Ik ben ben bezig met de mail-instellingen voor mijn iPhone werkend te krijgen (wat nog niet lukt) en bij het uitproberen heb ik in mijn account drie e-mailadressen op disabled gezet, denkende dat ik deze weer gemakkelijk op ‘active’ kan zetten, maar dat lukt niet meer. Een omweg zou zijn deze e-mailadressen in de prullenbak te gooien en opnieuw aan te maken, maar dat wil ik liever niet doen. Hoe zet ik ze van ‘disabled’ terug op ‘active’?
Andere vraag gaat over de mail-instellingen voor mijn iPhone. Maar die vraag zal ik in een apart draadje stellen.
Beste Larry, ja, dat zou je verwachten, maar het schuifje krijg ik met geen mogelijkheid op ‘active’. Het lijkt een bug, dus ik hoop dat iemand daar naar kan kijken. Ik heb overigens enkele malen uitgelogd en weer ingelogd, maar dat maakte niets uit.
Nee, ook als ik de cache leeg, tevens in een andere browser (ook daar volledige geschiedenis gewist) lukt het niet. Het schuifje wil met geen mogelijkheid op ‘active’.
Aaaah… ik zie dat het hier gaat om freedom.nl mailbox-adressen die eenmaal gedeactiveerd, een gebruiker als individu deze niet langer het eigenaarschap daarover heeft. Strikt genomen lijkt iemand met deactivatie het beheer over te dragen aan Freedom.
Een ticket actie naar Helpdesk met vraag, daad en raad is dan de weg te gaan.
Mailaccount op eigen domein, g/heeft - bij mij (getest) - geen probleem met schuifjes. Met ‘freedom.nl’ mailboxen, werk dat kennelijk anders.
Ik vermoed, vanuit hoe het mailbox beheer bij Soverin is ingericht, alleen de mailbox-beheerder van het freedom.nl domein de beschikking heeft over (re)activeren. Ter info: soverin heeft voor freedom.nl destijds een specifieke zelfvoorziening gemaakt waarbij (denk ik dan) heractivatie niet is meegenomen in het MijnFreedom menu.
Aha! Dank voor de uitleg Larry.
Dit is iets waar je alleen achterkomt door het te ervaren, lijkt mij.
Ik zal je advies opvolgen en de Helpdesk een bericht sturen.
Maar goed dat ik in beeld had staan dat het om freedom.nl-adressen ging.
Hoe het verder verloopt zal ik t.z.t. hier laten weten, dan hebben anderen er wellicht ook iets aan.
Jaap
EDIT: Ik heb besloten om het toch maar anders te doen. Omdat het een nieuw e-mailadres betreft heb ik het in de prullenbak gegooid en een nieuw adres aangemaakt. Ik weet in ieder geval nu dat ik ervan af moet blijven omdat ik het schuifje niet kan terug op ‘active’ kan zetten.