praktische zin geen extra functionaliteit bieden.

En als je al een manier gevonden hebt om via de usb op te nemen.
Moet je dat vooral niet hier posten, omdat freedom en cd verplicht zijn om dit te voorkomen.

@Anton Bij het initieel opstarten kwam ik een scherm tegen om ‘de harddisk’ te configureren. Zo kwam ik op het idee dat er wel eens een harddisk aangesloten zou kunnen worden. Ik was eerder bij Ziggo en daar heb jaren met een harddisk op de TV mijn opnames gedaan. Nu mijn signaal extern vanuit de tv gezien komt, kan ik geen programma’s meer opnemen.

De opnames zijn wel beveiligd, ze zijn alleen benaderbaar vanuit de TV waar de harddisk op aangesloten was tijdens de opname. Ik denk dat het hierdoor wel legaal was. (opnemen voor eigen gebruik)

Ervaring bij vergelijkbare STP’s is dat je video’s met gangbare formaten vanaf een USB-stick kan afspelen.
Heb het geprobeerd, maar ook dat lukt niet. En dan gaat het niet om beschermde commerciële films, maar eigen video-opnames die op vergelijkbare spelers en smart-tv’s zonder probleem afspelen.
Kan me niet herinneren dat ik bij het opstarten dat configuratiescherm heb gezien, maar dat zou dan toch achteraf via het menu mogelijk moeten zijn? Ik heb hier geen smart-tv en ben ook niet van plan er een aan te schaffen.

@BertW: het mogelijk toewijzen van funties aan de USB poort is op de radar en al opgenomen in het overzicht van gewenste verbeteringen voor de STB/weergave door Canal Digitaal. Deze lijst kan worden meegenomen in de gesprekken. Zodra er meer bekend is zullen we dat hier delen.

@anon17744841: Fijn, dank je