Ik vermoed dat de (weinige) mensen van Freedom de handen vol, overvol hebben met alle toestanden en variaties die de diverse aansluitingen in Nederland met zich mee brengen.
Zoals je elders in het forum hebt kunnen lezen, is mijn recente ervaring (Fiber Operator) dat:
- De aansluitingen “anders” waren als verwacht
- Door de fibernetwerkbeheerder de aansluiting op een andere fiber werd afgeleverd als origineel verteld (wij hebben 2 fibers in huis)
- Voor deze andere fiber, andere fiberkabels nodig waren. De origineel geleverde kabels bleken “verkeerd type” toen duidelijk werd dat het “andere fiber” werd
- En de Freedom mensen op een vrijdagmiddag een apollo-13 oefening hebben moeten doen (“maak kabel type A geschikt voor aansluiting type B, gebruik alleen de spullen die de klant heeft”) waarbij uiteindelijk een werkende oplossing kwam
- De Fiberbeheerder vervolgens de patches verkeerd gemaakt heeft waardoor ook dat niet werkte, en de beheerder aangestuurd moest worden om ook dit te corrigeren (en dit aansturen kan Freedom weer niet zelf, dat moet via een andere partij)
Uiteindelijk type ik nu over deze aansluiting, alles werkt, ik haal 960 mbit/sec en heeft Freedom zelfs een mooie geste gedaan voor de “verloren aansluit-tijd” waar we bij de Scouting blij mee zijn.
Bij XS4all was het zo dat ze gebruik konden maken van grote broer KPN die een heleboel dingen voor ze kunnen laten regelen (en ging ook dat nog wel eens heel erg fout!). Het aantal Freedom klanten is kleiner, het aantal variaties is groter, dit kost heel veel tijd en er is een kleine club die 't allemaal recht moet houden. En als de leveranciers er nog een potje van maken (zoals gebleken is) dan ben ik bepaald niet jaloers op wat ze allemaal moeten doen.
“Niet reageren” is natuurlijk niet goed maar, wat zou jij doen in deze situatie? Ik zou eens bellen - soms is er een wachtrij, maar ik heb ook een paar keer gehad dat ik moest rennen om m’n klantnummers bij de hand te hebben, en, zoals gezegd, het is keurig opgelost en ik hoop vele jaren nu m’n abonnement te kunnen betalen zonder de helpdesk verder te belasten.
Niet emailen, maar bellen, en denk aan bovenstaand.
Zouden mensen die “Delta doen”, kunnen posten hoe het verloopt? Zie Aantekeningen bij omzetten AON naar GPON in Eindhoven als voorbeeld.