Optie vast tarief per maand is noodzakelijk

Voor veel- of langbellers (rond 500 min/mnd) is tarief 9 ct/min onoverkomelijk. Ik kan niet overstappen zolang dit niet is opgelost. Bijv. vast maandtarief € 15.
Bovendien: tarief naar veel gangbare buitenlanden is slechts 2 of 3 ct/min.

7 likes

Ik heb een SIP trunk by Voys het staat niet op hun site maar je kan er naar vragen.

Buiten Freedom om omdat die nog geen telefonie aanbood, en nog steeds slechts met een nummer

+1 Ik merk het bij mijn moeder ook. Ze is founding member maar dit is wel een flinke blocker voor haar om over te stappen. Vooral in de covid-periode ligt de telefoon daar niet stil. Alleen al een bevestiging dat het, bijvoorbeeld, in de pijplijn zit voor begin 2021 zou het overstappen al wat voorspoedigen denk ik.

1 like

Yup, ik ben ook wel een voorstander van een vast tarief. Het heeft me niet tegengehouden om over te stappen maar de gesprekskosten hakken er wel in bij lange gesprekken. Misschien kan Freedom nog een tussenoplossing mogelijk maken in de vorm van belbundels, en als je er dan overheen gaat dat je gewoon weer de gesprekkosten betaald.

Of met wat je ooit had bij vaste lijn, een 5-tal voorkeursnummers waarnaar je gratis mocht bellen.

1 like

En waarom kost bellen in Nederland 9 cent p.m. en naar bijvoorbeeld Australië maar 5 cent?

Dat zal te maken hebben met de connectie kosten naar NL providers (KPN…).

Andere VOIP-providers kunnen het ook voor 1 of 2 cent per minuut. Denk eerder dat het een makkelijke verdienste is…

1 like

Inderdaad zeer gewenst. Voor ik serieus ga denken over een overstap naar Freedom moet dat echt geregeld zijn. Ik betaal momenteel bij xs4all (uit mijn hoofd) €17.50 per maand voor onbeperkt bellen in Nederland en België, vast èn mobiel. Zoiets zou Freedom ook moeten aanbieden.

Zeker in een tijd dat er veel thuisgewerkt wordt, is dit echt een gemis dat zich doet voelen.

1 like

Vandaag werd ik verrast door een naheffing vanaf augustus, met flinke rekeningen voor gesprekskosten. Ik had me niet gerealiseerd dat we geen vast tarief hebben, zoals gewend bij xs4all. Niet goed opgelet, zeker. Maar desalniettemin even schrikken van de hoge bedragen die nu ineens worden geïncasseerd. Alle begrip voor de pioniers hoor, maar had het incasseren met terugwerkende kracht niet ook in mootjes gedaan kunnen worden? Dus het pleidooi voor een vast tarief (onbeperkt bellen) ondersteun ik met klem. Voor mijn gehandicapte echtgenote is de telefoon een levensbehoefte.

1 like

Hoe komen we er achter of de wens van een vast tarief ook daadwerkelijk wordt opgenomen op de wensenlijst en wat de verwachting daarvan is?

By Voys is dat mogelijk binnen Nederland en dat zal er ook wel komen voor Freedom. Het staat in ieder geval in de “roadmap” van VOIP van Freedom.

Prijs is nog onbekend en dat zal wel rond de 20 euro per maand blijven incl. de standaard 5 euro voor de service, en de registratie van jouw telefoonnummer.

Bedankt voor de aandacht in dit topic m.b.t. onbeperkt bellen. Van mijn kant ook een +1 als stem. Ik bel heel veel via VOIP en dat Freedom nog geen onbeperkte optie levert is het laatste missende groene vinkje voor mij om over te stappen. Op korte termijn zit ik in de verhuizing en als de bevestiging kan komen dat zit zeer snel onderweg is dan wil ik de shift wel maken…

1 like

+1 voor onbeperkt bellen tegen vast tarief.

Stap per 1 mei over naar Freedom Internet, maar de kosten voor bellen zijn wel een koude douche. Steun het pleidooi voor een abonnementstarief.

Je kan ook zelf een andere VOIP provider kiezen, Voys biedt ook Trunks aan . (moet je alleen een eigen PBX hebben),

Dank. Hoewel ik bijna vanaf de start bij xs4all zat en nu vanaf de start founding member van Freedom ben, ben ik geen ICT techneut en weet ik in ieder geval niets van de techniek achter VOIP. Geen idee wat PBX en Trunk is ;-).
Ik had gewoon een VOIP -telefoonabonnement bij xs4all met een vast bedrag voor onbeperkt bellen binnen NL (en B en Lux) en had zoiets ook verwacht binnen Freedom. Ik bel veel mensen nog geregeld met mijn vaste lijn en 9 cent per minuut is niet goedkoop. Vandaar mijn steun voor een eerder pleidooi voor een andere goedkopere abonnementsvorm voor VOIP bij Freedom.
Ik zal voorlopig moeten afleren mijn gewone telefoon te gebruiken en vaker mijn mobiel te pakken…
Maar natuurlijk dank voor de reactie, ook al helpt me dat niet.

Korte uitleg van de begrippen: :slight_smile:
PBX = Telefoon centrale
VOIP - (is een container begripm maar in het regulier spraak gebruik) een enkel toestel verbinding op basis van SIP (+ RTP als media kanaal), elk nummer een eigen kanaal.
TRUNK = SIP (+RTP) waarbij diverse gesprekken (door een PBX gemanaged) over een verbinding lopen, dus meerdere telefoon verbindingen (nummers) over "een’ gezamenlijk kanaal. (vgl met ISDN meerdere gesprekken gelijk over een kabel).

Alles goed en wel, maar hoe zou het nou zitten met het plan om een vast tarief in te voeren? Hoog op de prioriteitenlijst zegt nog niet zo veel. Het zou fijn zijn als concreet wordt aangegeven wat de status is en wanneer we iets kunnen verwachten. Mijn echtgenote wil al dat we gaan overstappen naar een andere provider.

Dit topic heb ik ruim 6 maanden geleden op de agenda gezet. Teleurstellend dat er geen werk van wordt gemaakt. Voorlopig blijf ik maar bij xs4all (zo beroerd is het daar nou ook weer niet).

1 like