Optie vast tarief per maand is noodzakelijk

Het viel mij ook op dat er een afrekening voor telefoongebruik kwam. Want, in onbegrensd vertrouwen deed ik de overstap naar Freedom. Wat onnozel natuurlijk. Freedom mag verwachten dat ik de heldere voorwaarden bekijk. En daar staat 0,09 euro/min. Waarom ik toch blijf?
Alles heeft zijn prijs. Als het niet ten koste van mijn portemonnee gaat, dan gaat het ten koste van iets of iemand anders. Ik heb geen idee of, en in welke mate, Freedom rond komt met de inkomsten. Maar ik ga er van uit dat er geen zelfbenoemde idealisten zitten die uiteindelijk op jacht blijken te zijn naar miljarden euro’s.

4 likes

+1 Ik heb meerdere telefoonnummers (overgehouden uit het ISDN tijdperk) en wil graag één belbundel voor alle nummers samen. Met of zonder SIP-trunc.

Ik had hetzelfde. Ik heb de nummers laten porteren door Voys (wordt ook door Freedom gebruikt) naar een SIP TRUNK [ het staat niet op de site, maar kan snel geregeld worden ] en heb deze TRUNK op m’n PBX (FusionPBX) met die nummers geconfigureerd.
Je kan wel wat after care telefoontjes van Voys verwachten omdat ze er van uitgaan dat je hosted PBX gebruikt ( kan ook), en omdat ze zich zorgen maken over je bereikbaarheid als je die niet inricht. :wink:

Alles in dit draadje is waar en gewenst. Hup Freedom, Hup! Lever de dienst met onbeperkt bellen snel en ik denk dat er een nieuwe toestroom aan abonnees/ambassadeurs toe gaat treden.
Tot nu tot alleen founding member, maar sta in de startblokken om ‘abonnee’, ambassadeur en promotor te worden.
Dan neem ik overigens het inleveren van het xs4all voordeel van korting op een mobiel abonnement voor lief. Dat is de laatste tijd ook al weer flink uitgekleed. Maar dat off-topic :slight_smile:

1 like

Jammer dat we almaar geen informatie krijgen over de stand van zaken. Ik heb enige maanden geleden de toezegging gekregen dat hier hard aan gewerkt zou worden en dat dit naar verwachting in de zomer zou worden aangeboden. Nog niets vernomen… Ondanks alle lof voor de freedom-organisatie, vind ik de terugkoppeling van de wensenlijst een zwak punt.

+1 Ook voor mij een verrassing bij de eerste factuur. Omdat we niet zo vaak vast bellen is het verschil met XS4ALL niet erg groot. Maar toch graag een vast tarief, of in ieder geval informatie over wanneer we dat kunnen verwachten.

Ik twijfel er niet aan dat Freedom bellen voor een vast en redelijk tarief aan wil bieden, en dat men daar energieke pogingen toe doet. Maar kennelijk lukt het gewoon niet; een andere conclusie kan ik niet trekken.

Wat dacht je van de conclusie dat ze het gewoon r*te druk hebben…

Dat excuus zou ik kunnen geloven na een paar maanden; niet na anderhalf jaar.

Freedom heeft zich er ongetwijfeld vanaf het begin rekenschap van gegeven dat de prijs voor vaste telefonie uitgesproken onaantrekkelijk is, en dus een duidelijke zwakke plek in het aanbod. Desondanks verandert er niets, ook niet na anderhalf jaar. Dat geeft mij te denken.

Geloof me, ze hebben het nu minstens zo druk, en waarschijnlijk zelfs drukker dan in de begin tijd. Lees voor de aardigheid de nieuwsbrieven eens door en lees eens wat er allemaal op stapel staat en waar ze allemaal mee bezig zijn. Je kan daar ook lezen dat ze hard bezig zijn met nieuwe medewerkers inwerken.
Lees ook de diverse topics in deze community, ook daar staat veel informatie van wat er allemaal op touw staat.
Vast tarief staat bij Freedom op de aktielijst, maar heeft op dit moment niet de hoogste prioriteit.

