Klachten Canal Digital

Het is nu 4 maanden later en het is alleen maar erger geworden met Canal Digitaal. Als ik de ontvanger nu aanzet blijft het ding piepen totdat ik naar een TV-kanaal navigeer. Waarom hééft dat ding überhaupt een pieper en waarom is er nog steeds geen firmware update om dat irritante en onnodige gepiep te stoppen? Hoe moeilijk kan het zijn?

En nu wordt er ook nog even tussen neus en lippen door gemeld dat opnames voortaan maar liefst 9 maanden korter bewaard kunnen worden en de RTL-zenders überhaupt niet meer opgenomen kunnen worden. Hoe lang gaat Freedom deze waardeloze dienstverlening van Canal Digitaal nog namens ons allemaal pikken?

Ik kreeg de update ook pas, toen ik op het reset knopje in de onderkant ging drukken.
Dit is wel een update, waar niet iedereen gelukkig mee is !

Waarom hééft dat ding überhaupt een pieper en waarom is er nog steeds geen firmware update om dat irritante en onnodige gepiep te stoppen? Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik heb hem even open gemaakt… maar ik zie geen pieper. Dus als je zeker weet dat er vanuit de Amino een piep komt, neem dan even contact met ons op. Misschien moet ie dan vervangen worden…

2 likes

Zat er toch stiekem een muis mee te kijken :wink:

Mijn excuses, ik heb me vergist inderdaad. De ontvanger staat sinds het begin direct onder de luidspreker van de televisie en het geluid klinkt net als een overstuurd mini-speakertje, maar blijkt bij nader onderzoek uit de luidspreker van de televisie te komen. Het moet wel via de hdmi-kabel afkomstig zijn uit de ontvanger, want het gepiep klinkt bij in- en omschakelmomenten van de ontvanger en nooit als de ontvanger uit staat. Onder de streep maakt het geen verschil: Sinds we zijn overgegaan van TV van XS4all naar Freedom schalt er dikwijls een irritante piep met een grondtoon van 1500Hz door de woonkamer.

Instellingen Amino:
Al geprobeert om HDCP van auto af te zetten?
Maakt Stereo of Dolby wat uit?

Heb je het ook met een andere HDMI kabel?

1 like

In mijn geval was het een Dolby mismatch tussen TV en STB

Met HDCP op V1 of V2 hoor ik het gepiep nog steeds. Met geluid op stereo heb ik inderdaad geen gepiep meer gehoord. Kennelijk is er dus iets mis met het dolbysignaal dat de ontvanger produceert. Zo te zien is daar verder niets aan in te stellen.

Sinds ongeveer 2 weken ook af en toe een probleem met “Terugkijken”. Een kenmerkend voorbeeld gisteravond: ruim na afloop van het programma “Dit was het Nieuws” op NPO1 wil ik terugkijken. Blijkbaar lukt het niet om het programma aan de praat te krijgen. Op proef het programma ervoor terugkijken: gaat goed. Op proef het programma erna terugkijken: gaat goed. Eindelijk na 3 a 4 x lukt het wel maar staat het gewenste programma aan het eind en moet ik handmatig terugspoelen naar het begin. Zoals gezegd komt dit de laatste 2 weken vaker voor op beide STB’s.

Frank

Mijn ervaring (gisteren ook getest op NPO1):

  • Tijdens het kijken van “Kamp van Koningsbrugge” kan ik “Begint Gemist” kiezen
  • “Kamp van Koningsbrugge” is om 21:31 afgelopen
  • Tussen 21:31 en 21:36 kan ik GEEN “TV Gemist” of “Begin Gemist” van “Kamp van Koningsbrugge” gebruiken
  • Om 21:36 is “TV Gemist” van “Kamp van Koningsbrugge” beschikbaar

Hier het zelfde probleem sinds een aantal dagen.
Rommelen met programma er voor of er na en dan terug of vooruit spoelen lost het probleem soms op.
Amino en tv al een paar keer helemaal uit gezet (spanningsloos).

Weer een nieuuw probleem: bij het terugkijken van een programma (niet met begin gemist): we zien enkele seconden van het programma, daarna spoelt het uit zichzelf snel door naar het eind en zien we het begin van het daarop volgende programma.

1 like

Toen dat gisteren als melding voorbij kwam ben ook ik gaan testen. Rond 11:00 's ochtends.
Ik heb dat gedrag niet gezien. Freedom moet dit echt gaan coordineren. Alle varianten van storingen. En dan duidelijkheid verschaffen een welke storing wel of niet gewerkt wordt aan een oplossing.

Bij de laatste update is het verschijnsel weer terug dat je geen opgenomen afleveringen meer individueel kan verwijderen op de Amino box.
Gelukkig nog wel in de app.
Kan Canal Digital bij het testen van updates niet nalopen of alle eerder opgeloste problemen niet terug gekomen zijn?
Of moet Freedom hier een rol in nemen?

Hopeloos. Losse opnames verwijderen, terugkijken, sinds kort valt het opname-overzicht gedeeltelijk van het scherm af… allemaal dingen die ooit wél goed werkten.
Het lijkt wel werk van stagiaires in een proeftuintje, die allemaal eventjes iets komen doen en niet weten wat hun voorgangers al hadden opgelost.

1 like

Er is iets nieuws. (Builld 98086)


Het kwam na het drukken van het knopje in de onderkant van de ontvanger.

Begin gemist verlaten met 1 knop, heb ik niet kunnen vinden.
Makkelijkste is nu OK knop drukken, cursor rechts en dan Live drukken.
Er is ook weer geluid in de EPG.
Instellingen, ziet er helemaal anders uit.

Yup ik heb hem ook. Kwam automatisch.
Interface is nog steeds een TOTALE RAMP in vergelijking met versie van voor de zomer.
Wanneer/hoe/waarom/wat @Anco ?
Is de communicatie rond dit debacle nu niet centraal te regelen? Helkdesk pagina met problemen en verbeterpunten? Moeten we echt allemaal invidueeel voor ieder knopje de helpdesk gaan bellen?
Zucht.

En gemiste uitzendingen kijken doet me denken aan vroeger.
Daar moest je ook het bandje eerst terug spoelen.

1 like

Welkon bij het Freedom Internet Televisie-platform

1 like

Ik zie nu verschillende draadjes waar het ongenoegen over de laatste verslechteringen van CD worden gedeeld. Jammer. Bovendien mis ik een reactie van Freedom. We begonnen zo’n twee jaar geleden met heel veel strubbelingen die geleidelijk aan werden opgelost, waarvoor ons geduld regelmatig op de proef werd gesteld. Maar helaas we mochten niet tevreden zijn. Een update gooit veel roet in het eten. Een idioot beginscherm. Geen geluid als je de gids wil raadplegen. Veel op het kruisje moeten drukken. Slecht “begin gemist”, waaronder later dan het begin starten, of helemaal niet, of terugspoelen.

1 like