Samenwerking met Canal Digitaal

Wanneer je een niet geweldige neemt zal deze ook het nut ondervinden zich te verbeteren. Als er maar concurrentie is. Die is er nu niet. Daarnaast kan het ook een ‘start-up’ zijn die vanuit de zakelijke hoek zijn markt en skills wil verbreden.
En dat hoeft nu niet direct, maar dat kan op termijn. Op dit moment is er, in ieder geval van uit Freedom en ik voel ook vanuit CD, de intentie voor een groei naar een goed product. die ruimte moet er ook geboden kunnen worden.

2 likes

Wat ik zelf erg lastig vind is te peilen wat de inspanning van CD is qua software verbetering en op wat voor termijn. Op het moment is het prachtig een enorme lijst met observaties en wensen te maken, maar als de “community” niet mee kan programmeren, hoe kunnen gebruikers dan gevoel krijgen hoe snel de zaken beter worden? Hoe kunnen gebruikers inschatten of ze beter een overbruggingsdienst kunnen nemen, of CD maar helemaal de rug kunnen toekeren?

Is ergens een plek met een regelmatige update van freedom / CD waar nu aan gewerkt wordt?

2 likes

Helemaal eens, Canal Digitaal TV is behoorlijk slecht in vergelijking met xs4all. Als ik had geweten dat dit zoveel slechter zou zijn dan xs4all TV was ik niet overgestapt.

Belangrijkste tekortkomingen zijn:

  1. Geen beeld bij vooruitspoelen.
  2. Beperkte teletekst opties/ondertiteling voor slechthorenden.
  3. Geen spoelen mogelijk bij opgenomen commerciele programmas. Wij kijken daarom helemaal niet meer naar RTL/SBS enz., dat kan van deze zenders toch ook niet de bedoeling zijn? Bug of geen bug, bij xs4all TV konden we wel opgenomen commerciele programmas spoelen.
  4. Gebruiksonvriendelijke en nog steeds te trage interface/TV gids. Veel te veel kliks om ergens te komen. Niet intuitief.
  5. Geen zender nummer op TV ontvanger zichtbaar, geen display aanwezig.
  6. Content reclame tijdens navigeren zoals voor Canal Series+
  7. Zenders waarvoor extra abbos nodig zijn zichtbaar in lange gids lijst.

Freedom is prima maar Canal kan echt stukken beter.

Dit bericht is op verzoek verplaatst naar Verbeteringen software Amino

5 likes

Dag Michael,

Prima om in de community te peilen hoe gebruikers denken over de samenwerking. Aan mijn kant zou ik constructiever kunnen meepraten als ik meer zou horen van freedom / CD wat die samenwerking behelst en wat voor doelen en timing ze beogen.

Nog een suggestie: er is een lijst met bugs en verbeterpunten die aangevuld kan worden met nieuwe punten. Is er een manier om af en toe te checken welke van die punten nog actief zijn, of al opgelost? Sommige punten loop ik dagelijks tegenaan, maar het lijkt me niet zinvol dat elke dag naar de helpdesk te sturen. Maar … wat voor termijn is redelijk voor een evaluatie of voortgangsrapport?

1 like

Als het zo door gaat is het voor mij nog 10 maanden en 12 dagen ergernis. Daar na of zelfs eerder weer lekker terug naar KPN ( XS4ALL ). Het dure jaar van Freedom, verdien ik dan wel weer terug door eerste 6 maanden € 35 / maand , ik ben het spuug zat, ben nou nog steeds niet gewend aan dat k@t CD.

Ik heb net even de tijd genomen om zo goed als alle posts in dit topic door te nemen omdat de TV dienst van Canal Digitaal inderdaad nog wat verbeterpunten heeft. Met name de achterban tevreden houden is hierbij het doel.

Allereerst, hulde aan @anon17744841! Het overzicht van wensen is een fantastisch lijstje geworden voor Canal Digitaal. Ik hoop dat ze hier mee aan de slag kunnen.

En ik ben eigenlijk ook wel tevreden over een aantal punten van de Canal Digitaal dienst.
Ik vind met name de livetv(.canaldigitaal.nl) omgeving geweldig en een enorme verbetering t.o.v. KPN / XS4all! Ik merk ook met grote regelmaat dat deze wordt aangepast, en nieuwe features vertoond, zoals de Canal+ series, aanpassingen in de interface, en fijne opties als verderkijken, je opnames inzien etc. Heel prettig! De app van Canal Digitaal komt hier in grote mate mee overeen.

