Jaaroverzicht 2023 van certificaten op aandelen Freedom Internet BV

Vandaag heb ik een jaaroverzicht gehad.
Het bericht begint met:

Beste certificaathouder,

In 2021 en/of 2022 heb je meegedaan aan de crowdfunding van Freedom via de site van CrowdAboutNow. De waarde van deze certificaten moet je opgeven bij je belastingaangifte over 2023. In jouw account bij CrowdAboutNow is geen jaaroverzicht voor certificaten zichtbaar. Vandaar dat wij een jaaropgave voor je hebben samengesteld. Bijgesloten vind je deze jaaropgave van de waarde van je investering in certificaten op aandelen van Stichting Administratiekantoor Appelpunt. Het betreft de waarde op 1 januari 2023 welke leidend is voor je belastingaangifte.

LET OP: Heb je meerdere keren meegedaan, dan kun je van ons meerdere jaaroverzichten ontvangen voor verschillende reeksen met certificaatnummers.

Ik kreeg dit bericht ook, en zelfs 2 keer (wat dan ook klopt omdat ik met beide crowdfundings meegedaan heb) :+1:

Dan zouden de certificaatnummers verschillend moeten zijn.

Klopt. Zojuist ook een derde mail gehad, voor het laatstevstukje, omzetting van de eerste lening naar certificaten.

Dit keer een juist en relevant overzicht. Mijn complimenten.

Eigenlijk zou dat er ook nog een overzicht moeten komen van de verstrekte lening. Maar dat zit mogelijk nog in de pijplijn.

1 like

Daarnet heeft mijn partner zijn certificaat van de omzetting lening Plan B ontvangen.

Dat is dan van belang voor de belastingaangifte over 2025 te doen in 2026 :slight_smile:

Certificatenadminstratie en dus verstrekken jaaroverzicht doen wij namens STAK Appelpunt. De leningsadministratie ligt bij CrowdAboutNow en zijn dus geheel gescheiden.

1 like

Mijn partner heeft begin 2023 nog een terugbetaling gehad.
In 2023 is zijn lening omgezet en daardoor moet hij zijn certificaat opgeven bij de aangifte over 2024.

Ik heb keurig de mail ontvangen. Bedankt!