Samenwerking Freedom en glasvezel initiatieven

@jacques1971 En Jac? Ben je al om? Hier is de verbinding na wat opstartproblemen nu super stabiel. Geen downtime meer gehad en snelheden zijn goed en constant.

@jnijkamp jazeker zie vorige post met speedtest.

Wow, dat is wel een iets betere snelheid dan bij mij zeg! Daar ga ik toch nog ff contact over opnemen met Freedom.

jnijkamp test jij wel over vaste kabel (LAN) ? Bij jou lijkt het op wifi snelheden…

Met wifi uitgeschakeld en LAN-kabel erin geprikt:

Dat lijkt me niet wat het zou moeten zijn. Ik zou even bellen met de helpdesk in jouw geval. Hier is het precies wat je mag verwachten.

Ja, ik heb ze al ff mailtje gestuurd. Ik wacht het even af.

Zelf gebruik ik de CLI versie van de test.
Dan is er geen browser die het beïnvloed met al zijn beveiliging.

Resultaat
> speedtest --selection-details

   Speedtest by Ookla

Selecting server:
      28922:   5.65 ms; PhoenixNAP Global IT Services - Amsterdam
      30847:   9.86 ms; Claranet Benelux B.V. - Amsterdam
      11365:   5.56 ms; Vancis - Amsterdam
      35775:   4.74 ms; Sharktech - Amsterdam
      23094:   4.36 ms; 31173 Services AB - Amsterdam
      26996:   5.46 ms; KPN - Amsterdam
      11611:   4.90 ms; KamaTera, Inc. - Amsterdam
      32561:   6.91 ms; Novogara B.V. - Amsterdam
      35058:   5.21 ms; Clouvider Ltd - Amsterdam
       3386:   5.73 ms; NFOrce Entertainment B.V. - Amsterdam
      Server: 31173 Services AB - Amsterdam (id: 23094)
         ISP: Freedom Internet BV
Idle Latency:     4.78 ms   (jitter: 0.49ms, low: 4.63ms, high: 5.47ms)
    Download:   943.02 Mbps (data used: 859.9 MB)
                  6.82 ms   (jitter: 28.27ms, low: 5.84ms, high: 464.86ms)
      Upload:   890.54 Mbps (data used: 1.2 GB)
                  5.79 ms   (jitter: 5.34ms, low: 4.49ms, high: 223.84ms)
 Packet Loss:     0.0%

Hmmm, je hebt gelijk @Erik!

Speedtest by Ookla

  Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566)
     ISP: Freedom Internet BV

Idle Latency: 1.64 ms (jitter: 0.29ms, low: 1.41ms, high: 1.89ms)
Download: 933.11 Mbps (data used: 941.1 MB)
6.57 ms (jitter: 0.63ms, low: 2.52ms, high: 10.06ms)
Upload: 938.08 Mbps (data used: 1.2 GB)
11.00 ms (jitter: 19.96ms, low: 1.36ms, high: 322.79ms)
Packet Loss: Not available.
Result URL: Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

Bij de browsers is Edge het snelste.
Volgens mij heeft die ook niet veel aan beveiliging die hem dwars zit.

Dit ziet er allemaal erg leuk uit… want one! FC belichting is wachten op leveringsmogelijkheid hier, cli speedtest ziet er te leuk uit om niet mee te gaan spelen…

Edit: geinig, met de cli versie kan je ook ipv6 testen. Freedom SLAAC en securebit tunnel zijn ± even snel, henet tunnel geeft een down van 15 mbit ipv 50. (hoe ik dan een 57 Mbit up haal naar Kansas snap ik dan weer niet, vage ‘dichtsbijzijnde server’ selectie) Web kan ik alleen ipv4 testen, maar ik kan dan wel inloggen en de resultaten opslaan.

1 like

Al nieuws over Delta en Freedom? Ik zag Q3 waarschijnlijk Q4 en we naderen nu Q4. Als ik de mogelijkheid tot glasvezel heb krijg ik dan een brief?

verwacht Q2 2023 voor Delta Fiber tot de mogelijkheden behoort.

Hoop zelf ook op eerder, maar verwacht het niet

Glaspoort legt de glasvezel aan. Vervolgens komt er een man van KPN aan de deur met verhaal dat je verplicht bent om bij KPN het abonnement voor glasvezel te nemen. Heel vreemd verhaal toen ik dit hoorde. Dit is in gemeente Heemstede. Gelukkig is de persoon er niet in getrapt en kiest zelf de provider

Daar is KPN niet echt uniek in hoor, in 2020 deed Delta het bij ons zelf nog extremer. Eerst abo afsluiten anders blijft glas in het trotoir liggen en wordt er niets aangesloten in het huis (wat dus nu bij ca. 90% van de huizen in onze straat het geval is). Afgelopen zomer opnieuw iets soortgelijks bij m’n bedrijfspand meegemaakt, Delta wil graag glas aanleggen, maar ik dan moest ik wel eerst een jaarabo afsluiten anders slaan ze de deur over, het is dus allemaal niet zo open en transparant als ze beweren. Aangezien de maandelijkse kosten voor 1Gb gelijk zijn aan de freedom dsl (pairbonding niet mogelijk) kosten ben ik toch maar gezwicht voor de naar mijn gevoel chantage door Delta voor de factor 10 in snelheid.

Delta zijn boeven. In Krimpen a/d IJ wisten ze dat KPN de Glas/koper verbinding zou upgraden naar 100/30 en kwamen ze snel op het glasnet van CIF/ Caiway… Het bleek dat Delta nog helemaal niet klaar was. Het heeft dan ook van het allereerste begin problemen gegeven zowel organisatorisch als technisch. Zo snel als mogelijk ben ik via Freedom weer overgegaan op het 100/30 VDSL net van KPN. Van die lagere snelheid merk ik niet zo veel (ik ben gepensioneerd).
Er gaat geen week voorbij of er ligt een folder in de bus van Delta met mooie verhalen hoe geweldig Delta is. Volgens mij traineren ze ook de aansluiting van Freedom op het Delta net. Voor mij was Freedom een verademing met een service zoals uit de XS4ALL tijd!
.

Hier dezelfde leugens aan de deur door t-mobile bij aanleg ODF.

Het is en blijft een cowboy wereld.

1 like

Nee. Steekt alleen een kabel uit de stoep. Ik las de reacties op bericht van gemeente Heemstede op facebook. Gemeente verwijst naar Glaspoort met vragen. Daar waren reacties over agressieve mensen van KPN en bij iemand waar riool was beschadigd door graafwerk dat niet werd opgelost door Glaspoort.

Bij mij zullen ze door de kruipruimte moeten. Hopelijk maken ze geen probleem over de isolatie balletjes. Kunnen ze makkelijk opzij schuiven was 1200 euro om ze weg te laten zuigen en dan moeten ze ook weer terug. En dat doen ze ook niet voor niks. Dat laat ik dus niet doen.