Oud e-mailadres volstorten met zooi! Wie helpt mee?

Dus; ik was klant bij KPN voor mijn internetaansluiting. Natuurlijk hoor(t)de daar ook een e-mailadres bij. Dat e-mailadres (was) is het doelwit geworden van spammers. Hele slimme spammers. Sinds jaar en dag (en nog véél langer!!) ben ik bezig (geweest) om die spammers te slim af te zijn door middel van spamfilters aan te passen, en spam te bouncen. KPN gesmeekt voor betere spamfilters, enz. Alles tevergeefs. Ten einde raad naar Freedom overgestapt. Niemand krijgt nu zomaar mijn Freedom e-mailadres meer!! (Vergelijk het met een geheim telefoonnummer!) Nu is het zo dat dat oude e-mailadres (na 10 maanden!!!) nog steeds actief is. Dat vond ik niet erg; zo had ik ruim de tijd om bij ieder persoon/instantie die mijn e-mailadres moet hebben de wijziging door te geven. In de tussentijd blijft de spam binnen komen. Weer met KPN overlegd dat dat e-mailadres/account (ala Natalee Holloway) “moet verdwijnen”. De gedachte daarachter is: als dat e-mailadres niet bestaat, kan er niets naar gestuurd worden. Dat blijkt dus niet te kunnen volgens die mevrouw van de Klantenservice. Dat kan alleen als er iemand anders mijn oude e-mail adres wil hebben. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. In de tussentijd is dat account zwevende, blijft het actief, en krijg ik de spam binnen.

Ik hoor iedereen nu al denken: “Waarom verwijder je dat oude account niet uit Outlook, nooit meer dat account checken, klaar!” Dat kan, maar ik wil de spammers een koekje van eigen deeg geven. Als het niet kan met een melding “dit e-mail adres bestaat niet” dan maar met een melding “deze box zit vol”. Nu wilde ik het zelf eerst doen, maar 25Gb aan mails sturen zie ik niet zo zitten, en ik geloof ook niet dat Freedom daar de humor van in ziet, en ik heb liever geen ruzie met de beste mensen van Freedom. Daarom is de vraag: hoe vul ik binnen de kortst mogelijke tijd mijn oude e-mailbox vol met zooi? En zijn er vrijwilligers die mijn wrok jegens jarenlang wanbeleid van KPN aangaande spam en irritatie voor spammers delen en graag helpen om mijn gram te halen? Ik ben benieuwd, en bij voorbaat dankbaar voor jullie hulp!

Persoonlijk zou ik er geen tijd meer aan besteden, maar je zou concept e-mails kunnen maken met een aantal bijlagen.

2 likes

Ik zou er niets meer mee doen, ook geen binnenkomende mail ophalen.
Als al je relaties je nieuwe adres hebben lijkt het me alleen maar frustrerend voor jou.
En als de spammers braaf doorgaan raakt de box vanzelf wel een keer vol.

1 like

Kun je in jouw oude mailbox geen mails kopiëren ?

Gebruik dan een oude truuk om een harde schijf vol met sterretjes te krijgen.
Ik begon met een tekstbestand met daarin één sterretje. Dat plakte ik achter zichzelf, daarna weer, enz. (gaat heel snel)

Onderstaande oefening zou ik niet via Outlook of Thunderbird doen,
het levert jezelf onnodig schijf-gebruik op… òf je moet een schijf willen “testen” …

Open de webmail-toegang.
Dan sleur je al jouw mail naar een map, zeg vuilnisbak1.

Vervolgens kopieer je de map vuilnisbak1 naar vuilnisbak2.
(heb je ineens 2x zoveel mail er in zitten)

Nog niet genoeg ?
Kopieer nu zowel vuilnisbak1 als vuilnisbak2 naar vuilnisbak3

(hoppa, 4x zoveel vulling)

Desnoods nog 2 rondjes, en jouw bak zit “vol” genoeg !

Laat even weten of het je lukt … (gewoon :slightly_smiling_face: nieuwsgierig)

Spammers pak je er niet mee.
Het is een geautomatiseerd systeem.
Iedere reactie die ze krijgen, geeft een bevestiging dat het spammen zinvol is.

Heb jij nog steeds toegang tot dat postvak?
Bij xs4all moest ik de mail op forwarden zetten.
Als je daar nog controle over hebt, kun je forwarden ook naar een niet bestaand email adres aan zetten.
b.v. vuilnisbak@kpn.example dat geeft dan een DNS error omdat TLD example gereserveerd is.