Mijn enige wensen hierin zijn:

  • een 1080P stream
  • kunnen switchen van kanalen met mijn keyboard (pijl links, pijl rechts) i.p.v. met de muis op het < of > icoon klikken in het scherm.
  • in het overzicht “Live TV” de zendernamen vermelden. Ik ben niet visueel ingesteld, en heb soms veel moeite om de zender te vinden die ik wil kijken.

De (software van de) tv ontvanger (Amino) is denk ik de zwakke schakel. Persoonlijk heb ik deze vervangen door een goedkope androidtv waarop de Canal Digitaal app (en Netflix, Amazon, Youtube, Spotify) staat en daarmee is mijn achterban tevreden.

De probleempunten van de tv ontvanger zijn reeds door anderen al vermeld, dus laat ik buiten beschouwing. De ontvanger staat nog wel in mijn slaapkamer, zodat ik de ontwikkelingen kan volgen.

ga zo voort Freedom en Canal Digitaal! Ik heb er vertrouwen in dat het een zeer goede TV dienst wordt.

1 like

@Reneetje Heb jij je niet gerealiseerd dat toen je een account nam bij freedom je in zee ging met een prachtig en zeer lovens waardig nieuwe provider in ontwikkeling? Dat er nog tekortkomingen en wellicht zelfs slechte domme zaken ter verbetering zijn is niet verbazend. Heb vertrouwen het gaat goedkomen… Je hebt toch geen account alleen voor de TV ofwel? In dat geval zijn er i.d.d. andere en misschien betere provider keuzes te maken.

Wat schuift het om Freedom steeds onderuit te halen?? Veruit de meeste abonnees hebben uitermate veel waardering voor wat Freedom in 1jaar gerealiseerd heeft. Ik vind Freedom een verademing t.o.v. andere providers die met kortingen en hoge snelheden adverteren maar bij een probleem zijn ze niet thuis.

2 likes

Terug naar xs4all kan sowieso niet, want die bestaan niet meer. Dat wordt dan kpn met de oh-zo-geweldige xperia box. Veel plezien met die ellende.

Maar kijk ook eens naar de laatste reviews (bijvoorbeeld op tweakers.net) van xs4all de huidige nog niet overgestapte klanten (met nadruk klanten, want leden zijn het niet meer dankzij kpn). Het goede en betrouwbare xs4all wat je verlaten hebt bestaat niet meer. Zeer veel klachten over wegvallende internet verbindingen, vaak meerdere keren per dag en soms meerdere minuten lang en als die niet wegvalt, vele storingen op de tv uitzendingen. Ook de laatse update van het tv pakket van kpn schijnt pure ellende te zijn aldus de reviews.
Je wilt echt niet afhankelijk zijn van de brakke verbindingen die je nu bij kpn krijgt.

Het belangrijkste, de internet verbinding van Freedom is superieur. De tv die we via CD krijgen is nog verre van ideaal, maar er wordt in ieder geval hard gewerkt aan verbeteringen, terwijl kpn alleen maar werkt aan betere verdiensten en niet aan betere kwaliteit.

2 likes

Ik heb inderdaad niet alleen een discount voor TV. Ik heb wel een gezin wat bestaat uit meerdere personen, die wel eens op internet zitten en mailen, maar zeker ook TV kijken in de avond uren. Ik heb er genoeg van om elke keer de afstand bediening het batterijklepje en de batterijen te zoeken en het zootje weer in elkaar te moeten zetten, wat een frustratie. En zal meteen zeggen, dat die personen binnen mijn gezin een goede opleiding en opvoeding hebben genoten, voordat ik daar weer mee aangevallen wordt. Maar ik ben alleenstaand en een tevreden ex. XS4ALL klant in dit forum. Ik heb geen aandelen in freedom internet, maar ik vraag mij wel eens af, of die personen met die schildjes dat ook niet hebben,.

Nu je het zegt, zou best wat aandelen in Freedom willen hebben :innocent: :innocent:
Maar serieus, ik ben net als jij een betalend lid van Freedom.

En iedereen is het met je eens dat CD nog niet is wat het moet zou moeten zijn (maar ongetwijfeld wel gaat worden). Maar besef wel, waar kpn bezig is xs4all steeds verder te slopen, is freedom bezig om het steeds beter te maken.

