Helpdesk maakt niet de beste indruk. Herkent iemand dat?

Mijn ervaringen met Freedom zijn tot op heden niet geweldig. Ik ben al 25 jaar klant bij XS4all geweest en heb onlangs de overstap gedurft, zeker na de positieve score van de consumentengids en het freedom format dat op het oude xs4all lijkt.

Maar helaas, allereerst moest ik ruim een maand wachten. In die maand bedacht ik dat het misschien toch handig was dat ik de service begon met een fritzbox ipv met mijn eigen hardware. Nou na 3 emails of die kon worden toegevoegd bleef het lang stil (9 dagen), maar uiteindelijk dagen later kwam er dan toch een berichtje dat die fritzbox erbij werd gedaan.

Ik kreeg wel 2 weken voor mijn aansluiting, die op 30 jun actief zou worden, de hardware, en je raadt het zonder fritzbox. Op 30 juni nu werd de glasvezel inderdaad actief. Maar bleek de tv via Canal+ niet te werken. Na gepuzzel tot 01:00 's nachts leek het er toch op dat dit niet aan mijn hardware lag, maar dat de amino niet geactiveerd was. .

Dag daarop ruim 45 minuten in de wacht gezeten om inderdaad te horen dat die amino niet geregisteerd was. Ik vroeg of ik een bevestiging zou kregen wanneer dit okay was. Ook zag de medewerker dat de fritzbox niet in de bestelling zat. Lekker dan, wel een bevestiging gekregen dat dit zou worden gedaan, maar toch niet dus.

Maar natuurlijk toch diezelfde dag 's avonds geprobeerd. Nou leek te werken, maar helaas toch niet het beeld bevriest na 5 minuten. Tja naar de helpdesk gestuurd, dat is inmiddels ook weer 4 dagen (twee volle werkdagen) geleden. Nog geen reactie…

Natuurlijk kan het probleem in mijn router zitten (dream machine), maar ja ik had ook om een fritzbox gevraagd… Ik klim maar weer eens in de telefoon.

Ja, ik herken dit. ($subject)

Over dat beeld dat bevriest, dat klinkt erg als multicast/igmpproxy probleem, dus mogelijk een configuratie ding in je eigen setup.

2 likes

Ik hoor hier vaker dat de helpdesk slecht bereikbaar cq geen afdoende informatie verstrekt.
Hier dan toch een positief geluid. De enkele keer dat ik de helpdesk contacteerde, ben ik adequaat en vlot geholpen. Zowel per mail als telefonisch. Toevallig vanmorgen nog telefonisch contact gehad met de helpdesk omdat sinds een paar dagen mijn FritzBox om de paar uur de verbinding verbreekt doordat de fiber opnieuw synchroniseert(?).

1 like

Bedankt voor jouw post.
Het is inderdaad zo dat men slechte ervaringen wel post, vaak in de hoop zo wel aan een oplossing te komen.
En goede ervaringen post men zeer zeer zelden.

Ik hoop dat Sjade’s probleem snel opgelost is.

1 like

@Lidwien
De helpdesk heeft ook zijn goede momenten. :partying_face:

Dank voor je reactie. En in die multicast zit mogelijk het probleem, maar ben al redelijk ver gegaan (scripts op de router) en het blijft hetzelfde. Dat was ook de reden dat ik die fritzbox wilde om te zien of de tv uberhaupt werkt. Zelf twijfel ik wel aan die amino, want het amino kastje moet natuurlijk wel een signaal sturen. En als ik naar het menu ga en de zender opnieuw selecteer doet die het weer. Punt is dus dat ik niet weet of die Amino goed is, die was immers ook eerst het probleem.

Werken de multicast streams zonder versleuteling in VLC?: Kan geen Live TV kijken via de browser op een Linux distro - 115 van arien

Werkte XS4KPN TV met deze opstelling?

Ik heb zelf geen Freedom TV, maar wellicht zou iemand een keer een scriptje in elkaar kunnen zetten dat wat testjes doet om te kijken of bepaalde zaken in orde zijn.
Deze post van @KoffieNu lijkt een goed aanknopingspunt: IPTV werkend op igmpproxy (Debian bookworm)

ik heb van de week ook de helpdesk gebeld vrij snel aan de lijn en goed geholpen,de tweede keer duurde het langer en als ik aan de beurt was dat werd ik weer doorgeschakeld naar het muziekje.
maar over het algemeen vindt ik de helpdesk vrij goed.

1 like

Mijn ervaring wisselt sterk. Voor “kleine probleempjes” heb ik wel eens wachttijden van langer dan een maand gehad, voor grote problemen (zoals een instabiele verbinding) werd ik snel geholpen, het lijkt er dus op dat ze prioriteren naar onderwerp. Daarbij heb ik alleen contact via e-mail gehad, van telefonisch contact heb ik nooit gebruik gemaakt.

