Klachten Canal Digital

Dat vooral dus. Stilte voor de storm? Of totale overmacht/onmacht?
Beiden uitlegbaar, volop begrip, maar niet voor non-communicatie.

1 like

Vandaag met de helpdesk gebeld.
Dat heeft het niet duidelijker gemaakt.

Toch maar eens Canaal Digitaal gebeld, die zeggen dat de dienst tv via ethernet niet bestaat.
Ze zijn uitsluitend een bedrijf dat diensten levert via de schotel.
Kreeg te horen dat het beheer geheel in handen is van Online.nl en niet bij Freedom of Canaal Digitaal.
Op de website staat ook dat Online.nl een onderdeel is van Canal+
Daar hebben ze natuurlijk geen helpdesk, ze verwijzen door naar Twitter en Facebook.

@anco @bastiaan
Graag uitleg, hoe zit dit in elkaar en wordt er iets gedaan aan dat irritante uitzending gemist probleem?

1 like

Gisteren zowel bij kijken vanaf begin en uitzending gemist, krijg ik steeds programma te zien wat ik helemaal niet gekozen had. En dit gebeurd heel veel. De frustratie in ons gezin wordt steeds groter met de problemen van TV kijken.

We merken helaas vaak dat de support desk van Canal digitaal niet precies (of beter gezegd geheel niet) weet hoe het zit. Zij geven inderdaad alleen support op klanten van satelliet TV, de providers doen de support op IPTV (dus niet over ethernet maar over IP).

Het begin en uitzending gemist probleem is zeker irritant en kaarten wij natuurlijk aan bij CD. Kan echter nu niets beloven wanneer een verbetering plaatsvindt.

3 likes

@Anco, bedankt voor je antwoord.

Natuurlijk was die term fout. Ik zat nog helemaal in het gesprek met CD.
Om het simpel te houden, een kastje met een ethernet kabel er aan in plaats van coax naar een schotel.
De man bleef maar volhouden, dat hij niet wist wat tv via internet was.
Ik moest echt moeite doen, om hem te overtuigen dat IPTV bestaat.
Hij zat gewoon bewust dom te doen.

Wij gebruiken nua al twee maanden Canal Digitaal helemaal niet meer, gewoon npoplus via een oude laptop aangesloten op een hdmi ingang van de AV versterker. Na twee maanden zijn wij er uit. Canal Digitaal gaat er bij ons uit.

Nog even afmelden en de ontvangers terugsturen en dan is voor ons de CD ellende voorbij.

Helaas wordt het hier ook niet beter.
Opnames van maandag 14 november zijn niet te kijken, van 15 november ook al niet.
Nu 16 november gaan opnames van eerder vandaag dan weer wel.
(Zowel op TV met Amino kastje als op de computer met de website hetzelfde resultaatā€¦)
Er moet dringend een goed alternatief komen bij Freedom voor dat CanalDigitaal want het is compleet bagger terwijl de rest van Freedom zo goed is.
Dumpen die losers en biedt ons iets anders, please please please!

1 like

Zat vanmiddag even nieuws te kijken, zwart schermā€¦reboot.

Uit dit recente interview met Anco bij BNR De Technoloog kun je afleiden dat een alternatief voor Canal Digitaal er hoogst waarschijnlijk niet komt:

(Vanaf minuut 29:43 gaat het over tv)

1 like

NLziet (waar tegenwoordig ook BBC bij zit) zou wellicht een mooi alternatief zijn, wannneer het op een privacyvriendelijk en gebruikersvriendelijk apparaatje gebruikt zou kunnen worden?

2 likes

Best een goed idee, een eigen Freedom TV kastje leveren waar NLZIET al vooraf op is geinstalleerd (en de apps van een aantal streaming diensten).

2 likes

Een kastje met Apps kan je overal kopen, soms ingebouwd in de TV.
Als Freedom dit gaat doen, wat er moet komen is een kastje dat ZEER makkelijk in het gebruik ik.
Ik kan je vertellen dat een AndroidTV Built-in met een NLZiet App al te ingewikkeld is voor veel mensen.
Kastje aan, app selecteren, dan een zender selecteren, uitkijken dat je de app niet verlaat met de verkeerde knop.

Het moet echt zijn: Aan > TV Zender speelt al. Afstandsbediening met 1,2,3 etc. nummer drukken moet de zender overschakelen. Plus/Min voor zappen. Zo simpel.
Er mag meer in zitten, EPG, zoekfunctie, maar de basis moet simpel zijn.

1 like

Precies, zo bedoel ik het ook! :wink:

1 like

NLziet is hier ten huize al afgeschoten. Geen NatGeo, waar met name kind 2 heel graag naar kijkt. Voor heel wat mensen is NLziet + BBC niet voldoende, en je gaat er geen extra klanten mee trekken omdat andere providers wel met Ziggo of KPN in zee gaan, met veel uitgebreidere pakketten.

Sja, er blijft altijd wat te wensen overā€¦ ik heb ook niet alle zenders die ik zou willen met NLZIET, maar het alternatief is nog erger, duurder en veel problemen zoals we lezen.
Ik denk toch dat NLZIET op dit moment een heel aardige pakket biedt voor het bedrag van 7,95 (of 9,95 voor extra pakket).

Je kan gewoon alles krijgen online. Wat ik meer zie als een probleem is hoe je dit makkelijk en toch nog bestaalbaar houdt. Je hebt gewoon minimaal 5 tot 10 apps/aboā€™s nodig om het een beetje te dekken.
En als je het dan zelf aan elkaar probeert te klussen (dus los van het geld):

Ik vind Canal digitaal prima op mijn APPLE TV. Op de canal digitaal hardware is het prut.
Vandaar dat ik canal digitaal niet via Freedom hebt maar gewoon rechtstreeks bij hen afneem.

Misschien zou Freedom ipv dat afschuwelijke kastje een APPLE TV kunnen leveren bij het tv abonnement

2 likes

Nu even goed nieuws, intussen is het geluid weer terug bij raadplegen van de gids.

Kan je zien dat smaken verschillen, ik vond het juist erg prettig dat het geluid weg is bij het bladeren door de gids. (maar ja, geluid uitzetten is ook maar 1 knop weg :smiley: )

De knoppen werken inmiddels nog nadat een keus gemaakt is.
Het lijkt er aardig op dat het kastje af en toe in geheugen problemen komt en dat en dan een proces omvaltā€¦ of stopt met correct functioneren. Na een power/reset werkte het dan weer even. Nu werkt het in ieder geval een beetje langer.

Maar een AppleTVā€¦, nee dank je, liever geen (not so) smart TV.