Maar niemand wil jouw persoonlijk aanvallen, iedereen is hier om elkaar en Freedom te helpen om alles steeds beter te maken. Ik hoop dan ook echt dat je je niet aangevallen voelt, dat is absoluut niet de bedoeling (en zelfs niet toegestaan volgens de voorwaarden van deze community, waar wij mods dan ook op toe dienen te zien)
Het was voor mij en mijn gezinsleden ook best erg wennen aan de nieuwe interface na tv van xs4all. Maar zoals gezegd, xs4all is niet meer wat het is geweest, en gezien de ervaringen van mensen die nog wel bij xs4all zitten, is de tv inmiddels veel minder dan wat we nu bij CD hebben.

Ik hoop dan ook echt dat jij en je gezinsleden nog wat geduld op kunnen brengen, afwachtend op wat Freedom en CD samen ons kunnen gaan bieden.

Maar je moet toegeven, een loslatend batterijklepje, waar heb je het over, stukje plakband lost dat probleem simpelweg op.
Maar los daarvan, ik kan je echt een Logitech Harmony aanraden. Zelf heb ik de goedkoopste versie, de harmony 350. Logitech Harmony 350 bij informatique in Bergschenhoek te bestellen voor nog geen 5 tientjes.

Beste Anton dan moet je toch maar eens op marktplaats kijken daar heb ik alvast een fritz!box 5490 aangeschaft voor € 46+ 6,95 verzend kosten. Die fritz!box geïnstalleerd op freedom glasvezel aansluiting en wekt perfect. Ligt dus alvast klaar.

Ik weet niet of kpn toestaat dat je je eigen router plaatst, in het verleden was dat in ieder geval niet het geval, maar dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

Prima dat je dat antwoord schuldig moet blijven. maar ik verwacht van de forumleden met een schildje, dat ze niet zo maar iets roepen op dit zo belangrijk forum, maar eerst nagaan wat er dan wel mogelijk is bij verschillende providers.
Maar ik wil wel op dit forum kenbaar maken, en hoop dat er iemand is, of dat Freedom internet persoonlijk met mij contact opneemt, of het mogelijk is om Freedom te verlaten en geld terug na rato. En dat Freedom mij de gelegenheid en tijd geeft om over te gaan naar een ander provider. Dan zal ik mijn inloggegevens kwijt zijn voor dit form, maar tevens mij niet meer op dit forum laten zien.
Zolang dit niet het geval is , leven we in een vrij land met vrije meningsuiting, en zal ik het als ik dat nodig vind mijn kritiek in dit forum vooral op het TV gedeelte van CD blijven geven. Het lijkt mij een goed voorstel.
Ook wil ik vermelden, dat ik het abonnement van freedom , heb aangeschaft via internet, en ik niet de gelegenheid heb gehad, om het product te bekijken en uit te proberen, anders had ik het hele spulletje teruggestuurd. Freedom pakt dat link aan, deze bedenktijd zit in de tijd, die zit tussen bestellen en aansluiten. Die bedenktijd die ik niet heb gehad, ga ik via juridische wegen alsnog bekijken.

@Reneetje
Ik zou gewoon Freedom even bellen. Ik kan me voorstellen dat je dan sneller tot een gewenst resultaat komt dan vanuit hier vragen of iemand contact met je opneemt.

Er zal vast iets te regelen zijn als het product niet aan je verwachtingen voldoet.

@Reneetje
Ik zie iedere keer iets verbeteren bij Freedom.
Dat maakt me gelukkig.
Als ze een keer een blunder maken, lig ik in een deuk.
Jouw verwachting van een provider die aan het opbouwen is, is veel te hoog.

1 like

Ik ging er vanuit dat medewerkers van Freedom internet b.v mee lezen in dit forum, wat wel goed zou zijn. Maar voor de zekerheid heb ik Freedom internet b.v benaderd per mail !!!

Dat mag toch ook wel voor die prijs die ik er voor betaal.
Wanneer komt er een topic in dit forum, waar klanten zich kunnen melden die spijt hebben van de overgang naar Freedom internet B.V en voor hun een regeling komt voor contract beëindiging en geld terug ???

Hm : Van bestelling -> installatie komt er het meest nabij. Anders is het “off-topic” de best match.
Maar ik denk dat een telefoontje of mailtje naar de helpdesk een veel beter idee is.

