Samenwerking Freedom en glasvezel initiatieven

Misschien wordt het tijd om de glasvezel infrastructuur (en de kabel infrastructuur) onder de eigendom van de provincies of gemeenten te brengen. Dan hebben we nog steeds marktwerking voor belichters en providers (level 2 en level3), maar wordt de infrastructuur eigendom van ons allemaal.

Goh, was dat niet het geval voor de PTT zo nodig geprivatiseerd moest worden?

Splitsing van drager en diensten infrastructuur, net als bij gas, electra, water… ALs we dan zo nodig geprivatiseerde zaken moeten hebben, dan op het niveau waar we makkelijker kunnen switchen.

2 likes

Er wordt ondertussen wel erg ver van het oorspronkelijke onderwerp afgedwaald!

1 like

Yup, zijn er nog nieuwe updates in de samenwerkingen?

1 like

Nog updates over de samenwerking met FiberCrew? Loopt dat al weer een beetje?
(En enig nieuws over de beschikbaarheid in Lelystad, okt is bijna op :wink: )

1 like

TL;DR: Nieuwe aanleg Delta Netwerk + Freedom als aanbieder is onduidelijk
In Altena loopt er momenteel ook een campagne van Delta. In deze post lees ik dat we ook voor Freedom kunnen kiezen, maar in de Freedom postcode check kan ik alleen DSL kiezen. Op de postcode check van Delta Netwerk staat Freedom ook niet in de opties, maar wel onderaan als aanbieder.
Ik walg vooral van het dreigement om nog honderden euro’s extra aansluitkosten te moeten betalen als ik later “over wil stappen” naar dezelfde aanbieder. Ja, ok, op een ander netwerk, maar de lulligheidsfactor ligt behoorlijk hoog.

1 like

Gisteren op het Freedom Festival met iemand van FiberCrew gesproken.
Ja het loopt. Hij beloofde beterschap richting het eind van het jaar.

Zou mooi zijn. De updates op de site lopen ook wat achter, Lelystad zou okt 22 aan de beurt zijn. Helaas, nog niet gerealiseerd of datum aangepast. We wachten af.

Contact gehad met FiberCrew, Lelystad staat nu gepland in december. (het loopt wat uit)

Hoe stabiel is jouw verbinding nu? Bij mij varieert het een beetje. Als bijvoorbeeld de stroom eraf is geweest (zoals vrijdag de stroomstoring of eerder een keer de aardlek eruit) dan gaat mijn verbinding nog zeker 2 a 3x plat voordat ik weer een beetje stabiele verbinding heb. Het lijkt erop dat hoe langer hij weer up is hoe stabieler hij wordt.
Over snelheid geen klagen trouwens.

Bij mij is het 100% stabiel. Ik heb eerder een probleem gehad op 24 oktober. Dat bleek een probleem met VLAN bij fibercrew te zijn. Dat is opgelost en na die tijd geen uitval meer gehad. Na de stroomstoring van afgelopen vrijdag kwam alles ook in 1 x op. Snelheid is nog steeds wat je mag verwachten rond de 900 - 940 Mbits/s up/down.

+1

Deltanetwerk komt hier in de straat glasvezel aanleggen en trekken de verbinding door tot in huis, gratis, ook als ik geen abbo neem. Het zou erg fijn zijn als freedom over dit glas zou leveren.

Ik heb niet de indruk dat deze thread een “echte” status heeft, weet iemand hoe ik freedom kan laten weten dat ik geïnteresseerd ben?

… en zojuist een mailtje met deze vraag naar de helpdesk gestuurd, die weten het vast wel.

Ze gaan beginnen met een nog aan te leggen Delta Fiber project. In het noorden van het land dacht ik?.

Dus ja Freedom gaat leveren over Delta Fiber, maar start, en dat blijft verstandig, kleinschalig met 1 gebied om de processen te stroomlijnen voordat ze landelijk uit gaan rollen.

Ze zijn hier (Hazerswoude/Koudekerk) ongeveer een jaar geleden begonnen met graven. In januari van dit jaar is hier de aansluiting in de meterkast gemonteerd. Je kunt een abonnement via één van de providers die onder Delta vallen aanvragen maar er wordt nog niet geleverd. Wanneer Freedom gaat starten met een Delta project dat nog moet worden opgeleverd dan gaat het leveren via Delta nog wel even duren denk ik.

Al nieuws over glasvezel van Delta wordt het Q1 of toch Q2?

We hopen nog steeds Q1, dus voor 31 maart. #fingerscrossed

5 likes

Al nieuws over Fibercrew in Lelystad?

:+1: Ok=. Bedankt voor info. Dan heb ik hopelijk voor 31 maart glasvezel. Bye bye dsl.

Deze HappyUser is in meerdere landen betrokken bij de roll-out van fiber maar helaas geen invloed op mijn eigen straat. Komen we al weer een stukje verder met DeltaFiber ?