Samenwerking Freedom en glasvezel initiatieven

Er zullen in DE ongetwijfeld wel zakelijke ISP’s zijn die vaste IP’s kunnen leveren. Maar ja, dat heeft dan ook weer een ander prijskaartje natuurlijk. In NL mogen we zeker niet klagen, een handjevol consumenten ISP’s kan vaste IP’s leveren en bij Freedom nog de mogelijkheid voor een extra subnetje ook. :slight_smile: :+1:

Afgelopen dinsdag, 30 januari 2024, ben ik uiteindelijk aangesloten door een monteur van het glasvezelteam en sinds die middag heb ik glasvezel van Freedom over het netwerk van Delta. Dit betrof een vooruitbestelling / pre-order.

@arien THX!

@Koen
Ik gebruik graag mijn eigen hardware ipv huur/leenapparatuur. Ik ben ook wel blij met het feit dat Freedom wat terughoudend is, maar wil wel voorkomen dat ik binnen een jaar een nieuwe router moet aanschaffen. AVM/Fritz! OS bevalt me goed dus had ik mijn oog laten vallen op een Fritz!box 5590. Maar ja, drie uitvoeringen (AON, G.PON en XSG-PON). Nu zal dat wel een kwestie van de juiste SFP erin, maar je bestelt de modemrouter incl module. Ik wacht wel even af wat er geleverd gaat worden.

Een vriend van me met een eigen beveiligingsbedrijf heeft ook continu ellende (latency, snelheid) met Delta Fiber (icm Draytek router). Had er nog niet aan gedacht, maar zal hem Freedom eens aanraden.
THX!

5 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Zakelijk glas van Delta via NG BLU

Ligt zonder een schaduw van twijfel aan de core routers in het Delta netwerk.

Helaas hadden ze niet de competentie om er wat aan te doen, ondanks alle meetgegevens die ik ze heb gegeven. En dat was niet van 1 aansluiting.

Voor zover mij bekend ben je in Duitsland afhankelijk van DynDNS providers, waarvoor extra support is in de Fritzboxen wanneer je de landinstelling op Duitsland zet