Hoeveelheid gb reeds in gebruik

Waar kan ik zien hoeveel we in ons gezin al in totaal aan gb in gebruik hebben en hoeveel er nog resteert?

Welke GB’s bedoel je precies. Waarvan wil je dit inzien? Dit is niet helemaal duidelijk in je vraag namelijk.

Ja, correct, dat bedoel ik, Michael.

We maken met een aantal personen met meerdere adressen gebruik van de mailbox met een max van 25 Gb.

Om te voorkomen dat belangrijke mails plotseling verdwijnen omdat we de 25 gb overschrijden, wil ik dat overzicht hebben.

Lijkt me nogal een essentiële functie.
Ik zit op een tablet te kijken, maar Windows of Linux pc kan ook.

Oké, mogelijk dat ik hier iets doms ga zeggen, maar ik wil zoals gezegd voorkomen dat er mail verdwijnt.

We hebben een domein. Daarop hebben we 4 adressen.

Hebben we dan in totaal 25 gb met ons viertjes, zoals ik eerst dacht, of hebben we elk 25 gb, dus 100 gb in totaal?

Dus een domein telt, ongeacht de meerdere adressen, slechts als 1 mailbox? Met max 25 gb. Jammer dat het niet 4x25gb onder 1 domein kan zijn. Een eigen domein vonden en vinden we handig voor een evt. verhuizing mocht dat ooit plaatsvinden. Nooit meer je mailadres veranderen, was een slogan toen Freedom begon. Waren we blij mee.

Goed, het is niet anders. We handhaven onze domeinadressen.
Maar dan wil ik nog steeds graag zien wat we nu in gebruik hebben van die 25 gb.
Ik kon dat nergens in het dashboard vinden, maar ik begrijp dat het ook gewoon niet zichtbaar is.
Minpunt.

Dank je wel, Michael.

Het zou zeker fijn als de optie wordt meegenomen, @bastiaan! :smiley:

Ik heb het idee dat je precies de verkeerde conclusie trekt, maar misschien begrijp ik het verkeerd. Als je je eigen domein hebt, met daarin meerdere emailadressen, dan kun jij m.i. elk emailadres prima een eigen mailbox geven, waardoor je toch 25GB pér mailbox kunt krijgen (max. 5 mailboxen).

Ander puntje. Ik weet vrij zeker dat er in de oude Mijn Freedom-omgeving een indicator stond die aangaf hoeveel procent van de opslagruimte er al opgebruikt was. In de huidige omgeving kan ik die echter niet zo gauw terugvinden.

1 like

Ik moet zeggen dat ik er de ballen van snap, en de onduidelijkheid heel vervelend vind.
Geen idee hoeveel ik nu precies mag verbruiken, geen idee of de ingebruik zijnde mailadressen mailboxen zijn.

Ik weet dat we 4 verschillende mailadressen hebben in het domein, 1 freedom adres (accountnaam) en dat in het dashboard gezegd wordt dat ik nog twee mailadressen kan aanmaken. Of dat dan mailboxen zijn? :thinking:
Afijn, alles opgeteld kom ik dan op zeven. En dan heb ik nog een anoniem mailadres, maar hoeveel gb ik daarvoor ter beschikking heb is mij ook onbekend.

Ja, nu je het zegt, @M123 , ik kan me herinneren dat ik dat overzicht, hoeveel van de Gb heb je verbruikt, eerst wel had. En volgens mij had ik dat vroeger bij xs4all ook.
——————
Edit 1
Kennelijk komt mail voor het anonieme mailadres in de freedom account mailbox. Dus dat anonieme mailadres voegt niets toe qua gb.

Zit ik nog wel met de vraag hoeveel die 7 mailadressen aan gb kunnen hebben.

———
Edit 2
Graag een dummyproof overzicht in het dashboard.

