Jullie mening over de reclame campagne van Freedom

Oké

Alleen tijdens Corona?
-18+ zonder meekijken of datasharing-

Freedom Internet -
Niet de allergoedkoopste,
wel veilig en meest betrouwbaar

2 likes

Geen feesten meer? Avondklok?
Probeer eens een lijntje thuis!

2 likes

Freedom - Slim vrij!
Kom erbij!

1 like

Alle Netflix series al gezien?
Bespaar en zeg gerust uw abonnement op

Freedom Internet
Geen Netflix ondersteuning
-beter in persoonlijke verbindingen-

(kon het niet laten :grin:)

4 likes

Ehhhh…is er een moderator beschikbaar op vrijdagmiddag?

De nieuwe James Bond?
-Freedom Internet is sneller-

Tijd en geld besparen?
-meer doen in minder tijd-

Freedom Internet
Wij knijpen uw verbinding niet af

De posters met de tekst “beter internet” vind ik minder sterk, dat is nogal subjectief, wat is beter…

Terug naar vrijheid en online pivacy heeft dan meer mijn voorkeur en vind ik sterker.

De verfspetter met alleen “I’M FREE” is ook erg sterk en verdient zeker een ere plaatsje, maar is denk ik voorlopig meer als ondersteuning van andere reclame uitingen en en als het logo van Freedom wat beter bekend is.

De tekst die meerderen van de community onder onze mail zetten blijf ik ook erg sterk vinden:

Freedom, de enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar als uitgangspunt!

3 likes

Klaar met logge en graaiende providers?

Overweeg nu de overstap
Wij helpen je graag

Freedom Internet
-de nieuwe provider met ervaring-

Inderdaad, welke doelgroep.
De meeste mensen zijn niet bezig met Veilig of Vrij, ze gaan voor de goedkoopste en ze denken dat ze dan ook de snelste hebben. (toen ik overging naar Freedom was mijn internetsnelheid opeens een paar % hoger dan die van KPN).
Ik koos in eertste instantie voor “Techniek gedreven”, Wij werken zo “omdat het kan”.
Dat Freedom voor de klant kiest en niet voor de aandeelhouders.
En pas in derde instantie voor een veilig internet.

Dan lijkt me dat we daarmee direct het gros te pakken hebben dat niet tot de doelgroep behoort. De rest is dan meteen de doelgroep.

1 like

Misschien is een campagne voor heel Nederland dan ook niet de beste optie? Richt je op de kleinere doelgroep. Maar waar zit die?

Helaas denk ik dat je gelijkt hebt. Elders (tweakers bv.) zie je veel opmerkingen die met name prijs gedreven zijn.
Ik ben bang dat er eerst meer digitale ongevallen moeten gebeuren… Ik dacht overigens dat mensen niet van WA af te krijgen waren, maar er lijkt na de aankondiging van WA toch een exodus op gang te komen.
Ook in Australië zijn ze aan het kijken hoe de macht van google wat in te dammen.

Dat is met een algoritme op basis van persoons- en inkomensgegevens zo te achterhalen alleen schijnt dat volgens de Belastingdienst en de Autoriteit Persoonsgegevens inmiddels wel ‘een dingetje’ te zijn.

1 like

Dit was overigens voor mij ook een heel sterk punt om over te gaan.

Javes,

Hopelijk voelt Freedom zich “los” van de historie.
Dus de zwarte achtergrond zal men binnenkort niet meer zien als een hang naar de vorige provider.
Kleur op zwarte achtergrond levert de meeste aandacht op wat er op staat.
Posters in hoog contrast leest makkelijker voor mensen met verminderd zicht-vermogen, èn voor snelle lezers.
Het moet in één flits duidelijk worden.

2 likes

Overigens had ik toen ik voor het eerst de naam Freedom tegenkwam niet meteen de associatie met een internetprovider. Dat dient wel duidelijk te zijn in de communicatie.

Dat is natuurlijk niet helemaal in het Nederlands, dan zou het moeten worden:
Ik ben vrij…
van de geld- en datagraaiers.

:slightly_smiling_face:

Vogelvrij, of vrijevogel,
kies Freedom.NL

1 like

gaan=gaat
Je zou het ook net iets meer met een toevoeging kunnen versterken.