Jullie mening over de reclame campagne van Freedom

Lieve community,

Het wordt voor ons tijd, om wat meer naar buiten te treden met het merk Freedom. Het gaat goed, maar we kunnen qua naamsbekendheid nog wel een duwtje in de rug gebruiken.

Het is idee is om binnenkort te starten met onze reclamecampagne. We zullen de campagne uitzetten op de volgende plekken:

  • Online
  • Radio (tekst voor de spot volgt nog)
  • Outdoor (bushokjes, reclame zuilen etc)
  • Print (kranten en tijdschriften)

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening over de uitingen die we tot nu toe hebben bedacht.
Denk hierbij aan:

  • Vind je de uitingen passen bij het merk Freedom?
  • Klopt het een beetje qua gevoel wat je heb? bij Freedom
  • Is het duidelijk genoegd voor mensen die nog nooit van Freedom gehoord hebben dat het om een internet provider gaan?

Hierbij de uitingen: (de website wordt ook een beetje aangepast zodat de aansluiting beter is. Dus meer zwart, wat minder roze en een ander lettertype voor de ‘geverfde’ teksten.)

Alvast bedankt voor je feedback!













3 likes

Het woord simpel is nogal in de reclame bij een ander bedrijf, slechte keuze.
En je stapt niet over omdat dit simpel kan.

Ik mis iets over een provider die luistert naar klanten om zich te verbeteren.
De liefde voor het product en de klanten moet er in zitten.

En nog eens nadenken of die regeltjes onderaan wel in het Engels moeten.

4 likes

Weinig toe te voegen aan de punten hierboven, behalve 1 ding:
“ ga voor vrij, veilig…”, “stap over op vrij, veilig…”
Ja, dat zou je niet moeten doen, als je dat een beetje snel zegt/leest, hoor je uiteraard ‘vrijveilig’.

Edit:
En waarom dit hét moment zou zijn, is mij ook niet duidelijk.

1 like

@anon17744841
I’m free… :smiley:

Speaking of…
I’m free
vind ik leuk. Misschien een passende ondertitel erbij?:

I’m free…
from the (data)gatherers

Vind ik wel een aardige. Misschien kunnen we nog meer verzinnen waar we nu bij Freedom vrij van zijn? Of is dat een negatieve insteek, en moet je juist positieve punten bij je eigen organisatie noemen?

Edit
Of in het Nederlands:
I’m free…
van de geld- en datagraaiers.

‘Terug naar vrijheid en online privacy’, vind ik het beste, (samen met ‘I’m free’).

Met dien verstande dat ik me afvraag of er wel sprake kan zijn van een ‘terug’, ik bedoel is die situatie er ooit voor het leeuwendeel vd Nederlanders geweest?

Ik zou meer gaan voor:
Kwaliteit en online privacy?
Stap over.

1 like

Fijn dat Freedom nu zo ver is dat zij bekendheid wil gaan uitstralen.
Ik hoop dat jullie snel veel groter mogen worden.
Het beginnen van een reclame campagne is daarvoor een goede zaak.

Het zwart heb ik net verlaten bij xs4all.
Jammer dat jullie zwart als achtergrondkleur hebben genomen.
De vrolijke kleurstelling waarmee jullie zijn begonnen spreekt mij veel meer aan.

Ook wil ik hierbij pleiten voor het gebruik van Nederlandse teksten.
Ik vind het jammer dat ik ook bij het inloggen en gebruik van deze site alleen maar Engelse teksten tegen kom.
Dat zou je van een nieuwe Nederlandse provider niet verwachten.
Je afstemmen op het afzetgebied lijkt mij een pree, waarbij het gebruik van de Nederlandse taal een uitgangspunt zou moeten zijn.

Ik hoop dat jullie inspanningen snel mogen leiden tot een sterke groei, jullie verdienen het.

5 likes

Heel goede feedback al hierboven waar ik eigenlijk nog niet aan gedacht had. Belangrijkste wat ik zo zag was de banner met heel groot “I’M FREE” waar ik hem heel goed vond in eerste instante en later dacht, ik betaal er toch voor? :grin:

Dan zal ik ook de vragen nog even beantwoorden, al valt het in het niet bij de sterke argumenten van @anon17744841 en @Erik :