Mijn primaire email adres van xs4all stond vroeger gewoon op de site.
Dat was een soort open klantenlijst.
Pas veel later, kwam de spam.
Ik heb dat jaren lang dicht gehad voor alle mail, die van buiten het xs4all domein kwam.

spammers heb je er niet mee, en die doen het vullen wel voor je.
Spam systemen zijn vaak fire en forget, die gewoon het hele SMTP protocol commando’s in een keer naar een SMTP server dumpen zonder zelfs te wachten op responses.
En die zijn niet eens geinteresseerd in het resultaat van aflevering. In de paar minuten dat een adres gebruikt kan worden moet er zoveel mogelijk tegelijk uit.

1 like

My2cts. Verloren moeite en verlies van energie. Veel spam is volledig geautomatiseerd en hoe meer het gebounced wordt, hoe meer je krijgt te verwerken. De beste reactie bij spam is negeren en niet reageren.

1 like

Of forward het naar info@xs4all.nl LOL

Ik kan je niet helpen, maar voor de mensen na jou kan dit misschien nog van pas komen:

Emails naar mijn oude xs4all-adres werden nog ruim een jaar geforward naar Freedom. Ik heb daar toen bij Freedom speciaal een tijdelijk emailadres voor aangemaakt, met de gedachte dat als ik het forwarden wil laten stoppen ik alleen maar het tijdelijke Freedom-adres hoef te verwijderen. Als jij het ook op die manier gedaan had dan had je jezelf kunnen verlossen van alle spam emails terwijl aan xs4all-zijde de box gewoon lekker vol zou blijven lopen (Dat laatste betwijfel ik overigens want volgens mij behoud je als ex-xs4all lid alleen een doorstuurservice en niet een volledige mailbox).

Nog een andere achterliggende reden voor mijn oplossing is dat xs4all nu alleen mijn tijdelijke Freedom-adres kent en me via de mail niet kan spammen als ik dat adres verwijderd heb.

Ik denk dat jij het topic niet goed begrijpt. Natuurlijk weet ik wel dat wat ik wil geen enkele zin heeft. Dat weet iedereen. Het gaat er ook niet om of het zin heeft. Het gaat mij om het gevoel dat ik toch iets doe. En het zijn niet alleen de spammers waar het mij om gaat. Er zijn nog meer (er helemaal niet toe doende zaken die ik daarom niet verder toe zal lichten) redenen om de mailbox vol te krijgen. En even voor de goede orde: waar ik mijn tijd aan besteed is niet aan jou. Je had niet hoeven reageren.

Dat jij een wrok koestert is inderdaad jouw zaak. In de titel van het topic roep je echter anderen op jou te faciliteren in het uitvoeren van deze wrok en daardoor mee te werken aan het opzoeken van grenzen op het forum.

Dit platform biedt een mogelijkheid voor allerlei discussies in alle openheid, zo ook aan die van jou. Het is aan de community én dus ook aan de moderators om erop toe te zien dat dit ordentelijk gebeurt. Zolang de richtlijnen worden gevolgd zal over het algemeen niemand ingrijpen.

Het laten meewerken aan wraakacties vormt wel degelijk een reden om vraagtekens te plaatsen en dat het nut ervan in twijfel zou worden getrokken had je dan van tevoren zeker kunnen zien aankomen. Iemand hierop terechtwijzen is hier dan ook ongepast. Het topic wordt met gezonde maar bovengemiddelde aandacht gevolgd.

1 like

top @M123 , dat is mijn idee ook geweest:
alle bij oude-provider binnenkomende mail doorsturen naar de (tijdelijke) Freedom-alias NickName.Weg.Bij.OudeProvider@Freedom.NL

Als daar een jaar niets meer komt, of als je het zat bent,
dan gooi je gewoon die alias weg …
Hoe simpel kan het zijn ?
En het kost je maar één alias bij Freedom.

Goed bedacht van M123 !