Buiten de (soms lange) wachttijd ben ik wel altijd tevreden over de inhoud van de reactie, altijd meedenkend en technisch correct.

3 likes

Laatste contact met de helpdesk was, over een sinenomine.email alias.
Een die jaren geleden aangemaakt is.
Voor de duidelijkheid, die mailbox heeft 3 van die aliassen.
Waarvan 1 in 2026 vervalt.
Ze kunnen die niet meer verwijderen en hij is onzichtbaar.

Dat geeft de onbruikbaarheid van die aliassen aan.
Het adres strikt geheim houden, als een spammer hem te pakken krijgt moet je de mailbox opheffen om er af te komen.

Ik hoop dat Freedom dit gaat verbeteren in de nieuwe mijn.freedom omgeving.

Naar mijn mening is dit niet de schuld van de HelpDesk zelf .. ..

Maar jouw opmerking over de SineNomine-adressen :

Zojuist even gekeken: ik kan ze in de Mijn.Freedom-omgeving niet meer vinden (kan aan mij liggen) .. ..

Maar ik heb altijd begrepen dat die SineNomine-adressen na verloop van tijd ‘vanzelf’ zouden verdwijnen (dus hebben spammers er maar een tijdje wat aan)

Is dat veranderd dan ?!?

( maar we raken van het item ‘HelpDesk-functioneren’ af )

@Drs_W
Ik denk dat ze in het begin een ander systeem hadden.
Ik hou al jaren bij, in een logboek welke aliassen ik gebruik.
Het adres is ook langer, dan de huidige.
Dat verdwijnen, is maar ten dele waar.
Als er een leverancier een hack krijgt, krijgen alle klanten ladingen spam
Ik hoop dan ook, dat Freedom een uit knopje heeft klaarstaan voor dit geval.

Vandaag contact met de helpdesk gehad.
Het was snel en efficiënt.

1 like

Ik kan dit bevestigen. Ik had ook een minder urgent probleem dat wat langer op de plank lag. Men laat liever zaken niet te lang liggen, maar urgente zaken worden wel sneller opgepakt en het is goed om te weten dat minder urgente zaken soms pas na enkele weken bekeken kunnen worden.

Ik herken mij totaal niet in jouw ervaring. De helpdesk van Freedom heeft mij juist meerdere keren ontzettend goed en duidelijk geholpen bij de installatie. Ze waren pas tevreden toen alles echt goed werkte. Uiteindelijk bleek het probleem in mijn eigen Fritzbox te zitten, maar ze hebben toch kosteloos een monteur gestuurd om alles zorgvuldig na te kijken. Ik ben juist heel tevreden over de service.

1 like

Goede ervaringen hoef je niet te posten, omdat je daar als abonnee ook voor betaalt. Slechte ervaringen doen ook dienst als waarschuwing of uiting van frustratie. Helaas is voor de één een slechte ervaring een onbenulligheid en voor de ander een levensgroot debacle.

Goede ervaringen posten doen ons als medewerkers wel ook erg goed. Ik kan je vertellen dat als support medewerker je alle probleemgevallen voorbij ziet komen en het soms voelt alsof je niks goed kan doen. Dan helpen positieve ervaringen toch wel heel erg om je werk zo goed als dat kan voort te zetten en er ook plezier in te hebben.

Tuurlijk mag en kan je vervelende ervaringen delen en weet dat deze echt wel bij ons aankomen en dat we elke dag ons best doen om ieder zo goed en snel als mogelijk te helpen. Opbouwende kritiek is dan altijd wel het beste, daar kunnen we vaak meer mee.

5 likes

Zijn er manieren waarop de community zou kunnen bijdragen om de problemen op te lossen (wiki opzetten/bijdragen aan kennisbank/etc.) of is de helpdesk het merendeel van de tijd bezig met zaken waarbij problemen specifiek fysiek opgelost moeten worden en meer kennisdeling niet echt bij kan dragen?

Naast het motiveren van medewerkers (zie @bastiaan) is er nòg één om goede ervaringen wèl te posten:

• anderen kunnen daar van leren (hoe krijg ik het wèl werkend)

Daarnaast leest het prettiger om tussen negatieve dingen óók positieve dingen te zien.

zelf heb ik in ieder geval veel geleerd van geboden oplossingen en waarschuwingen op dit forum

1 like

Waar de community ons al heel erg in ondersteund is het beantwoorden van vragen over niet ondersteunde hardware. Daarnaast is de community ook heel fijn om naast ons normale proces voor het signaleren van algemene storingen en/of problemen te hebben.

Ik heb met de moderators het wel eens gehad over een wiki op de community, maar dat is nooit helemaal van de grond gekomen. Maar ik kan het wel weer eens even bespreken met de moderators hoe we dit aan zouden kunnen/willen pakken. Dat een mooie aanvulling op de community kunnen zijn. Ik ga even klessebessen met de moderators. :slight_smile:

2 likes