2 likes

Een klein bedrijf heeft niet de mogelijkheid om “even een blik” techneuten open te trekken oid. (als ze uberhaupt al te vinden zijn) ,
En een willekeurige aanpassing van wat dan ook vereist de nodige inspanning van alle onderdelen van een bedrijf…
Daarnaast het kost KPN of een dergelijk bedrijf net zoveel tijd alleen veel mensen zien de voorbereiding niet. Tot de aankondiging door marketing gedaan wordt.
Kijk naar de Linux telefoons, er zijn er verschillende in ontwikkeling… en het duurt een jaar of 2 a 3 voordat een gedreven team iets naar de markt kan brengen… (en dan nog speelt de schaalgrootte parten bestellen in een 1000 tal gaat echt achter gesteld worden op een bestelling van 100.000 onderdelen, naast een hoger prijs kaartje… ) De enthousiastelingen die er een willen hebben zullen alleen een paar jaar moeten wachten op het resultaat want ze moeten ook geld schieter zijn.
Als Samsung een nieuwe telefoon maakt zijn ze er ook al een jaar of 2 mee bezig, maar maken er eerst een paar 100.000 en gaan dan pas geruchten verspreiden, en andere marketing doen…waardoor het lijkt alsof de ontwikkeling snel gaat. (kijk maar naar het “foldable screen…” dat nu te koop is).

Een dienst ontwikkelen is best vergelijkbaar het gaat anders maar niet sneller. Waarbij een klein bedrijf of organisatie vaak eerst een hele hoop hordes moet nemen wordt voor een groot bedrijf de loper uitgerold. Als een bedrijf dat relatief open opereert meer laat zien inclusief het proces terwijl er bij een groot bedrijf waar alleen het eindresultaat te zien is zonder het proces dat erbij hoort.

2 likes

OK, OK, ik zie dat ik te ongeduldig ben. Laat ik dan gewoon zeggen: ik blijf in spanning afwachten!

2 likes

Wegens het binnenkort ingaan van diverse “KPN4all” maatregelen ben ik op zoek naar een soortgelijk abonnement als ik bij XS4all gehad ga hebben (voltooid verleden toekomstige tijd). De eerder genoemde Voys heeft dat niet.

Iemand ander een provider gevonden waarbij gesprekskosten zijn afgekocht? Ervaringen?

1 like

Niet anders dan een heeeeeeeele lange tijd geleden:

https://voip-wiki.freedom.nl/index.php/Roadmap

Toch wel…nee…toch wel:

August 9, 2021

 The new pricing milestone (Package Complete) will go live in this release
1 like

We zijn er mee bezig. Zie ook het topic What’s cooking?

3 likes

Klinkt aardig, maar ik had gehoopt er in de laatste nieuwsbrief iets over te lezen. Helaas, geen bericht. En zoals ik al vaker heb opgemerkt: geen informatie is slechte informatie. Ik heb hier thuis te maken met een echtgenote, die herhaaldelijk aan mijn jasje trekt en eigenlijk weer wil overstappen naar een provider die wel vrij bellen biedt. Het kost me heel erg veel moeite om daar weerstand aan te bieden, want in wezen heeft ze gelijk! Er was al eerder beloofd dat het voor de zomer rond zou zijn…

@LeoKoster We hebben hoop ik niks beloofd aan je m.b.t. belbundels. We zouden ook graag willen dat we het al hadden, maar we zijn een klein team en we willen graag eerst de projecten die we nu hebben lopen afgerond, voordat we met iets anders beginnen. Helaas is het niet simpel een knop omzetten. Was het maar zo makkelijk…

We zijn er echt mee bezig en dit is echt een van de eerste punten waar we nu mee bezig zijn. Vanochtend hoorde ik in de ochtendcall die we hebben met Freedom dat de developer er nu in gaat duiken. Betekend niet dat er volgende week iets live gezet kan worden, maar er wordt nu wel actief aan gewerkt.

We willen juiste informatie geven en eerlijk zijn over de verwachtingen die je kunt hebben. Dat is ook de reden dat we dit mee genomen hebben in 'What’s Cooking?".

1 like

Dan zal ik ook nog maar een duit in het zakje doen ( ik pest normaal gesproken het twitter account van freedom hiermee :wink: ): ik zit ook vast aan xs4all zolang freedom geen meerdere nummers en geen flatfee doet. M’n partner belt veel internationaal voor haar werk en bij xs4all hebben we daar een 26,95 (oid) euro/maand flatfee voor. Flatfee binnen Europa zouden we denk ik ook wel mee kunnen leven.

En om eerlijk te zijn, dat begint steeds meer te jeuken. Ik verhuis liever die lijn naar Freedom. :wink:

Schermafbeelding 2021-11-01 111134

@LeoKoster Hmmm… Ga ik eens hier intern diegene die dat tegen je gezegd heeft over de schoot leggen (oftewel netjes van feedback voorzien). Want dat hadden we op dat moment ook niet kunnen zeggen.

We zijn er in ieder geval nu mee bezig om het voor elkaar te krijgen. Dat is wat ik je kan vertellen. Hij staat dus niet meer op een to-do lijst, maar staat nu op ‘doing’.

Ik snap het ongeduld en ik had ook graag gehad dat we het je nu al zouden kunnen aanbieden. Maar soms lopen projecten net iets anders dan we zouden verwachten in het begin.

1 like