Iemand interesse in een OpenWrt-startpakket?

Ik ben m’n voorraden een beetje aan het uitzoeken. Onlangs heb ik wat nieuwe spullen ingekocht, en nu begint de stapel reserve-onderdelen wel wat hoog te worden. Ik heb het ook op Marktplaats staan, maar als ik er iemand binnen de Freedom-gemeenschap bij kan maken, doe ik dat eigenlijk liever.

Zodoende heb ik in ieder geval een TP-Link TL-WDR4900 over. Dit is een vrij leuke router met dual-band WiFi. Hij heeft een een ondertussen relatief zeldzame, snelle PowerPC-processor, in tegenstelling tot MIPS en ARM wat normaal gesproken de klok slaat in de routerwereld. Hij is voorzien van OpenWrt 21.02-rc4 en de laatste U-Boot. Allebei de radio’s zijn ath9k, dus hij heeft geen blobs nodig om te werken. Uiteraard kan ik hem configureren om te werken met Freedom.

Verder heb ik ook nog een ZTE ZXHN F3100 mediaconverter over, die direct op een TK01-grondplaat van KPN NetwerkNL kan worden geklikt. Met deze twee dingen samen kan je dus op een relatief recente (=>2016) glasvezelverbinding op het KPN-netwerk met een volledig open source router gebruik maken van Freedom Internet.

Als iemand interesse heeft, dan hoor ik het wel.

3 likes

Hoi,

Ben ik weer, ik heb veel interesse in het modem. Is toch voor glasvezel? Mocht ik in aanmerking komen zou je hem dan voor Freedom kunnen configureren?

Gr.

Hoi

Okee, duidelijk. Ik heb een NTU met patchcover. Dan heb ik dus de router en de mediaconverter nodig?
Is het iets wat ik zelf kan aansluiten of is het te ingewikkeld?

Gr, Ron

Vergissing, geen NTU maar patchcover die naar FRITZBox 5490 gaat.

Met installatie service? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoi Martijn,

Ik stuur je een PM.

Gr, Ron

Misschien bedoelde je @anon97139585 een PM te sturen?

Haha, ja die bedoelde ik.

Gr.