Helpdesk onbereikbaar

Ik hoop dat Freedom meeleest en de tekst dan kan aanpassen:

Bekabeling, routers en switches. Zorg er daarom altijd voor dat je test met de televisieontvanger direct en als enige met een nieuwe of goedwerkende UTP-kabel direct aangesloten op het modem test. Is het direct bekabeld aan het modem opgelost? Dan weet je dat je bekabeling of je eigen netwerkapparatuur het probleem is.

Ik heb goedwerkende erbij gezet omdat niet iedereen zo maar nieuwe UTP-kabels heeft liggen.

Dat van “triage” was een algemene opmerking. Als een klant belt dan lijkt mij belangrijk om klanten die momenteel geen internet hebben het eerst te helpen.

Een directe UTP aansluiting van de televisieontvanger op de modem is hier thuis nog wel een dingetje. Er ligt geen buis waardoor ik zo’n kabel vanaf de meterkast naar de televisie kan trekken.

Ik begrijp het principe van het uitsluiten van andere oorzaken maar in mijn situatie betekent het risico dat de televisie alleen maar direct bekabeld kan werken, een (te groot) risico om naar Freedom over te stappen.

Frank

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: xxxDAV bij Freedom en Soverin

Voor het testen van de verbinding moet het toch mogelijk zijn om voor een uurtje een kabel dwars door het huis te leggen?
Het gaat om het uitsluiten van issues, daarvoor hoef het huis niet eerst verbouwd te worden… Dat komt pas als blijkt dat een vaste kabel de oplossing blijkt…
Is de kruipruimte een mogelijkheid? Er zijn ook holle plinten waar een kabel achter past.

Natuurlijk een tijdelijke test is altijd mogelijk.

De problemen beginnen inderdaad als een de bekabeling permanent moet worden. Ik moet van de ene verdieping naar de andere, van de ene kant van het huis naar de andere.

Uiteraard er is altijd wel een oplossing. Met plakplinten, boren, en ander ongemak. Maar ik heb nu een prima werkend systeem…

(Ik schat in dat de kans groot is dat het blijft werken, maar vooralsnog gok ik het er niet op)

Frank

Ik ken dit probleem, en daarom heb ik al jaren een UTP-kabel van 20 m opgerold liggen, waarmee ik naar behoefte elke 2 punten in mijn huis direct kan verbinden. En ik heb een kabeltester, zodat ik de kabel ook nog even apart kan controleren. Naar mijn idee onmisbare hulpmiddelen om een LAN gezond te houden. En na gebruik rol ik mijn 20m kabel weer gewoon op voor tot de volgende keer.

3 likes