( vraag: TIP voor de overstap-pagina van Freedom om het dáár te vermelden ? )

1 like

Ook jij begrijpt het doel van dit topic niet/verkeerd. Het enige wat ik wil is mijn oude e-mailbox vol hebben. Daar wil ik hulp bij. Ik geloof niet dat ik iemand daar ook maar enig kwaad mee doe. Ja, ik denk dat KPN beter zijn best had kunnen doen in het schoonhouden van mijn oude e-mailbox. Het beleid wat ze daarin voeren; daar heb ik een issue mee. Voor de rest heb ik niets tegen KPN. Jij zegt dit topic met bovengemiddelde en gezonde aandacht te volgen. Dat mag. Je zal mij echt niet op iets kunnen betrappen waarmee ik eender welk regeltje overtreed.

Zou zeggen, gewoon even een net belletje naar drs. ing. J.A.M. (Jörg) Kramer en consorten
+31 (070) 3436573

Kevin, als het al zo is dat ik anderen vraag om te helpen met spammen, dan vraag ik toch of ze MIJ willen spammen? Ik vraag in essentie om gespamd te worden, dus ik zie niet in hoe dat dan strafbaar is. En zelfs dat vraag ik niet; ik vraag hoe ik zo snel mogelijk een e-mailbox vol krijg die van mij is. Is die vraag dan écht zo moeilijk dat dat niet begrepen wordt??

Ik wil nu wel even een andere vraag stellen: kunnen we de focus houden op wat ik in mijn eerste post vraag, en niet over het al dan niet zin hebben van mijn doel?

Héél eerlijk; daar heb ik géén rekening mee gehouden. Dat is natuurlijk de bedoeling helemaal niet.

Dat is een oplossing.

Dat is de wél de bedoeling; om het zelf te doen. Een ander hoeft dat niet te doen. Misschien heb ik het allemaal verkeerd geformuleerd waardoor jij denkt dat jij, of wie dan ook, mijn oude e-mailbox moet volgooien.

Dat heb ik ongelukkig geformuleerd; ik zal dat niet ontkennen.

Dat van Natalee lees je anders dan dat ik het bedoelde. Het ging mij om de mate waarin de box moet verdwijnen. En over smaak valt niet te twisten.

Kijk, ik heb geen intenties die tornen aan legale kwesties en algemene voorwaarden. Dat zeg ik ook in mijn eerste post:

En dit topic is mijn inziens nu geheel ten onrechte daarnaartoe verschoven.

I beg to differ, de beste methode is om spam tegen te houden is bij de poort. mail ongezien afwijzen als servers op een Blacklist met redelijke reputatie staan, Werkelijk SPF, DKIM checken (en natuurlijk instellen). In dat geval ben je al 60-70% van de spam kwijt.
Nooit reageren natuurlijk… dat is vragen om een lawine van mail.

Daarna spamassin (via amavis, rspamd oid) vanuit de SMTP server (exim, postfix…) er op los laten. dan haal je de laatste 45-35% er ook nog uit.
Allemaal mail die niet in de mailbox komt en voor het grootste deel niet eens verwerkt wordt in de mail server.Als extra service doe ik ook aan tarpitting (hou een verbinding die afgekeurd gaat worden ook nog een minuut of 2 vast… waardoor een spammer ook nog wat ge-rate-limit wordt).
Exim laat ook bulk detectie toe, dwz. als in een packet een complete mail transactie staat (van HELO → QUIT in een pakket) ipv. het zend/ontvang/zend… conversatie te volgen.

Hiermee hou ik zo’n 50-60K spam mail per maand uit m’n mailbox.

Ik had een Sieve filtertje staan om de mail van het xs4all account naar een mapje te sturen.
Dat kan natuurlijk ook op bestemming Discard gezet worden.
Dan verdwijnt alles in het niets.

Ik had een mail adres (of eigenlijk 2) bij XS4ALL en dat wordt nu nog naar me geforward. Dit is ooit door iemand (al dan niet met opzet) opgegeven bij zo’n “voordeeltjes van de dag” website en sindsdien komt er een onophoudelijke stroom crap op binnen, iedere keer van andere mailinglijsten van zogenaamde “affiliates” waar ik dan toestemming voor gegeven zou hebben (ik heb nog niet eens toestemming aan die eerste gegeven!).
Omdat ik daar toch weg ben heb ik als proef eens een tijdje flink op de afmeldlinks geklikt en inderdaad is er nu nog meer spam dan daarvoor. En ook heel veel waar helemaal geen afmeldlink in zit.
Nog een maand of 3 en dan valt die forward dood, als het goed is. Het oude mailaccount gewoon werkend aanhouden dat doet men bij XS4ALL niet, alleen je forward blijft werken tot 6 maanden na je opzegging.