Klachten Canal Digital

De bediening verandert regelmatig, valt uit of doet niet wat hij moet doen. Nieuwste fenomeen: geluid bij weergave opnames op de laptop totaal afwezig. TV al niet meer in gebruik. Mijn geduld begint echt op te raken. Vrijdag word ik gebeld door technische persoon die dit moet op gaan lossen. Dit speelt allemaal al vanaf het begin maar lijkt wel steeds erger te worden. Heb al een keer een nieuwe amino gekregen maar nu na drie maanden alweer problemen. Aan en uitknop afstandsbediening werkt niet. Ik ga echt niet meer mijn vrienden aanraden om op freedom over te stappen. Ze blijven allemaal hangen bij xs4all. Het zijn meestal tv kijkers vandaar.

1 like

Piepklein tipje: heb ook af en toe last met de knoppen afstandsbediening. Schuifje batterijen open, de batterijen even heen en weer rollen en dan doet ie het weer.
Helpt natuurlijk niet voor je overige klachten…

Dat komt op de Amino ook voor.
Dan moet je de opname even opnieuw starten.

Laptop loopt toch niet via de amino maar via de router/wifi?
Opnieuw opstarten hielp niet.Geluid was weg van alle opnames.

Dank, dat deed ik met mijn vorige afstandsbediening altijd.
Echter: deze krijg ik met geen mogelijkheid open om bij de batterij te komen!
Heeft u daar nog een tip voor?

Pak de afstandbediening met 2 handen vast.
Druk dan voor en achter met beide duimen op het klepje en schuif hem los.
Als het te glad is, plak er dan wat stroeve schilderstape op.

Dank voor deze zeer vermakelijke tip! Laat ik nou schildertape in huis hebben, van de Hema. En dan zien dat de batterijen die ik inmiddels uit kan halen van ah komen. Kijk, zo wordt het toch nog gezellig huiselijk allemaal. De aan/uitknop werkt weer met wat subtiel indrukken maar, zoals al voorspeld, de tv ontvangst blijft van de hakkelsoort. Ik wacht nu even op het bellen van een IT-technisch onderlegd persoon die voor vanmiddag staat ingeroosterd. Wordt vervolgd.

1 like

Alles werkt weer. Modem en amino opnieuw opgestart na stroomonderbreking van eerst de amino en toen het modem. Probleemanalyse: het kan zijn dat het modem is geupdate maar de amino niet. Daardoor zendt het modem een verkeerd signaal naar de amino waardoor die in de war raakt.
Het probleem van geen geluid bij opnames afspelen op de laptop, inderdaad via de wifi en niet via het modem, is bekend bij canal digitaal en er wordt aan gewerkt.
De zeer rustige meneer aan de telefoon was van freedom.nl en hij vraagt in de gaten te houden of alles goed blijft werken en zo niet weer naar de helpdesk te bellen. Hij legde alles heel rustig en voor mij begrijpelijk uit.

2 likes

Ik bedoel natuurlijk via de wifi en dus via het modem maar niet via de amino