Volgens mij staat het antwoord op de vraag hoeveel GB’s je tot je beschikking hebt netjes op onze FAQ. FAQ Freedom Mail | Freedom :smiley:

Daarnaast hoef je je niet echt druk te maken dat de ruimte vol raakt. Bij nog geen enkele klant is dat limiet bereikt. Het lijkt ook een vrij ‘zacht’ limiet te zijn. Dus je mailboxen hebben de ‘vrijheid’ om te groeien. Er kan gekeken worden of we iets van een statusbalk kunnen laten weergeven, maar dat kan ook betekenen dat de ‘vrijheid’ daarmee weg gehaald moet gaan worden.

Maak daarvan wat je wilt, maar mijn verwachting is niet dat je snel zonder ruimte komt te zitten. :wink:

1 like

Dank je voor de link naar de Faq. Ik begrijp nu dat ik 5x25gb heb, en nog 2x25 gb kan aanmaken. Ik vermoed dat dat laatste te maken heeft dat ik ooit wat extra heb gehad in het begin. Omdat ik vrees(de) dat die extraatjes op een dag afgenomen zouden worden, hebben we nooit meer dan 4 mailaccounts in het domein durven aan te maken.

Bij xs4all duurde het wel een paar jaar eer ik met mijn eigen mailadres de 25gb vol had, maar goed, ik was dus bang dat ik nu maar 25:4 of zelfs 25:5 ter beschikking had.

Persoonlijk zou ik een indicator fijn vinden, helemaal als er dan softwarematig geregeld kan worden dat er pas bij 30gb gevolgen zijn of zo. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ehh… nee…

In totaal heb je 25 GB aan opslagruimte op onze server voor je e-mail. Heb je meerdere mailboxen? Dan delen deze de beschikbare ruimte.

Het is 25GB delen door het aantal mailboxen.

Maar nogmaals; ook dan verwacht ik niet dat je je zorgen hoeft te maken om de ruimte die de mailboxen innemen. Alleen vraag ik me wel af wat je allemaal van plan bent om te gaan doen als je bang voor limieten bent… Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik er 5 jaar over heb gedaan om 5GB vol te maken op een account wat ik zeer actief gebruikte (toen moest ik even iemand lief aankijken om er 10GB van te maken).

1 like

Nou, ik doe en deed niks bijzonders, naar mijn idee. En toch naderde ik de 25 gb bij xs4all op een gegeven moment. Duurde wel een paar jaar, ja. Maar goed, ik bewaarde dan ook elk onbenullig briefje.

Vandaar mijn vrees als ik plots die 25 gb moet delen door 5, zeker als ik niet weet wat de rest van de familie bewaart/weggooit.

Maar goed, ik zal een dezer dagen de boel wel kopieren naar een map in Thunderbird. Slaap ik toch wat geruster. :grinning:

——

Edit
Ik heb overigens wel heel lang bij xs4all gezeten. Dus hoeveel jaar dat bij mij precies geweest is: ik heb werkelijk geen idee.

Met mijn stomme kop heb ik de spamfilter ooit eens uit gezet omdat ik alles in mijn Inbox wilde zien (ja, ik ben een dummy), en ging ik plots terug van 25 gb naar 5gb, nou, daarbij zijn wel wat zeer belangrijke mails verdwenen. Dus je begrijpt dat de schrik er bij mij in zit om zoiets vergelijkbaars nogmaals mee te maken.

Oei, mijn excuses, dan zat ik er flink naast met mijn reactie dat het 5x25 was :lying_face:

Een soort gauge op je domein om te zien welk gedeelte van de beschikbare 25 GB in gebruik is, lijkt me een welkome en zinvolle aanvulling. En wellicht is Freedom ook bereid een upgrade naar 100 GB of naar 400 GB tegen meer prijs te overwegen.

1 like

Mensen, lees het volgende item eens:
https://community.freedom.nl/t/email-wensenlijst/

Dus al eerder dit jaar was de ‘grens-discussie’ op gang.