Klachten Canal Digital

Helaas wordt het hier ook niet beter.
Opnames van maandag 14 november zijn niet te kijken, van 15 november ook al niet.
Nu 16 november gaan opnames van eerder vandaag dan weer wel.
(Zowel op TV met Amino kastje als op de computer met de website hetzelfde resultaat…)
Er moet dringend een goed alternatief komen bij Freedom voor dat CanalDigitaal want het is compleet bagger terwijl de rest van Freedom zo goed is.
Dumpen die losers en biedt ons iets anders, please please please!

1 like

Zat vanmiddag even nieuws te kijken, zwart scherm…reboot.

Uit dit recente interview met Anco bij BNR De Technoloog kun je afleiden dat een alternatief voor Canal Digitaal er hoogst waarschijnlijk niet komt:

(Vanaf minuut 29:43 gaat het over tv)

1 like

NLziet (waar tegenwoordig ook BBC bij zit) zou wellicht een mooi alternatief zijn, wannneer het op een privacyvriendelijk en gebruikersvriendelijk apparaatje gebruikt zou kunnen worden?

2 likes

Best een goed idee, een eigen Freedom TV kastje leveren waar NLZIET al vooraf op is geinstalleerd (en de apps van een aantal streaming diensten).

2 likes

Een kastje met Apps kan je overal kopen, soms ingebouwd in de TV.
Als Freedom dit gaat doen, wat er moet komen is een kastje dat ZEER makkelijk in het gebruik ik.
Ik kan je vertellen dat een AndroidTV Built-in met een NLZiet App al te ingewikkeld is voor veel mensen.
Kastje aan, app selecteren, dan een zender selecteren, uitkijken dat je de app niet verlaat met de verkeerde knop.

Het moet echt zijn: Aan > TV Zender speelt al. Afstandsbediening met 1,2,3 etc. nummer drukken moet de zender overschakelen. Plus/Min voor zappen. Zo simpel.
Er mag meer in zitten, EPG, zoekfunctie, maar de basis moet simpel zijn.

1 like

Precies, zo bedoel ik het ook! :wink:

1 like

NLziet is hier ten huize al afgeschoten. Geen NatGeo, waar met name kind 2 heel graag naar kijkt. Voor heel wat mensen is NLziet + BBC niet voldoende, en je gaat er geen extra klanten mee trekken omdat andere providers wel met Ziggo of KPN in zee gaan, met veel uitgebreidere pakketten.

Sja, er blijft altijd wat te wensen over… ik heb ook niet alle zenders die ik zou willen met NLZIET, maar het alternatief is nog erger, duurder en veel problemen zoals we lezen.
Ik denk toch dat NLZIET op dit moment een heel aardige pakket biedt voor het bedrag van 7,95 (of 9,95 voor extra pakket).

Je kan gewoon alles krijgen online. Wat ik meer zie als een probleem is hoe je dit makkelijk en toch nog bestaalbaar houdt. Je hebt gewoon minimaal 5 tot 10 apps/abo’s nodig om het een beetje te dekken.
En als je het dan zelf aan elkaar probeert te klussen (dus los van het geld):

Ik vind Canal digitaal prima op mijn APPLE TV. Op de canal digitaal hardware is het prut.
Vandaar dat ik canal digitaal niet via Freedom hebt maar gewoon rechtstreeks bij hen afneem.

Misschien zou Freedom ipv dat afschuwelijke kastje een APPLE TV kunnen leveren bij het tv abonnement

2 likes

Nu even goed nieuws, intussen is het geluid weer terug bij raadplegen van de gids.

Kan je zien dat smaken verschillen, ik vond het juist erg prettig dat het geluid weg is bij het bladeren door de gids. (maar ja, geluid uitzetten is ook maar 1 knop weg :smiley: )

De knoppen werken inmiddels nog nadat een keus gemaakt is.
Het lijkt er aardig op dat het kastje af en toe in geheugen problemen komt en dat en dan een proces omvalt… of stopt met correct functioneren. Na een power/reset werkte het dan weer even. Nu werkt het in ieder geval een beetje langer.

Maar een AppleTV…, nee dank je, liever geen (not so) smart TV.

De bediening verandert regelmatig, valt uit of doet niet wat hij moet doen. Nieuwste fenomeen: geluid bij weergave opnames op de laptop totaal afwezig. TV al niet meer in gebruik. Mijn geduld begint echt op te raken. Vrijdag word ik gebeld door technische persoon die dit moet op gaan lossen. Dit speelt allemaal al vanaf het begin maar lijkt wel steeds erger te worden. Heb al een keer een nieuwe amino gekregen maar nu na drie maanden alweer problemen. Aan en uitknop afstandsbediening werkt niet. Ik ga echt niet meer mijn vrienden aanraden om op freedom over te stappen. Ze blijven allemaal hangen bij xs4all. Het zijn meestal tv kijkers vandaar.

1 like

Piepklein tipje: heb ook af en toe last met de knoppen afstandsbediening. Schuifje batterijen open, de batterijen even heen en weer rollen en dan doet ie het weer.
Helpt natuurlijk niet voor je overige klachten…

Dat komt op de Amino ook voor.
Dan moet je de opname even opnieuw starten.

Laptop loopt toch niet via de amino maar via de router/wifi?
Opnieuw opstarten hielp niet.Geluid was weg van alle opnames.

Dank, dat deed ik met mijn vorige afstandsbediening altijd.
Echter: deze krijg ik met geen mogelijkheid open om bij de batterij te komen!
Heeft u daar nog een tip voor?

Pak de afstandbediening met 2 handen vast.
Druk dan voor en achter met beide duimen op het klepje en schuif hem los.
Als het te glad is, plak er dan wat stroeve schilderstape op.