Optie vast tarief per maand is noodzakelijk

Dat snap ik wel. Ze gaan echt niets melden tot het af,klaar, getest is tot iemand scheel ziet, en alles qua afspraken is platgeslagen.

De goeie oude “when it’s done” insteek. We weten dat het nu op “doing” staat. Dat is voor mij in elk geval voldoende voorlopig.

Niet mee eens. Ik ben gewend dat bij lopende projecten de stand van zaken wordt gemeld, inclusief verwachte opleverdatum, ook als het onverhoopt uitloopt. Nu weten we niets anders dan een vage belofte.

1 like

Maar daarmee maak je anderen weer boos, als het onverhoopt weer blijkt uit te lopen.

Tijdens een testfase is altijd het idee : “we zitten nu rond 70% van de klus”
en dan loop je onverwacht tegen iets vervelends aan, moet je her-ontwerpen, aanpassen, en daarna …
weer opnieuw alle gevallen gaan testen.
( zit je voor je gevoel wéér op 70% )

Freedom wil het goed doen (denk ik)
Dus moeten we gewoon wachten tot “what 's cooking” klaar is en op tafel komt … 't is niet anders …

2 likes

De oude waterval methodiek. In tech land zijn we daar juist vanaf aan het stappen omdat het niet werkt en alleen maar frustratie oplevert bij alle partijen. Ja, mij duurt het het ook te lang, maar ik weet ook dat het complex is, en niet 1,2,3 te regelen.

Ik ben ook liever vandaag dan morgen weg bij de restanten van xs4all, maar het is niet anders. Ik heb liever dat ze het in een keer goed doen.

3 likes

Even weer eens op de Roadmap gekeken, en ik geloof dat er daadwerkelijk nu dingen zijn gaan lopen. Ik kan niet wachten, zeker na de laatste mail van “XS4All moet blijven”… XS4all is nu puur white label KPN geworden, ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat ze het flatfee belabbo gaan “herprijzen” of opruimen.

## Op dit moment werken wij aan de volgende features
* Ontwikkeling compleet pakketten. Totaaloplossing voor gebruikers 
met een vast bedrag per maand, meest gekozen modules en geen 
kosten voor belminuten nationaal. Fase 1 staat inmiddels live en 
werken in fase 2 aan het omzetten van huidige klanten naar Compleet.
...

Ik denk dat het uiteindelijk hetzelfde gebeurt als met hetnet.nl
Je mag je oude email adressen houden, nieuwe zijn kpn.
Verder zie je niets terug van xs4all.
Dat totaal pakket, is weer anders als ze vroeger beweerden.
Toen was het nieuwe geloof, zoveel mogelijk modules.

Mooi om te weten dat het aanstaande is. Ik zit hier nog met een XS-aansluiting van iemand met een belbundel en ik twijfelde nog om het nummer naar cheapconnect te porteren. Prijs is nu alleen nog een vraagteken maar denk niet dat ze de 17,50 bundel van XS/KPN gaan overtreffen.
Dan zijn eindelijk beide aansluitingen Freedom en kan ik de KPN nachtmerrie afsluiten :roll_eyes:

2 likes

Zucht, 2 maanden verder en ondertussen heeft zo’n beetje iedere achterblijver de “prachtige” brief van KPN ontvangen. Onder de streep verandert er qua kosten niks, maar een warm gevoel geeft het echt niet. k hoop echt dat het Freedom lukt om die belbundels te regelen.

1 like

Laatste update omtrent belbundels vind je hier: What's Cooking #3

1 like

Ondertussen is de Roadmap voor VOIP aangepast en ik zag dat het volgende nu compleet is.

Inmiddels afgerond
Compleet pakketten. Totaaloplossing voor gebruikers met een vast bedrag per maand, meest gekozen modules en geen kosten voor belminuten nationaal.

Bron: voip-wiki.freedom.nl/index.php?title=Roadmap ( :warning: Google Tagmanager alert)

Ik moet er wel even bij zeggen dat de bron die je hier voor gebruikt niet door Freedom zelf wordt onderhouden. :wink:

Kan je dan zeggen wat de status is van dit onderwerp? Ben nog steeds zeer geïnteresseerd en is nu een barriëre om mijn abo bij de zwart-gele (of groengekleurde) provider op te zeggen!

Er is tenminste progressie, in iedergeval bij diegene die de dienst verzorgt voor Freedom, dan.

Het houdt vele overstappers tegen dat deze optie niet aanwezig is. Het hoeft niet want deze dienst kan ook zelf bij derden afgenomen worden. Nummerbehoud zorgt ervoor dat de eigen telefoonnummer(s) behouden worden.

Het is meer werk voor de klant maar zodra Freedom ook zover is kan er dan weer voor Freedom gekozen worden om telefonie te gaan verzorgen.

Interessante optie. Zijn er ervaringen van anderen?
En welke provider verzorgt de voicebackbone van Freedom?

@remcoL Het is een van de eerste zaken die we als Freedom af willen hebben. Als het af is, goed getest is en live gezet gaat worden gaan we daar verwacht ik zeker wel een berichtje over.

Het komt er aan.

Op de website hebben we een mooi overzicht met de partners waarmee we samenwerken. Partners Freedom | Freedom

2 likes

Die roadmap pagina kende ik nog niet.
Alleen ik zie daar bijvoorbeeld staan:

Inmiddels afgerond

Compleet pakketten. Totaaloplossing voor gebruikers met een vast bedrag per maand, meest gekozen modules en geen kosten voor belminuten nationaal.

Alleen zie ik dit nog nergens terug? Of bedoelen ze met inmiddels afgerond dat het nu in de testfase zit?

Deze URL is dezelfde content, maar de domain name verklapt wie er mee bezig is :slight_smile:
Roadmap - Help ( :warning: Google Tagmanager alert)

Inderdaad dezelfde pagina’s waar Google over jouw schouders meekijkt wat je allemaal zo doet.

Oeps, excuses. Mijn punt was dat de Wiki waar we met z’n allen naar kijken, de help pagina’s van Voys zijn - de telefonie-partner van Freedom. Zij zijn dus bezig met ontwikkeling, Freedom niet.

Edit: ik heb een alert aan het comment toegevoegd.

1 like

dank je!

Nu vraag ik de link op in SwissCows.com en lees het,
of
vraag hem op in StartPage.com of MetaGer.org en open hem dan Anoniem.