  • Vind je de uitingen passen bij het merk Freedom?
    Ik vind het heel goed dat er veel aandacht wordt gegeven aan het internet deel. Dit is echt het sterke punt met veilig en betrouwbare diensten, wel vind ik dat @anon17744841 hele sterke punten heeft alleen is het lastig om alles in een poster te kunnen benadrukken, eigenlijk is het doel vooral om mensen te triggeren dat ze meer onderzoek gaan doen. Het zwart met geel zou mij in ieder geval wel triggeren om het te lezen.
  • Klopt het een beetje qua gevoel wat je heb? bij Freedom
    Ja dit zijn sterke punten van freedom, maar het is zoveel meer.
  • Is het duidelijk genoeg voor mensen die nog nooit van Freedom gehoord hebben dat het om een internet provider gaan?
    Overal staat Freedom internet bij, dus dat zou voldoende moeten zijn. Misschien mag het iets prominenter, maar kan niet zo goed inschatten of het duidelijk is als je voorbij een bushokje fietst.

Hopelijk zijn het nuttige constateringen.

1 like

Welke lockdown?
Ik heb Freedom!
Stap over op Freedom.nl

3 likes

Freedom.nl
De provider waar u niet bezorgd hoeft te zijn of het veilig werkt.

Waarom niet een beetje tongue in cheek :wink:
Juist wel …

  • Vrij veilig ook op het internet…
  • Van 0 tot ISP in een jaar, u kunt het in vandaag ook meebeleven?
  • Wilt u Internet ipv. Keupelnet?

Publiciteit lijkt me een goed idee maar … voor welke doelgroep? M.i. Is de doorsnee internet/tv gebruiker alleen geïnteresseerd in prijs en snelheid of ze dat nu nodig hebben of niet.
Aanvulling:
Ik denk dat Freedom zich vooral moet richten op de enigszins (netwerk) technisch georiënteerde internet gebruiker die het zat is om als onbenul door een provider behandeld te worden. Omgekeerd als er een grote toeloop van onbenullen komt dan wordt de druk op de helpdesk waarschijnlijk te groot en moet ook overgegaan worden op een callcenter en is het unieke van Freedom verdwenen.

2 likes

Geen feesten meer? Avondklok?
Probeer eens een lijntje thuis!

2 likes

Freedom - Slim vrij!
Kom erbij!

1 like

De posters met de tekst “beter internet” vind ik minder sterk, dat is nogal subjectief, wat is beter…

Terug naar vrijheid en online pivacy heeft dan meer mijn voorkeur en vind ik sterker.

De verfspetter met alleen “I’M FREE” is ook erg sterk en verdient zeker een ere plaatsje, maar is denk ik voorlopig meer als ondersteuning van andere reclame uitingen en en als het logo van Freedom wat beter bekend is.

De tekst die meerderen van de community onder onze mail zetten blijf ik ook erg sterk vinden:

Freedom, de enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar als uitgangspunt!

3 likes

Inderdaad, welke doelgroep.
De meeste mensen zijn niet bezig met Veilig of Vrij, ze gaan voor de goedkoopste en ze denken dat ze dan ook de snelste hebben. (toen ik overging naar Freedom was mijn internetsnelheid opeens een paar % hoger dan die van KPN).
Ik koos in eertste instantie voor “Techniek gedreven”, Wij werken zo “omdat het kan”.
Dat Freedom voor de klant kiest en niet voor de aandeelhouders.
En pas in derde instantie voor een veilig internet.

Misschien is een campagne voor heel Nederland dan ook niet de beste optie? Richt je op de kleinere doelgroep. Maar waar zit die?

Helaas denk ik dat je gelijkt hebt. Elders (tweakers bv.) zie je veel opmerkingen die met name prijs gedreven zijn.
Ik ben bang dat er eerst meer digitale ongevallen moeten gebeuren… Ik dacht overigens dat mensen niet van WA af te krijgen waren, maar er lijkt na de aankondiging van WA toch een exodus op gang te komen.
Ook in Australië zijn ze aan het kijken hoe de macht van google wat in te dammen.

Dit was overigens voor mij ook een heel sterk punt om over te gaan.

Javes,

Hopelijk voelt Freedom zich “los” van de historie.
Dus de zwarte achtergrond zal men binnenkort niet meer zien als een hang naar de vorige provider.
Kleur op zwarte achtergrond levert de meeste aandacht op wat er op staat.
Posters in hoog contrast leest makkelijker voor mensen met verminderd zicht-vermogen, èn voor snelle lezers.
Het moet in één flits duidelijk worden.

2 likes

Overigens had ik toen ik voor het eerst de naam Freedom tegenkwam niet meteen de associatie met een internetprovider. Dat dient wel duidelijk te zijn in de communicatie.