Jullie mening over de reclame campagne van Freedom

Lieve community,

Het wordt voor ons tijd, om wat meer naar buiten te treden met het merk Freedom. Het gaat goed, maar we kunnen qua naamsbekendheid nog wel een duwtje in de rug gebruiken.

Het is idee is om binnenkort te starten met onze reclamecampagne. We zullen de campagne uitzetten op de volgende plekken:

  • Online
  • Radio (tekst voor de spot volgt nog)
  • Outdoor (bushokjes, reclame zuilen etc)
  • Print (kranten en tijdschriften)

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening over de uitingen die we tot nu toe hebben bedacht.
Denk hierbij aan:

  • Vind je de uitingen passen bij het merk Freedom?
  • Klopt het een beetje qua gevoel wat je heb? bij Freedom
  • Is het duidelijk genoegd voor mensen die nog nooit van Freedom gehoord hebben dat het om een internet provider gaan?

Hierbij de uitingen: (de website wordt ook een beetje aangepast zodat de aansluiting beter is. Dus meer zwart, wat minder roze en een ander lettertype voor de ‘geverfde’ teksten.)

Alvast bedankt voor je feedback!













3 likes

@Twan

Leuk dat je dit met ons wilt delen.

Even een eerste reactie
Positief:

  • Een korte en strijdvaardige boodschap waaruit activisme spreekt

Kritisch:

  • de uittingen in de gebiedende wijs past m.i. niet bij Freedom. Als je wilt aangeven voor keuzevrijheid te staan ga je niet gebieden denk ik;
  • er wordt geen beroep gedaan op het denkvermogen van de lezer of deze aan het twijfelen gebracht of diens huidige provider tekort zou schieten op de claims die Freedom wel probeert over te brengen;
  • woorden als ‘simpel’ kunnen ook vetvangen worden door ‘éénvoudig’ of ‘makkelijk’;
  • de ‘call to action’ wordt niet ingeleid en is te direct zo van 'Klik hier inderdaad dat is geen link :smiley:;
  • de uittingen zijn heel generiek, niet met spitsvondigheden die verwijzen naar de actualiteit (thuis zitten in quarantaine, misbruik van persoonsgegevens, opdringen van meningen, Big Tech) of de techniek.

Nu ben ik geen specialist op dit gebied en reageer even primair, maar ik denk dat je ook heel krachtig kunt zijn door de lezer te prikkelen, bewust te laten worden om zo de aandacht te houden.

Wil jij een beter Internet?
Doe het dan!
Stap over en denk met ons mee!

Of dubbelzinnig:

Een ander Internet?
-Wij zijn open-
Stap nu over

Je persoonsgegevens verkocht?
-Gegarandeerd niet door ons-
Tijd om over te stappen?

Hoe staat het met jouw privé?
-Wij zijn er voor je-
Tot gauw!

Verlang jij ook zo naar Internet 2.0 ?
-Wij slaan die versie over-

Hoezo eenzaam?
-Onze community groeit iedere dag-
Kom erbij, stap nu éénvoudig over

4 likes

Het woord simpel is nogal in de reclame bij een ander bedrijf, slechte keuze.
En je stapt niet over omdat dit simpel kan.

Ik mis iets over een provider die luistert naar klanten om zich te verbeteren.
De liefde voor het product en de klanten moet er in zitten.

En nog eens nadenken of die regeltjes onderaan wel in het Engels moeten.

4 likes

Ben het helemaal met @Erik eens. Naast het 'luisteren en handelen naar de wensen van de klant (ja ook TV gaat beter worden mensen), wordt niet verwezen naar de punten die Freedom onderscheiden van de andere ISP, om maar een paar te noemen:

  • kundige helpdesk
  • keuzevrijheid (apparatuur, mail, etc)
  • jong, verfrissend en open
  • geen beperkingen
  • vasthouden aan idealogie
  • vanaf niets opgebouwd met vrij internet en privacy als standaard
  • geen commercieel oogmerk
  • vooruitgang i.p.v. berustend
  • nieuwe kijk op ontwikkeling van internet
  • volop in ontwikkeling, op weg
  • niet neerleggen bij wat er ‘nu eenmaal is’, het moet anders kunnen
  • kennis en ervaring
  • wat van jou is, is van jou. Niet van de organisatie (data)
  • de wil om samen te groeien, niet voor aandeelhouders
5 likes

Weinig toe te voegen aan de punten hierboven, behalve 1 ding:
“ ga voor vrij, veilig…”, “stap over op vrij, veilig…”
Ja, dat zou je niet moeten doen, als je dat een beetje snel zegt/leest, hoor je uiteraard ‘vrijveilig’.

Edit:
En waarom dit hét moment zou zijn, is mij ook niet duidelijk.

1 like

Geweldig dit! Je zit al in de weekendmodus? :grinning:

@Michael
I’m free… :smiley:

Speaking of…
I’m free
vind ik leuk. Misschien een passende ondertitel erbij?:

I’m free…
from the (data)gatherers

Vind ik wel een aardige. Misschien kunnen we nog meer verzinnen waar we nu bij Freedom vrij van zijn? Of is dat een negatieve insteek, en moet je juist positieve punten bij je eigen organisatie noemen?

Edit
Of in het Nederlands:
I’m free…
van de geld- en datagraaiers.

‘Terug naar vrijheid en online privacy’, vind ik het beste, (samen met ‘I’m free’).

Met dien verstande dat ik me afvraag of er wel sprake kan zijn van een ‘terug’, ik bedoel is die situatie er ooit voor het leeuwendeel vd Nederlanders geweest?

Ik zou meer gaan voor:
Kwaliteit en online privacy?
Stap over.