Ja freedom zal zeker op deze forums meelezen, maar het is een neven-kanaal, vooral ingericht om het de helpdesk wat makkelijker te maken om vragen die ook door andere freedom gebruikers kunnen worden opgelost op te lossen.
Voor zaken aangaande je contract moet toch echt direct met de contract partner (ie. freedom.nl) in overleg.

Wat mijn ervaringen betreft: ik ben positief omdat ik vooruitgang zie. Als ik de dienstverlening vergelijk met XS4ALL…
dan is dat een provider die eerst 15 jaar aan de weg timmerde en daarna langzamerhand kreupel gemaakt en omgevallen is.
XS4ALL is niet meer. KPN is een ander bedrijf dan XS4ALL.
KPN heeft het al heel lang niet zo op klanten begrepen, feitelijk zijn die alleen maar lastig, maar ja je moet wel iets verkopen… zelfs al is dat maar een kreupel-net waarbij een deel van de IP internet diensten niet werkt. (Mail uitsluitend via KPN server bv.)…
Er waren een aantal zaken nog niet geregeld die ik wel graag ga zien in de komende tijd… (backup verbinding via 4G/5G?.. leuk; virus-scanner ook leuk en sinds 11/11 beschikbaar, essentieel: alle IP diensten kunnen gebruiken, is al geregeld.)
Toen ik overstapte was telefonie nog niet geregeld, maar dat kan ik ook zelf… dat moet ik wel met >1 nummer, het zal vast op enig moment beter geregeld kunnen worden…, Freedom bestaat 1 jaar en is een goed bruikbare ISP waar nog wel werk aan is.
Als Freedom zich zou ontwikkelen zoals KPN dat doet dan was er over 2 jaar nog niets te zien geweest.

Vaak lijkt buurmans gras groener maar of dat werkelijk zo is?

1 like

Dag,

Ik ben inmiddels twee weken tevreden(!) gebruiker bij Freedom. Ik zie kansen voor Canal Digitaal om te komen tot een mooi product.

Ik ben erg te spreken over de TV-app, de gebruikerservaring die daar gebracht wordt proberen ze ook over te brengen in de set-top-box. Daar mag wat mij betreft best een verschil in zitten, daarmee klopt ook een “ervaring” via de afstandsbediening.

Vergeef me dat ik soms toch een vergelijking maak met de ervaring met de STB van XS4All. Overigens ook niet zaligmakend na de laatste update (dat vergeten we soms, maar haperende box en spontane resets)

De digitale gids zou wat mij betreft met het bladeren het tijdseenheid waarin je kijkt leidend moeten maken. Nu is het bij het bladeren de tijd van het programma leidend, stel dat je dan bij de journaallus van Een uitkomt blader je verder in de gids op een hele rare tijd.

Ik zou het fijn vinden om opnames van een serie die gedaan zijn in een keer te kunnen verwijderen

Er is al veel over gezegd, maar ik zou graag “baas” zijn over de eigen opnames die ik doe, daarmee bedoel ik kunnen doorspoelen van bv reclameblokken.

Bij het door/terug-spoelen (als het kan) zou ik toch frames van beelden zien, daarmee heb ik een beeld waar ik moet stoppen

Via de cijfers in een opname de mogelijkheid hebben om bv minuten vooruit of achteruit te kunnen spoelen. Daarmee bedoel ik stel ik wil 7minuten en 30 seconden vooruit spoelen dat ik de toetsen 730 in kan typen gevolgd door de toets vooruit om vooruit te kunnen spoelen.

Is het mogelijk om via de programma info-knop (op te roepen met het pijltje omhoog naast de volume-knop) ook een mogelijkheid te creëren om door de EPG-informatie te scrollen van de actieve zender (doormiddel van de pijltjestoetsen links-rechts rondom de OK-knop) of door de zenderlijst te gaan (doormiddel van de pijltjestoetsen boven-onder rondom de OK-knop).

Ik kan me ook voorstellen dat zoveel gebruikers zoveel wensen met zich meebrengt. Wellicht dat Freedom samen met Canal Digitaal ook tot een soort user-ervaring-groep kan komen die nieuwe functionaliteit test.

Ik vind het goed te zien dat de wensen, waarbij er ook een dubbeling zit in hetgeen ik post, geïnventariseerd worden. Als dat ook nog een vertaald kan worden in een road-map voor ontwikkeling, naast de eigenstandige ontwikkeling van Canal, denk ik dat veel zorgen weggenomen worden en geeft dat vertrouwen. Kwetsbaar misschien maar dat past denk ik wel bij een provider als Freedom.

2 likes