Beste Karel,
Mijn antwoord heeft even op zich laten wachten, wegens andere bezigheden. Maar nu dan alsnog.
Ik realiseerde me op een gegeven moment dat ik mijn wensen op tv-gebied het makkelijkst kan samenvatten als ‘kan ik de BBC opnemen?’ Uiteraard heb ik wel meer wensen, maar als ik bij een aanbieder BBC-programma’s kan opnemen, dan kan ik ook (om maar wat te noemen) de commerciële Nederlandse zenders opnemen en doorspoelen (niet per se om door de reclame heen te spoelen, maar om te kunnen doen met een opname wat ik wil). Bij Canal Digitaal kan dat niet (ook niet via de app, hoewel eerst wel) en daarmee valt Canal Digitaal onherroepelijk af.
Wat het tweede aspect van je suggestie betreft: kijken via de app zou ik alleen maar via computer/telefoon/iPad kunnen doen daar mijn tv te oud is voor de installatie van apps. En ik wil juist met name tv kijken op mijn televisietoestel. Dat toestel is een Philips-tv uit 2009 en die doet het nog prima, al is 32" tegenwoordig wat aan de kleine kant, maar dat terzijde.