1 like

Fijn dat Freedom nu zo ver is dat zij bekendheid wil gaan uitstralen.
Ik hoop dat jullie snel veel groter mogen worden.
Het beginnen van een reclame campagne is daarvoor een goede zaak.

Het zwart heb ik net verlaten bij xs4all.
Jammer dat jullie zwart als achtergrondkleur hebben genomen.
De vrolijke kleurstelling waarmee jullie zijn begonnen spreekt mij veel meer aan.

Ook wil ik hierbij pleiten voor het gebruik van Nederlandse teksten.
Ik vind het jammer dat ik ook bij het inloggen en gebruik van deze site alleen maar Engelse teksten tegen kom.
Dat zou je van een nieuwe Nederlandse provider niet verwachten.
Je afstemmen op het afzetgebied lijkt mij een pree, waarbij het gebruik van de Nederlandse taal een uitgangspunt zou moeten zijn.

Ik hoop dat jullie inspanningen snel mogen leiden tot een sterke groei, jullie verdienen het.

5 likes

Welkom op het forum @Javes en meteen met goede inbreng! Helemaal eens met je mening. Freedom mag gerust de (NL) identiteit en onafhankelijkheid laten doorklinken in de campagnes en op de website.

Een heel erg belangrijk aspect vind ik dat Freedom Internet onder de paraplu valt van Stichting Appeltaart (geinig, maar niet praktische naam) waardoor een eventuele (vijandige) overname nagenoeg onmogelijk is. En daar komt nog bij dat ze de spelregels van Bits of Freedom moeten naleven. Een betere en betrouwbaarder basis is er niet te geven aan (potentiële) klanten. Eigenlijk ben ik er als klant nog wel trots op ook om deel uit te maken van een onafhankelijke organisatie dat vrij kan denken en ernaar handelen onder voorwaarden van een strikte naleving van hun bedrijfsnormen (Corporate Charter genoemd), dat geeft een heel geruststellende gedachte.

De uittingen mogen dan ook qua stijl en tekst wel wat meer aansluiting vinden op deze vertrouwensbasis en onafhankelijkheid van de organisatie. Dat zal misschien iets meer denkwerk vergen, maar dat is wel het meest onderscheidende dat Freedom Internet heeft te bieden op de lange termijn. Dit tussen de oren krijgen vraagt misschien iets meer tijd, het kan geen kwaad dit nu al actief te belichten. Hoe meer dit nu in het oog springt des te meer (media) aandacht het zal krijgen.

1 like

Heel goede feedback al hierboven waar ik eigenlijk nog niet aan gedacht had. Belangrijkste wat ik zo zag was de banner met heel groot “I’M FREE” waar ik hem heel goed vond in eerste instante en later dacht, ik betaal er toch voor? :grin:

Dan zal ik ook de vragen nog even beantwoorden, al valt het in het niet bij de sterke argumenten van @Michael en @Erik :

  • Vind je de uitingen passen bij het merk Freedom?
    Ik vind het heel goed dat er veel aandacht wordt gegeven aan het internet deel. Dit is echt het sterke punt met veilig en betrouwbare diensten, wel vind ik dat @Michael hele sterke punten heeft alleen is het lastig om alles in een poster te kunnen benadrukken, eigenlijk is het doel vooral om mensen te triggeren dat ze meer onderzoek gaan doen. Het zwart met geel zou mij in ieder geval wel triggeren om het te lezen.
  • Klopt het een beetje qua gevoel wat je heb? bij Freedom
    Ja dit zijn sterke punten van freedom, maar het is zoveel meer.
  • Is het duidelijk genoeg voor mensen die nog nooit van Freedom gehoord hebben dat het om een internet provider gaan?
    Overal staat Freedom internet bij, dus dat zou voldoende moeten zijn. Misschien mag het iets prominenter, maar kan niet zo goed inschatten of het duidelijk is als je voorbij een bushokje fietst.

Hopelijk zijn het nuttige constateringen.

1 like

Welke lockdown?
Ik heb Freedom!
Stap over op Freedom.nl

3 likes

Freedom.nl
De provider waar u niet bezorgd hoeft te zijn of het veilig werkt.

Waarom niet een beetje tongue in cheek :wink:
Juist wel …

  • Vrij veilig ook op het internet…
  • Van 0 tot ISP in een jaar, u kunt het in vandaag ook meebeleven?
  • Wilt u Internet ipv. Keupelnet?

Solide en betrouwbaar Internet
-óók voor Wappies-

2 likes

Niet naar festivals?
-probeer eens lijntje van ons-

Nu veilig en snel bij Freedom Internet

1 like

Huwelijk in zwaar weer?
-écht up- en downtime-

Freedom Internet
Uw betrouwbare partner,
ook in tijden van crisis

1 like

Dreinende tieners thuis?
-nu tweede TV-ontvanger gratis-

Freedom Internet
Ook voor grote gezinnen

2 likes

Thuiswerken zwaar?
-bel onze helpdesk-

Freedom Internet
Wij hangen pas op als u tevreden bent

1 like

Publiciteit lijkt me een goed idee maar … voor welke doelgroep? M.i. Is de doorsnee internet/tv gebruiker alleen geïnteresseerd in prijs en snelheid of ze dat nu nodig hebben of niet.
Aanvulling:
Ik denk dat Freedom zich vooral moet richten op de enigszins (netwerk) technisch georiënteerde internet gebruiker die het zat is om als onbenul door een provider behandeld te worden. Omgekeerd als er een grote toeloop van onbenullen komt dan wordt de druk op de helpdesk waarschijnlijk te groot en moet ook overgegaan worden op een callcenter en is het unieke van Freedom verdwenen.

2 likes