Samenwerking met Canal Digitaal

Ik heb net even de tijd genomen om zo goed als alle posts in dit topic door te nemen omdat de TV dienst van Canal Digitaal inderdaad nog wat verbeterpunten heeft. Met name de achterban tevreden houden is hierbij het doel.

Allereerst, hulde aan @anon17744841! Het overzicht van wensen is een fantastisch lijstje geworden voor Canal Digitaal. Ik hoop dat ze hier mee aan de slag kunnen.

En ik ben eigenlijk ook wel tevreden over een aantal punten van de Canal Digitaal dienst.
Ik vind met name de livetv(.canaldigitaal.nl) omgeving geweldig en een enorme verbetering t.o.v. KPN / XS4all! Ik merk ook met grote regelmaat dat deze wordt aangepast, en nieuwe features vertoond, zoals de Canal+ series, aanpassingen in de interface, en fijne opties als verderkijken, je opnames inzien etc. Heel prettig! De app van Canal Digitaal komt hier in grote mate mee overeen.

Mijn enige wensen hierin zijn:

• een 1080P stream
  • kunnen switchen van kanalen met mijn keyboard (pijl links, pijl rechts) i.p.v. met de muis op het < of > icoon klikken in het scherm.
  • in het overzicht “Live TV” de zendernamen vermelden. Ik ben niet visueel ingesteld, en heb soms veel moeite om de zender te vinden die ik wil kijken.

De (software van de) tv ontvanger (Amino) is denk ik de zwakke schakel. Persoonlijk heb ik deze vervangen door een goedkope androidtv waarop de Canal Digitaal app (en Netflix, Amazon, Youtube, Spotify) staat en daarmee is mijn achterban tevreden.

De probleempunten van de tv ontvanger zijn reeds door anderen al vermeld, dus laat ik buiten beschouwing. De ontvanger staat nog wel in mijn slaapkamer, zodat ik de ontwikkelingen kan volgen.

ga zo voort Freedom en Canal Digitaal! Ik heb er vertrouwen in dat het een zeer goede TV dienst wordt.