Klachten Canal Digital

Dit topic open ik om mijn actuele klachten over Canal Digital te verzamelen. Ik heb een Amino ontvanger.

Dit onderwerp is wat mij betreft niet om andere oplossingen dan met de Amino te bespreken.
Eigenlijk is het bedoeld voor Freedom om een overzicht te krijgen van de frustrerende ervaringen met CD en zijn Amino.

En weer werkt “begin gemist” weer eens niet. Dit keer SBS6.
Na aanvragen “begin gemist” blijft hij op het voortgangs balkje hangen en doet niets.

Meer dan een kwartier op pauze zetten werkt niet. Heel vervelend, net een functie die je nodig hebt als je met de hond gaat wandelen, dat duurt meestal meer dan 15 minuten.

Begin gemist werkte een hele tijd niet op eerste 6 kanalen.

Ik vind dat nieuwe systeem, dat de ontvanger na aanzetten terug gaat naar de laatste toestand helemaal niets. Dan wil het domme ding, de laatste opname even hervatten.

De teletekst knop is al vanaf het begin niet goed. Software fout?

Ook bij ons blijft CD een drama. Begin gemist doet het vaak niet. Een opgenomen programma geeft wel geluid maar geen beeld, of doet het helemaal niet. Als alternatief NLZiet geprobeerd. Maar die geeft geen ondertiteling bij live TV. En dat wil mijn vrouw, die slechthorend is juist.

Ik ben onlangs overgestapt naar Freedom. Ik verwachtte van Freedom een dienstverlening uit het topsegment, en tot nu toe is mijn ervaring dat freedom dat qua internetverbinding en helpdesk ook waarmaakt. Het televisieaanbod is echter van een zwaar teleurstellende Aldikwaliteit. De (software van de) set-top box is traag, onoverzichtelijk en niet gebruiksvriendelijk. De zoekfunctie van de televisiegids vindt bijvoorbeeld soms géén resultaat terwijl het gezochte programma diezelfde avond wordt uitgezonden. Het apparaat begint zo nu en dan ineens irritant te piepen en bovendien ervaar ik regelmatig onderbrekingen van het geluid. Ik zie dat dit soort zaken al sinds 2020 onophoudelijk worden gemeld, maar dat Canal Digitaal nog altijd geen stap dichter in de buurt van een acceptabel niveau van dienstverlening is gekomen. Ik heb er dus een hard hoofd in dat het goedkomt zolang Freedom met Canal Digitaal blijft samenwerken.

Ik heb hier ook regelmatig last van, overschakelen naar de CD app op mijn smart TV lost het meestal op!
Ik mis bij CD de drive, zoals bij Freedom, om problemen snel op te lossen.

En weer een nieuwe: nu werkt teletekst soms niet, ook niet bij heel kort indrukken van de knop op de afstandsbediening.

De volgende ergernis: Bij het verwijderen van een opname komt hij regelmatig en kan je weer opnieuw door de oneindige lijst van opnames om bij de volgende te komen die je wilt verwijderen.
Elke individuele opname staat in een grote lijst in plaats van per programma.
Je wordt er helemaal gek van.

Andere ergernis, bij bekijken opnames zijn er regelmatig storingen van beeld en geluid alsof hij deverbinding niet bijhoudt.

En NEE dat ligt niet aan de internet verbinding zelf. Het is gewoon de Amino die ook dat niet aankan.

Dat denk ik ook!

Ik heb een apple TV met daarop de canal Digitaal app. Een appart abo bij canal digitaal (dus niet via Freedom) en de kwaliteit is een stuk beter dan via de Amino.

En de volgende: Ben je een programma met vertraging aan het bekijken, start opeens het programma dat daarna komt en kan je het programma dat je keek niet afkijken.
Belachelijk gedrag van de Amino.

Ik zal ook hier even de survey plaatsen die we hebben gemaakt om de ervaringen met Canal Digitaal te verzamelen.

https://survey.freedom.nl/index.php?r=survey/index&sid=974259&lang=nl

Vul hem in, wanneer je dit nog niet gedaan hebt en je jouw ervaringen wilt delen.

Ik zit ook nog met een vraag.
Ik kan op mijn YouTube app op mijn android, waar ook de CD app op staat.
YouTube streamen op de Amino, echter er komt dan een foutmelding op de TV dat het YouTube module ontbreekt.
Waarom is die koppeling er en waarom is het niet af?

Als ik zo lees kun je ook niet direct naar de TV streamen.

Het lijkt mij dat de Amino Ă©Ă©n op Ă©Ă©n dit doorgeeft en dan de TV het zo ook niet doet.

Ik heb nu hierna uur later, nog steeds pop-ups met “Youtube niet geïmplementeerd”.
En de Android staat op stand-by.

Hmmm… Zover ik weet kan je op de Amino niks streamen van Youtube of andere partijen. Ik ga hem eens bij de setup hier checken en even bij Canal Digitaal neerleggen.

Mijn verwachting is dat er wel ooit is gekeken naar YouTube streaming (want in de app naam staat iets met yt20), maar dat zou niet aan mogen staan. Of wel… maar dan moet het wel netjes werken…

CD heeft bedacht dat vorige activiteiten dat hervat moeten worden, als de ontvanger uit slaapstand komt.
Onthouden, wat het laatste was werkt niet goed.
Soms als ik hem aan doe, begint hij gewoon met de laatst als gemist bekeken uitzending.
Of die erna.
Voor het uitzetten, even zappen is de oplossing.

Zijn er klanten, die deze functie waarderen?

Ik wil een uit knop voor deze funcie.

Als ik kijk naar Enigma2 dan gaat die ook naar laatste getoonde zender. Niet naar andere functies zoals opname terugkijken of soortgelijke dingen.

Crashed de box dan start de box in de laatst goedwerkende staat. Kan verrassend zijn maar het is wel een goede toepassing.

Lang geleden was er de mogelijkheid om aan te geven welke zender er na het opstarten getoond moest worden.

Opnames:

  • In wat een recente update lijkt te zijn kun je bij opnames per serie (dwz serie van een programma, maar de verschillende series van dat programma zitten dwars door elkaar heen) ineens alleen nog maar ALLE opgenomen afleveringen verwijderen.
  • De afleveringen van serie 1, 3 en 4 staan op volgorde van uitzending van oud naar nieuw uitgezonden onder elkaar (natuurlijk kijk je nooit de laatste aflevering het eerst) dus moet je altijd helemaal naar de onderste, en omdat die lijst wat onhandig wordt weergegeven vraagt dat heel veel bewegingen (je kunt niet recht naar beneden).

Aardig dat je nu iets makkelijker van een serie die je al hebt gezien de opnames kunt annuleren, maar het moet natuurlijk ook kunnen dat je PER AFLEVERING kunt verwijderen.

Ik verbaas me echt over dit vreselijk slechte gebruikersgemak, wordt dit bij CD helemaal niet getest of zo?